×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به طرح جامع شهر گرمسار

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به طرح جامع شهر گرمسار

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-راجع-به-طرح-جامع-شهر-گرمسار
شماره 413/300                                                    16/1/1383
استاندار محترم استان سمنان
      در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین نامه نحوه بررسی وتصویب طرحهای توسعه وعمران محلی ،ناحیه ای منطقه ای وملی ومقررات شهرسازی ومعماری کشور ، مصوب 12/10/1378 هیات محترم وزیران، به استحضار می رساند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 18/12/1382؛ طرح جامع شهر گرمسار را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن ، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ 5/11/1381 در شورای برنامه ریزی و توسعه آن استان به تصویب رسیده بود را با قید ضرورت انجام اصلاحات زیر مورد تصویب نهایی قرار داد:
    - با هدف حفظ اراضی کشاورزی، اراضی با عنوان ذخیره با کاربری کشاورزی از محدوده طرح جامع خارج شود . (محدوده نارنجی رنگ در طرح جامع پیشنهادی) .
    - محور بلوار آزادگان براساس نظر سازمان مسکن و شهرسازی استان و مشاور طرح با کاربری غالب خدماتی - فرهنگی - تفریحی تثبیت شود .
    - حوزه استحفاظی شهر در شمال غربی و غرب به مسیر راه آهن محدود می شود .
      ضروری می داند از مشارکت موثر و ثمربخش شورای شهرسازی و معماری آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم الاجرای یادشده توسط شهرداری و سایر دستگاه های ذی ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مالا  آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر گرمسار بیش از پیش فراهم گردد .
      این طرح براساس جمعیت پیش بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1390) معادل 45000 نفر در محدوده ای به وسعت 1387 هکتار شامل کاربریهای مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 44/32 نفر در هکتار و تراکم مسکونی خالص حداقل 150 و حداکثر 250 نفر در هکتار) تهیه شده است .
      خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای شهر و شهردار محترم مربوط و سایر مراجع ذی ربط رسانیده شود .
      اسناد و مدارک طرح متعاقبا جهت اجراء ابلاغ خواهدشد .
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران - پیروز حناچی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17235

تاریخ تصویب : 1382/12/18

تاریخ ابلاغ : 1383/02/16

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.