×

آئین نامه اجرائی بند ( ج ) تبصره (19) قانون بودجه سال 1383 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ج ) تبصره (19) قانون بودجه سال 1383 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ج-)-تبصره-(19)-قانون-بودجه-سال-1383-کل-کشور

وکیل


شماره2845/ت30454 ه -                                        29/1/1383
مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
      هیئت وزیران در جلسه مورخ 16/1/1383 بنا به پیشنهاد مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و به استناد بند ( ج ) تبصره(19) قانون بودجه سال1383 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
      ماده 1 - به منظور توسعه فعالیت و افزایش بهرهوری از امکانات موجود کشور، به مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اجازه داده میشود تا یک درصد (1%) از درآمد ناشی از خدمات فنی، آموزشی و آزمایشگاهی خود را تا مبلغ یک میلیارد (1000000000) ریال از محل اعتبار ردیف 503577 قسمت چهارم قانون بودجه سال1383 کل کشور که به متقاضیان ارایه مینماید به تشویق کارکنان و کارشناسان واحدهای مؤسسه اختصاص دهد .
      مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای ارتقای بهرهوری میتواند امکانات آزمایشگاههای خود را با پیمان مدیریت اداره نماید .
      ماده 2 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ضمن ابلاغ به موقع اعتبار موضوع بند( ج ) تبصره (19) قانون بودجه سال 1383 کل کشور به مؤسسه یادشده و مبادله موافقتنامه مربوط، ترتیبی اتخاذ نماید که صددرصد (100%) اعتبار مصوب به مؤسسه مذکور تخصیص یابد .
      ماده 3 - مبلغ تخصیص یافته اعتبار موضوع ماده (1) این آئین نامه به نسبت تعداد کارکنان و کارشناسان شاغل در هر یک از واحدهای ستادی و استانی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در اختیار مدیر واحد مربوط قرار خواهدگرفت و وی مجاز خواهد بود این مبلغ را متناسب با کیفیت و کمیت فعالیتهای کارکنان تحت سرپرستی مطابق مقررات مالی و اداری جاری مؤسسه به آنها پرداخت نماید .
      ماده 4 - واگذاری اداره امور آزمایشگاههای مؤسسه با دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی واجدشرایط و عقد قرارداد پیمان مدیریت مطابق قوانین و مقررات و آئین نامههای ناظر بر معاملات دولتی میباشد .
      ماده 5 - نحوه دعوت از متقاضیان (اشخاص حقیقی و حقوقی)، فراخوان از طریق رسانه های عمومی میباشد .
      ماده 6 - متقاضیان نسبت به تکمیل و ارایه اسناد خواسته شده ازسوی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اقدام مینمایند .
      ماده 7 - متقاضیان واجد شرایط شرکت در مناقصه طبق معیارهای مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پیشنهادهای خود را در استانها به دبیرخانه اداره کل استاندارد استان و در مرکز به دبیرخانه ستاد مرکزی مؤسسه تحویل و رسید دریافت مینمایند .
      ماده 8 - کمیسیون معاملات ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و ستاد مرکزی مؤسسه موظف است ظرف حداکثر پانزده روز پس از موعد مقرر برای تحویل اسناد نسبت به بررسی پیشنهادها و انتخاب پیمانکار اقدام نموده و مراتب را به اطلاع برنده مناقصه برساند .
      تبصره - تحت شرایط یکسان تعاونیهای ایثارگران، تعاونیهای متشکل از کارکنان مؤسسه در صورت قطع رابطه استخدامی و مؤسسات عامالمنفعه در اولویت میباشند .
      ماده 9 - تعرفه های ارایه خدمات در آزمایشگاههای موضوع قراردادهای پیمان مدیریت همانند تعرفه هایی خواهدبود که در آزمایشگاههای تحت مدیریت و مسئولیت مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اعمال میگردد .
      ماده 10 - در آزمایشگاههایی که مدیریت آنها به پیمان داده میشود، کلیه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و اموال مربوط، به صورت امانت با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعملهای مربوط به اموال منقول و غیرمنقول دولت در اختیار پیمانکار قرار میگیرد .
      ماده 11 - کلیه نیروی انسانی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شاغل در آزمایشگاههایی که مدیریت آنها به پیمان داده میشود در مدت پیمان نیز کماکان در همان آزمایشگاه مشغول خواهند بود و کلیه امور پرسنلی و استخدامی و پرداختهای حقوق و مزایای آنها براساس قوانین و مقررات مربوط خواهد بود و چنانچه به ملاحظات و اقدامات خاصی نیاز باشد موارد با توافق طرفین در شرایط خصوصی پیمان قرار میگیرد .
      ماده 12 - نحوه بهرهبرداری پیمانکار از امکانات و تجهیزات و اموال آزمایشگاهی با توجه به کلیه قوانین و مقررات مربوط و با رعایت صرفه و صلاح دولت در متن قرارداد تصریح خواهد شد و با مکانیزم پیمان نامه اقدامات تأمینی و حفاظتی لازم درخصوص داراییهای دولت در زمان پیمان به عمل خواهد آمد .
      ماده 13 - آزمایشگاههای موضوع پیمان صرفاً در راستای وظایف و مأموریتهای مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و با مکانیزمهای نظارتی مؤسسه یاد شده که در متن پیمان نامه تصریح خواهد شد انجام وظیفه خواهند نمود .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17225

تاریخ تصویب : 1383/01/16

تاریخ ابلاغ : 1383/02/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.