×

آئین نامه اجرائی تبصره (2) ماده واحده قانون چگونگی پرداخت حقوق پرسنل وظیفه نیروهای مسلح

آئین نامه اجرائی تبصره (2) ماده واحده قانون چگونگی پرداخت حقوق پرسنل وظیفه نیروهای مسلح

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(2)-ماده-واحده-قانون-چگونگی-پرداخت-حقوق-پرسنل-وظیفه-نیروهای-مسلح

وکیل


شماره 33684/ت29031ه 22/6/1383
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
هیئت وزیران در جلسه مورخ 15/6/1383 بنا به پیشنهاد شماره 4 - 19/111/24204 مورخ 16/4/1382 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد تبصره (2) ماده واحده قانون چگونگی پرداخت حقوق پرسنل وظیفه نیروهای مسلح - مصوب 1375 - ، آئین نامه اجرائی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب نمود :

آئین نامه اجرائی تبصره (2) ماده واحده قانون چگونگی پرداخت حقوق پرسنل وظیفه نیروهای مسلح

ماده 1 - در این آئین نامه عبارات اختصاری زیر جایگزین عناوین کامل آن می گردد :
الف - ستاد کل : ستاد کل نیروهای مسلح .
ب - نیروهای مسلح : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران .
ج - وزارت دفاع : وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح .
ماده 2 - تامین کلیه استحقاقی کارکنان وظیفه اعم از پوشاک ، خوراک ، امکانات زیستی ، وسیله ایاب و ذهاب و یا هزینه آن (در هنگام اعزام کارکنان وظیفه به مرخصی استحقاقی) مطابق با دیگر امکانات مندرج در این آئین نامه بر عهده نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آنها می باشد .
ماده 3 - استحقاقی وسایل و پوشاک کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در طول مدت خدمت دوره ضرورت برابر جداول پوشاک ، لوازم خواب ، وسایل تنظیف کارکنان نیروهای مسلح مصوب فرماندهی کل قوا می باشد که قسمتی از آن حین آموزش و توسط واحدهای آموزشی و بقیه در حین خدمت و توسط یگانهای ذیربط تامین و تحویل می شود .
ماده 4 - تامین رایگان خوراک کارکنان وظیفه در مدت آموزش بر عهده واحدهای آموزش و پس از انتقال آنان به یگانها و یا ماموریت به دستگاهها بر عهده یگانها و دستگاههای به کارگیرنده خواهد بود .
تبصره - چنانچه دستگاههای به کارگیرنده امکان تامین خوراک کارکنان وظیفه خود را در سه وعده غذایی (صبحانه ، نهار و شام) نداشته باشند ، مکلفند کمک هزینه خوراک را متناسب با نرخ خوراک که همه ساله از سوی ستاد کل تعیین و ابلاغ می گردد ، به کارکنان وظیفه ذینفع پرداخت نمایند .
ماده 5 - نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آنها موظفند محل زیست مناسب جهت اسکان و استراحت کارکنان وظیفه تامین نمایند .
تبصره 1 - دستگاههایی که کارکنان وظیفه آنها بایستی شب را در محل خدمت بیتوته نمایند ، موظفند نسبت به فراهم نمودن محل زیست مناسب آنان اقدام و در صورت عدم وجود امکانات ، بایستی کمک هزینه آن را مطابق با عرف منطقه به آنان پرداخت نمایند .
تبصره 2 - هزینه مذکور به کارکنانی تعلق می گیرد که در خارج از محل سکونت خود خدمت می نمایند .
ماده 6 - نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آنها که کارکنان وظیفه در اختیار دارند ، موظفند در هنگام اعزام آنان به مرخصی استحقاقی ، وسائل ایاب و ذهاب آنان را برابر مواد آتی تامین و یا هزینه آن را پرداخت نمایند .
تبصره - حداقل مسافت جهت میزان پرداخت هزینه سفر ، 35 کیلومتر فاصله محل خدمت تا محل اعزام می باشد .
ماده 7 - هزینه سفر کارکنان وظیفه در هنگام اعزام به مرخصی استحقاقی (مسیرهای رفت و برگشت) با توجه به فاصله ترابری جاده ای محل خدمت تا محل اعزام برای هر نوبت مرخصی به ازای هر کیلومتر ، معادل یک پنجم ضریب ریالی محاسبه و پرداخت می گردد .
تبصره - پرداخت هزینه سفر با ارائه معرفی نامه یگان مربوط درخصوص استفاده از مرخصی استحقاقی انجام می شود .
ماده 8 - در صورت تامین وسائل نقلیه در مسیرهای رفت و برگشت توسط یگان مربوط و یا دستگاهها به صورت رایگان از قبیل هواپیما ، قطار و اتوبوس ، مبلغی تحت عنوان هزینه سفر به کارکنان وظیفه پرداخت نخواهد شد .
تبصره - در صورتی که وسیله نقلیه رایگان در یک مسیر (رفت و برگشت) در اختیار کارکنان وظیفه قرار گیرد ، یک دوم هزینه سفر به آنان پرداخت می گردد .
ماده 9 - در مناطقی که سالیانه سی روز و یا چهل وپنج روز در سال مرخصی استحقاقی به کارکنان وظیفه تعلق می گیرد ، پرداخت هزینه سفر به ترتیب سه و چهار نوبت قابل پرداخت می باشد .
ماده 10 - اعتبارات مورد نیاز این آئین نامه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بودجه سالیانه نیروهای مسلح و دستگاهها منظور می گردد .
ماده 11 - ضوابط اجرائی این آئین نامه در جهت تخصیص و چگونگی واگذاری استحقاقی به سازمانها و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آئین نامه در چهارچوب اعتبارات مصوب سالانه ، توسط ستاد کل و وزارت دفاع تهیه و پس از تصویب رئیس ستاد کل قابل اجرا خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17347

تاریخ تصویب : 1383/06/15

تاریخ ابلاغ : 1383/06/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.