×

اصلاح آئین نامه اجرائی حمل و نقل جاده‎ای مواد خطرناک

اصلاح آئین نامه اجرائی حمل و نقل جاده‎ای مواد خطرناک

اصلاح-آئین-نامه-اجرائی-حمل-و-نقل-جاده‎ای-مواد-خطرناک
شماره44972/ت31325 ه - 13/8/1383
وزارت راه و ترابری - وزارت نفت
هیئت وزیران در جلسه مورخ 26/7/1383 بنا به پیشنهاد شماره 11445/11 مورخ 7/6/1383 وزارت راه و ترابری و به استناد ماده ( 14 ) اصلاحی قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم رانندگی - مصوب 1376 - تصویب نمود :
آئین نامه اجرائی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک ، موضوع تصویب نامه شماره 44870/ت22029ه - مورخ 27/12/1380 به شرح زیر اصلاح می شود :
الف - در ماده ( 3 ) واژه ( ج ) به واژه ( ب ) تغییر می یابد و متن زیر به عنوان تبصره به ماده ( 3 ) الحاق می شود :
تبصره - در موارد حمل و نقل فرآورده های نفتی ، فرم طراحی شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مشروط به درج موارد و اطلاعات مربوط ، به‎عنوان ضمیمه ( ب ) موضوع این ماده تلقی شده و ارائه فرم یادشده به ضمیمه بارنامه مربوط توسط راننده وسیله نقلیه حامل فرآورده های نفتی کفایت می کند .
ب - متن زیر به عنوان تبصره به ماده ( 4 ) الحاق می شود :
تبصره - به شرکتهای حمل و نقل مهلت داده می شود تا نسبت به فراهم نمودن زمینه اجرای مفاد این ماده درخصوص حمل و نقل فرآورده های نفتی تا پایان سال 1383 اقدام نمایند .
پ - متن زیر به عنوان تبصره به ماده ( 8 ) الحاق می شود :
تبصره - دارندگان وسایل نقلیه حامل فرآورده‎های نفتی موظفند حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1384 نسبت به نصب تجهیزات مربوط به کنترل لحظه‎ای سرعت مجاز ، ساعت مجاز رانندگی و امثال آن اقدام نمایند . پس از آن تاریخ وسایل نقلیه حامل فرآورده‎های نفتی تنها در صورت نصب تجهیزات یاد شده مجاز به تردد در شب می‎باشند .
ت - در بند ( خ ) ماده ( 9 ) بعد از عبارت ( 24 ولتی ) عبارت ( یا12 ولتی ) اضافه می‎شود .
ث - در ماده ( 18 ) عبارت ( صاحب کالا در چهارچوب مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ) جایگزین عبارت ( سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور ) می شود .
ج - متن زیر به عنوان تبصره ( 2 ) به ماده ( 42 ) الحاق می شود و عنوان تبصره قبلی به تبصره ( 1 ) تغییر می یابد :
تبصره2 - در مورد رانندگان وسایل نقلیه حامل فرآورده های نفتی ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مکلف است دستور عمل آموزشی رانندگان مربوط درخصوص نحوه مقابله با مخاطرات ناشی از حمل کالاهای مذکور و نیز چگونگی بارگیری و حمل کالاهای موصوف را تهیه نماید و پس از تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، در اختیار متصدیان حمل و نقل این قبیل مواد خطرناک قرار دهد .
چ - در تمامی‎مواد آئین نامه مزبور عبارت ( سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور ) به عبارت ( سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ) تغییر می یابد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17391

تاریخ تصویب : 1383/07/26

تاریخ ابلاغ : 1383/08/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.