×

تصویبنامه راجع‎به تنظیم آئین‎نامه و دستورالعمل‎های موردنیاز جهت مدیریت واحدهای سازمانی دستگاه های دولتی مستقر در شهرستان بم

تصویبنامه راجع‎به تنظیم آئین‎نامه و دستورالعمل‎های موردنیاز جهت مدیریت واحدهای سازمانی دستگاه های دولتی مستقر در شهرستان بم

تصویبنامه-راجع‎به-تنظیم-آئین‎نامه-و-دستورالعمل‎های-موردنیاز-جهت-مدیریت-واحدهای-سازمانی-دستگاه-های-دولتی-مستقر-در-شهرستان-بم
شماره: : 37646/ت30944ه-                                       5/8/1383
سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور
       هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/4/1383 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورواستانداری کرمان و به  استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
         1- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری استانداری کرمان موظف است ظرف سه ماه کلیه آییننامه ها و دستورالعملهای مورد نیاز جهت مدیریت واحدهای سازمانی دستگاه های دولتی مستقر در شهرستان بم را با رویکرد مدیریت دولتی نوین و در قالب مقررات (7) برنامه تحول اداری، موضوع تصمیم‎نامه شماره 4509/26075 مورخ 8/2/1381 ، با لحاظ ویژگیهای زیر تهیه و تنظیم و پس از تصویب مراجع ذیربط در واحدهای اداری شهرستان بم به اجراء درآورد:
         الف) ساختار سازمانی واحدهای مذکور منعطف و پاسخگو، رفتارها و عملکردهای سازمانی شفاف، ارائه خدمات سریع، صحیح و با کیفیت و رعایت سایر مؤلفه های شهروند مدارانه.
         ب) نیروی انسانی مورد نیاز و جایگزین مستخدمین متوفی متناسب با مختصات و ویژگیهای سازمانهای نوین و مهارتها و تخصصهای جدید و بر اساس مقررات ویژهای که در چارچوب آییننامه استخدام پیمانی به تصویب میرسد، شناسایی، جذب، تربیت و بکار گمارده شوند.
         ج) حداقل پنجاه درصد(50%)ازکارکنان جدید از افراد بومی شهرستان بم باشد و مابقی کارکنان از سایر نقاط استان کرمان از طریق آزمون ادواری یا امتحان و مسابقه خاص منطقهای جذب و بکار گرفته شود.
         د) روشهای انجام کار باید مبتنی بر فناوری اطلاعات ، سادهسازی،اصلاح و بهسازی شده و با کمترین پیچیدگی و تشریفات و با رویکرد شهروند مدارانه و با پاسخگویی در سطوح مختلف سازمانی همراه باشد.
         ه-) نظام حقوق و دستمزد متناسب با کیفیت فعالیتها و خدمات، مرتبط با رضایت مردم و خدمات گیرندگان باشد.
       و) روش انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای اداری شهرستان بم در چارچوب ضوابط و استانداردهای خاص منطقهای و نیازهای سازمان نوین و آییننامه خاص این شهرستان که به تصویب شورایعالی اداری میرسد،صورت پذیرد.
         ز) در بررسی نیازهای ساختار تشکیلات و نیروی انسانی واحدهای اداری شهرستان بم،شیوه انجام وظایف ومأموریتها،  امور حاکمیتی، تصدیهای اجتماعی، تصدیهای زیربنایی و اقتصادی در قالب احکام برنامه های پنج ساله وتبصره (4) قانون بودجه سال 1383 کل کشور شکل میگیرد.
       ح) سازوکارهای حمایتی خاص و ایجاد تسهیلات ویژه جهت پذیرش تصدیهای اجتماعی زیربنایی و اقتصادی توسط بخش غیردولتی و جذب داوطلبان مشارکت و شرکت این بخش در انجام خدمات ، در قالب ماده (88) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- و تبصره (4) قانون بودجه سال 1383 کل کشوربویژه قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات پیشبینی و اجراء گردد.
         2- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و استانداری کرمان موظفند با همکاری سایر دستگاه های اجرایی به منظور امکان مدیریت کارآمد،مؤثر،سریع و پاسخگو در زمینه ساخت و ساز و خدمات شهری، مدیریت شهری شهرستان بم را متشکل از کلیه وظایف و مأموریتهایی که انجام آن درحوزه شهرداری و شورای شهر امکانپذیر میباشد با استفاده از اختیارات و امکانات دستگاه های اجرایی شهرستان و انتقال آن به شهرداری بم زمینه تحقق « مدیریت شهری یکپارچه » درشهرستان بم را درقالب احکام ماده 126و 137 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده 90 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- فراهم آورده و ظرف شش ماه طرح نهایی را جهت تصویب به هیئت وزیران پیشنهاد نمایند.
         شورای برنامه ریزی و توسعه استان کلیه منابع، اعتبارات و امکانات مربوط را از دستگاه های اجرایی منتزع و به شهرداری منتقل مینماید. تمامی دستگاه های اجرایی مستقر در استان کرمان موظف به رعایت تصمیمات شورای برنامه ریزی استان در این خصوص میباشند.
         3- مسئول اجرای این تصویبنامه فرماندار شهرستان بم با اختیارات ویژه است که با شرایط زیر انتخاب میشود و امور ساماندهی،هدایت و هماهنگی جهت استقرار الگوهای نوین مدیریتی و ساختار اداری جدید شهرستان بم و انجام کلیه احکام برنامه های مربوط به تأسیس،استقرار و عملیاتی نمودن فعالیتهای این تصویب نامه به عنوان مدیر اجرای پروژه به انجام میرساند.
         تبصره - فرماندار ویژه باید علاوه بر دارا بودن بالاترین سطح شرایط احراز پیشبینی شده در رشته شغلی مربوط در طرح طبقهبندی مشاغل واجد شرایط زیر باشد:
         1- صاحبنظر در امور مدیریتی و فناوری اطلاعات.
         2- حسن شهرت در مدیریت و قاطعیت کافی.
         3- شناخت کافی از وضعیت منطقه و نیازهای مردم.
         4- تمامی مقامات و مسئولین ملی واستانی در چارچوب احکام این مصوبه موظف به همکاری با فرماندار شهرستان بم با اختیارات ویژه میباشند. رؤسا و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بم در مهلت مذکور از مقررات این تصویب نامه تبعیت خواهند نمود.
         5- بودجه و اعتبارات تملک دارایی، هزینهای و کمکهای مردمی و سایر درآمدهای محلی و غیره توسط « شورای برنامهریزی و توسعه استان » مشخص و از سرجمع بودجه و اعتبارات مرکز (ملی) و استان منتزع و در فصل پنجم پیشبینی و بصورت اعتبارات عمومی و کمک در اختیار « کمیته برنامهریزی و توسعه شهرستان بم » قرار میگیرد تا بر حسب برنامه های مصوب از طریق واحدهای اداری شهرستان به هزینه گرفته شود.
         6- فرماندار شهرستان بم به منظور امکان ساماندهی و مأموریتهای خاص و اجرای مقررات جدید شهرستان و ارزیابی آنها و ارائه راهکارهای اصلاحی و نوین‎سازی ساختارها و عملیات واحدهای اداری شهرستان میتواند با استفاده از مدیران و رؤسای واحدهای اداری شهرستان بم که با ضوابط مذکور انتخاب شدهاند، به همراه صاحبنظران دیگر کمیته های تخصصی و اجرایی را برحسب نیاز و تشخیص تشکیل‎دهد.
         7- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور مجاز است به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های دولتی شهرستان بم براساس پیشنهاد استانداری کرمان نسبت به صدور مجوز استخدامی حداکثر برابر میزان جانباختگان و ازکارافتادگان کلی (رسمی، پیمانی) با رعایت این تصویبنامه اقدام نماید.
         الف - سهمیه استخدامی وزارت آموزش و پرورش مطابق بند « خ » تبصره (8) قانون بودجه سال 1383 کل کشور تعیین میشود.         ب - سهمیه برای شرکتهای دولتی مطابق مفاد تبصره (2) ماده(4) تصویبنامه شماره 5145/ت23842ه- مورخ 12/2/1380 ،موضوع برنامه جامع نیروی انسانی بخش دولتی تعیین می‎شود.
         ج - برای سایر دستگاه های دولتی، مبنای استخدام مجوزهای استفاده نشده دستگاه های اجرایی در سال 1383خواهد بود.
         8- با تأیید شورای امور اداری و استخدامی کشور فوت و یا از کارافتادگی کارکنان مشمول قانون استخدام کشوری که بر اثر زلزله بم حادث شده است به سبب انجام وظیفه تلقی میگردد و حقوق وظیفه آنان با رعایت ماده (8) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی، بانوان شاغل، خانواده ها وسایر کارکنان با احتساب در گروه بالاتر تعیین میگردد. شورای امور اداری و استخدامی کشور میتواند در موارد مشابه با رعایت چارچوب و موارد مذکور در این ماده اتخاذ تصمیم نماید.
       9-اجرای این تصویب نامه با رعایت ماده (57) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.
معاون اول رییس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17383

تاریخ تصویب : 1383/04/10

تاریخ ابلاغ : 1383/08/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.