×

آئین نامه اجرائی ماده ( 101 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده ( 101 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(-101-)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت
شماره11496/ت 27390ه- 7/3/1382
وزارت تعاون - وزارت کشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 31/2/1382 بنابه پیشنهاد شماره 127655/101 مورخ 16/7/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده ( 101 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- آئین نامه اجرائی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب نمود :
آئین نامه اجرائی ماده ( 101 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب1380-
ماده 1- وزارتخانه های کشور و تعاون مکلفند براساس مفاد این آئین نامه برای بهبود شرایط حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور ، زمینه های لازم را برای تاسیس شرکتهای تعاونی و خصوصی اتوبوسرانی با مشارکت شهرداریها اقدام نمایند .
ماده2- به منظور تحقق اهداف مذکور در ماده ( 1 ) ، بخشی از اعتباراتی که برای خرید و گازسوزکردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی منظور می گردد برای خرید و واگذاری وسایل حمل و نقل عمومی به بخشهای خصوصی و تعاونی تعلق خواهدگرفت .
تبصره - نحوه فعالیت شرکتهای تعاونی و خصوصی که به منظور ارایه خدمات حمل و نقل عمومی شهری با مشارکت شهرداریها تشکیل می شوند براساس دستورالعملی خواهدبود که توسط وزارت کشور ( سازمان شهرداریهای کشور ) و وزارت تعاون ضمن هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، تهیه و ابلاغ خواهدشد .
ماده3- شرکتهای موضوع ماده ( 1 ) این آئین نامه ، از نظر مقررات رفت و آمد ( ترافیکی ) ، دریافت کمک و سایر تسهیلات از محل اعتبارات عمومی و شهرداریها و سایر امتیازها و خدمات وکمکهایی که به شرکتهای اتوبوسرانی وابسته به شهرداریها تعلق می گیرد ، به صورت یکسان بهره مند می شوند .
ماده4- حداکثر پانزده درصد ( 15% ) از اعتبارات منظور شده برای خرید وگازسوز کردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی در قالب قراردادی که بین وزارت کشور ( سازمان شهرداریهای کشور ) و سیستم بانکی و یا صندوق تعاون منعقد می گردد بعنوان وجوه اداره شده برای اعطای تسهیلات به متقاضیان خصوصی و تعاونی در اختیار بانکهای عامل یا صندوق تعاون قرار خواهدگرفت تا پس از عقد قراردادهای لازم با شهرداریهای مربوط ( شرکتهای اتوبوسرانی ) به مصرف برسد . ماده5- حداکثر پنج درصد ( 5% ) از اعتبارات منظور شده برای خرید و گازسوزکردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی برای پرداخت یارانه تسهیلات اعطایی برای خرید خودروی جمعی اختصاص خواهد یافت .
تبصره - حداکثر پنجاه درصد ( 50% ) از کل سود تسهیلات اعطایی برای خرید هر خودروی جمعی از محل این ماده قابل تامین می باشد . ماده6- وجوه پرداختی به میزان شصت و پنج درصد ( 65% ) قیمت خرید هردستگاه خودروی جمعی توسط وزارت کشور ( سازمان شهرداریهای کشور ) از اعتبارات منظور شده برای خرید و گازسوز کردن اتوبوس در قوانین بودجه سنواتی ، به عنوان کمک ، تامین و به هزینه های قطعی منظور خواهدشد .
ماده7- حداقل سی درصد ( 30% ) اتوبوسها و صددرصد ( 100% ) مینی بوسهای خریداری شده به بخش تعاونی یا خصوصی اختصاص می یابد . تبصره1- بخشهای خصوصی و تعاونی طرف قرارداد مکلفند با ارایه خدمات مناسب ( کمی و کیفی ) و زیرنظر شرکتها و سازمانهای اتوبوسرانی و سازمانهای حمل و نقل همگانی شهرها ، کمکهای دریافتی را به تدریج و با احتساب یارانه محل مسافر طی دوره زمانی معین مستهلک نمایند .
تبصره2- اسناد مالکیت وسایل نقلیه واگذار شده تا زمان استهلاک کمک اعطایی موضوع این ماده نزد سازمانها و شرکتهای اتوبوسرانی به عنوان وثیقه نگهداری می شود .
تبصره3- توزیع مینی بوسهای خریداری شده با اولویت شهرهای فاقد اتوبوسرانی انجام می پذیرد .
ماده8- خرید خودروهای جمعی از شرکتهای سازنده به صورت متمرکز توسط وزارت کشور ( سازمان شهرداریهای کشور ) امکان پذیر بوده و در قراردادهای خرید ، انطباق با شرایط اقلیمی و جغرافیایی محل استفاده و همچنین تعیین حداقل پنج درصد ( 5% ) از صندلیهای هردستگاه جهت اختصاص به مکان استقرار جانبازان و معلولین ، ضروری است .
تبصره1- خرید خودروهای جمعی یادشده در این ماده با رعایت مقررات عمومی کشور مجاز می باشد .
تبصره2- چنانچه شرکتهای تعاونی و خصوصی موضوع ماده( 1 ) این آئین نامه به طور مستقیم نسبت به خرید خودروی جمعی ازسازندگان خودرو ، اقدام نمایند ، درصورت انطباق ضوابط با شرایط اعلام شده از تسهیلات اعتباری و یارانه های منظورشده در این آئین نامه برخوردار خواهند شد .
ماده9- صرف اعتبارات موضوع این آئین نامه در قالب موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، امکان پذیر خواهدبود .
ماده10- وزارتخانه های تعاون و کشور ( سازمان شهرداریهای کشور ) مسئول حسن اجرای مفاد این آئین نامه می باشند و موظفند گزارش عملکرد آن را در مقاطع سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17137

تاریخ تصویب : 1382/02/31

تاریخ ابلاغ : 1382/10/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.