×

تصویبنامه راجع به حقوق فوق العاده ویژه پرستاران

تصویبنامه راجع به حقوق فوق العاده ویژه پرستاران

تصویبنامه-راجع-به-حقوق-فوق-العاده-ویژه-پرستاران

وکیل


شماره2774/ت30397 ه -                                        29/1/1383
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
      هیئت وزیران در جلسه مورخ19/1/1383 بنا به پیشنهاد شماره6703/م/103 مورخ 27/12/1382 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب 1370 - تصویب نمود:
      به منظور افزایش انگیزه و کارآیی پرستاران و متصدیان مشاغل رسته بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتقاء سطح کیفی خدمات آنان، به پرستاران و متصدیان مشاغل که به طور تمام وقت به انجام وظیفه اشتغال دارند براساس عواملی مانند کیفیت خدمات، نظم و انضباط کاری، تصدی وظایف تخصصی در زمینه بهداشت، درمان و رسیدگی به بیماران و سختی شرایط کار، تجربه و طی دوره های آموزشی مورد نیاز و سایر عوامل مؤثر دیگر طبق ضوابطی که به تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور می رسد و کسب امتیازات لازم به رتبه ارشد، خبره و عالی ارتقا می یابند، فوق العاده خاصی تحت عنوان فوق العاده ویژه با رعایت شرایط زیر علاوه بر حقوق و مزایای متعلقه قابل پرداخت می باشد .
1    - میزان و درصد فوق العاده ویژه به شرح زیر است:
      الف - متصدیان مشاغلی که امتیاز رتبه ارشد را کسب نمایند برابر با بیست درصد (20%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
      ب - متصدیان مشاغلی که امتیاز رتبه خبره را کسب نمایند برابر با سی و پنج درصد (35%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
      ج - متصدیان مشاغلی که امتیاز رتبه عالی را کسب نمایند برابر با پنجاه درصد (50%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
2    - متصدیان رشته های شغلی در رسته بهداشتی و درمانی برای کسب رتبه عالی و خبره باید مدرک لیسانس داشته باشند .
3    - حداکثر تعداد افرادی که با رعایت ضوابط مربوط و کسب امتیازات لازم مشمول دریافت فوق العاده ویژه می باشند، براساس رقابت و انتخاب بهترین افراد مجموعاً شصت و پنج درصد (65%)  تعداد متصدیان مشاغل مربوط خواهد بود .
4    - استفاده از فوق العاده موضوع این تصویبنامه علاوه بر شرایط فوق الذکر منوط به داشتن حداقل پنج سال تجربه به صورت رسمی یا پیمانی برای رتبه ارشد و حداقل پنج سال توقف به صورت رسمی یا پیمانی برای هریک از رتبه های بعدی است .
5  - فوق العاده مذکور جزء فوق العاده های مستمر محسوب نمی شود و مشمول دریافت کسور بازنشستگی نمی باشد و استمرار پرداخت آن مستلزم رعایت بند(7) این تصویبنامه می باشد .
6     - پرداخت فوق العاده مذکور شامل متصدیان مشاغلی که مشمول ماده (8) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان  دولت و همترازی اعضای هیئت علمی شده اند و نیز کارکنانی که حق محرومیت از مطب دریافت می نمایند، نمی باشد و متصدیان مشاغل مربوط می توانند از فوق العاده موضوع این تصویبنامه یا افزایش ناشی از همترازی موضوع ماده (8) قانون یادشده استفاده نمایند .
7    - استمرار پرداخت فوق العاده مزبور مستلزم حفظ کیفیت ارائه خدمات و کارایی مستخدم و طبق ارزیابی سالانه از نحوه کیفیت انجام وظیفه می باشد .
8     - ارزیابی و تعیین رتبه مشمولین این تصویبنامه توسط هیئت های ممیزه که در دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل می شود، انجام خواهد شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است اقدامات لازم را برای ایجاد هماهنگی و نظارت در نحوه اجراء  به عمل آورد .
9   - تاریخ اجرای این تصویبنامه در مورد هر یک از مشمولین پس از تصویب هیئت ممیزه خواهد بود و چگونگی ترکیب و تشکیل هیئت ممیزه و همچنین ضوابط نحوه ارزیابی سالانه توسط شورای امور اداری و استخدامی کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17225

تاریخ تصویب : 1383/01/19

تاریخ ابلاغ : 1383/02/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.