×

تصویبنامه راجع به احداث پروژه عمرانی آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان

تصویبنامه راجع به احداث پروژه عمرانی آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان

تصویبنامه-راجع-به-احداث-پروژه-عمرانی-آزادراه-کنار-گذر-شرقی-اصفهان
شماره23874/ت30661هـ 14/5/1383
وزارت راه و ترابری
هیات وزیران در جلسه مورخ27/3/1383 بنا به پیشنهاد شماره2536/11 مورخ15/2/1383 وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصـوب1366ـ تصویب نمود :
1 - وزارت راه و ترابری که از این پس به اختصار ( وزارت ) نامیده می شود ، مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان و تاسیسات جانبی خاص آن شامل ایستگاههای اخذ عوارض ، پاسگاههای پلیس راه و راهدارخانه ها از کیلومتر 000+00 الی 000+90 با شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان که از این پس به اختصار ( طرف مشارکت ) نامیده می شود اقدام نماید . در اجرای آئین نامه اجرائی ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور ، موضوع تصویبنامه شماره 4506/ت92 مورخ 24/2/1367 نوع مشارکت ( الف ) یعنی تامین منابع مالی می باشد .
2 - تامین پنجاه درصد ( 50% ) منابع مالی لازم برای احداث آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان و تاسیسات جانبی خاص آن از محل اعتبارات عمرانی توسط وزارت تعهد می گردد . طرف مشارکت نیز پنجاه درصد ( 50% ) هزینه های احداث آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تامین می نماید .
تبصره - به میزان منابع تعهد شده توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور از سهم الشرکه وزارت در تامین منابع لازم برای احداث آزادراه کسر می شود .
3 - طرف مشارکت پیمانکار احداث آزادراه به طول 90کیلومتر که از طریق برگزاری تشریفات مناقصه حائز شرایط گردیده است نیز می باشد .
تبصره - ضریب تسریع پیشنهادی به تصویب شورای عالی فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد رسید .
4 - به منظور کاهش و یا بهینه نمودن هزینه های طرح ، وزارت مکلف است با استفاده از مهندسی ارزش در هزینه های طرح صرفه جویی به عمل آورد . حق الزحمه مهندسی ارزش طبق مقررات و یا دستورالعملهای ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت خواهد شد .
5 - دوران مشارکت آزادراه ده سال ( 10 ) سال مشتمل بر چهل ماه دوران احداث و باقیمانده دوران بهره برداری و منوط و محدود به استهلاک سرمایه وسود موردانتظار طرف مشارکت خواهد بود .
تبصره1ـ تعدیل قیمتها در دوران احداث دوازده درصد ( 12% ) و نرخ سرمایه گذاری موقتا بیست و یک درصد ( 21% ) ملاحظه و منظور گردیده است .
تبصره 2ـ در دوران مشارکت نرخ سود سرمایه گذاری طرف مشارکت معادل نرخ سود علی الحساب سپرده های بلندمدت نزد بانکهای دولتی به علاوه چهاردرصد ( 4% ) در هر سال قابل محاسبه خواهد بود .
تبصره3ـ مرجع تایید استهلاک سرمایه و سود موردانتظار طرف مشارکت حسابرس منتخب وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد .
6 - پس از خاتمه دوران احداث و ابلاغ نرخ تعدیل واقعی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، گزارش هزینه - درآمد نهایی بر اساس شاخصهای ابلاغی و هزینه واقعی اجرای کار ، ضریب تسریع متعلقه ، شاخصهای تعدیل منتشره از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نرخ سود واقعی ، محاسبه شده و چنانچه دوران مشارکت بیش از یک سال افزایش یابد مراتب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
7 - مسئولیت نگهداری و بهره برداری از آزادراه در دوران بهره برداری برعهده و مسئولیت طرف مشارکت می باشد .
8 - تمام منافع حاصل از بهره برداری آزادراه در دوران بهره برداری متعلق به طرف مشارکت می باشد و پس از این مدت طرف مشارکت آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن را به وزارت منتقل می نماید .
9 - بیمه ، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن تابع قوانین و مقررات طرحهای عمرانی می باشد .
10 - دولت در دوران بهره برداری در تعیین تعرفه آزادراه مداخله نمی نماید و طرف مشارکت تعرفه را درحدود نرخهای مندرج در گزارشهای هزینه - درآمد تعیین و اعمال می نماید . درصورت ضرورت مداخله دولت حاصلضرب ترافیک عبوری آزادراه در مابه التفاوت تعرفه های تکلیفی و تعرفه های مندرج در گزارش هزینه - درآمد منضم به قرارداد محاسبه و به طرف مشارکت پرداخت می شود .
11 - وزارت مـوظف است علاه بر احراز توانایی طرف مشارکت در تامین صددرصد منابع مالی موردنیاز برای اجرای آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن ، در قرارداد منعقده نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا توانایی طرف مشارکت در اجرای قرارداد پیش بینی نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17317

تاریخ تصویب : 1383/03/27

تاریخ ابلاغ : 1383/05/19

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.