×

عدم قید عنوان کارآموز وکالت در وکالتنامه

عدم قید عنوان کارآموز وکالت در وکالتنامه

عدم-قید-عنوان-کارآموز-وکالت-در-وکالتنامه
در این پرونده در تاریخ 7/11/80 تحت شماره 22185 توسط شخصی ناشناس علیه آقای . . . . . . . وکیل پایه یک دادگستری اعلام شکایت شده و شکایت مزبور در تاریخ 28/6/1381 منجر به صدور کیفرخواست از جانب دادستان انتظامی کانون وکلا به شرح زیر گردیده است :
1 ) انعقاد قرارداد وکالت مستقل و بدون دخالت وکیل سرپرست ، قبل از صدور پروانه وکالت پایه یک دادگستری .
2 ) اشتغال بر امر وکالت در محل دیگری غیر از محل تعیین شده در پروانه وکالت .
3 ) قید همان نشانی در وکالتنامه شماره 96001 4 ) دعوت وکیل مزبور جهت اخذ توضیح و عدم حضور وی در دادسرا 5 ) سایر موارد موجود در پرونده به استناد بند 2 از ماده 80 آئین نامة لایحه قانونی استقلال کانون و کلاء و ماده 6 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب سال 1376 ، لیکن مشتکی عنه در مقام دفاع منکر اشتغال بر امر وکالت در محل دیگری غیر از محل تعیین شده به صورتی که از آن تمرکز فعالیت استنباط شود میباشد و در خصوص تهیة مهر و کارت وکالت نیز اظهار میدارد که مهر را پس از اخذ پروانه وکالت سفارش داده و کارت توسط پدر همسرش که با او اختلاف داشته و شاکی احتمالی است برای پرونده سازی علیه مشتکی عنه تهیه گردیده است و در خصوص عدم استفاده از فرم وکالتنامة مخصوص کارآموزی اظهار میدارد که به آن دسترسی نداشته و از نظر وکیل سرپرست نیز موافقت بعدی وی را به دادگاه ارائه داشته و همچنین اطلاع موکل مشتکی عنه به اینکه وی در آن زمان کارآموز وکالت بوده و تظاهری برخلاف آن نکرده است را به صورت نوشته کتبی در اختیار دادگاه قرار داده است . دادگاه پس از انجام مشورت کافی به شرح زیر به اتفاق آراء اقدام به صدور رای مینماید :

رای دادگاه : در خصوص موضوع آقای . . . . . . . . . . نظر به اینکه نامبرده در زمان کارآموزی طی وکالتنامه شماره 96001 مورخ 4/6/1380 علاوه بر عدم استفاده از فرم مخصوص وکالتنامه مخصوص کارآموزان از قید نمودن کارآموزی خودداری کرده و در ذیل وکالتنامه نیز امضای وکیل سرپرست خود را اخذ نکرده در حالی که بنابه اظهار خود وی در تاریخ مزبور هنوز پروانه وکالت دریافت نکرده بوده است و نظر به ماده 66 آئین نامه لایحه استقلال که مقرر میدارد مادام که کارآموز دورة کارآموزی را طی نکرده و پروانه مستقل به وی داده نشده نام او در فهرست اسامی وکلا درج نخواهد شد . و بنابراین مشتکی عنه در آن زمان موظف به قید نمودن خود به عنوان کارآموز وکالت و اخذ امضای وکیل سرپرست بوده است و دادگاه طبق ماده 77 آئیننامه مذکور را با عنایت بر بند 2 ماده 76 همان آئیننامه رای به محکومیت آقای . . . . . . . به توبیخ با درج در پرونده صادر مینماید و در خصوص سایر موارد مندرج در کیفرخواست به علت فقد دلایل کافی و با توجه به محتویات پرونده و مدافعات مشتکی عنه دادگاه نظر به فسخ کیفرخواست صادره دارد این رای مطابق قانون قابل اعتراض میباشد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1380/11/07

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.