×

آئین نامه مالی و حسابداری انجمن توانبخشی

آئین نامه مالی و حسابداری انجمن توانبخشی

آئین-نامه-مالی-و-حسابداری-انجمن-توانبخشی

وکیل


شماره 32023 24و12و47

فصل اول - کلیات
ماده 1 - هیات مدیره انجمن توان بخشی موظف است حداکثر تا پایان آذر ماه هر سال بودجه سال بعد ا نجمن را براساس ارقام قریب به مواقع و به تفکیک منابع درآمد و طبقه بندی هزینه به شرح زیر تنظیم و به شورای توان بخشی پیشنهاد نماید.
الف - درآمدها
1 - درآمدهای حاصل از کمکهای دولت از محل بودجه کل کشور طبق نظر دفتر مرکزی طرح و بودجه.
2 - درآمدهای حاصل از کمکهای دولت ازمحل برنامه های عمرانی طبق نظر سازمان برنامه.
3 - درآمدهای حاصل از کمکهای مالی اشخاص و موسسات و سازمانهای داخلی و خارجی.
4 - درآمدهای مراکز درمانی و توان بخشی و کارگاه های حرفه ای.
5 - درآمدهای حاصل از شرکت های تعاونی تولید معلولین.
6 - درآمدهای متفرقه.
ب - هزینه ها
اول هزینه های جاری شامل:
1 - درمانی و توان بخشی
2 - آموزش و اشتغال
3 - مطالعات و تحقیقات و رفاه اجتماعی
4 - پرسنلی و اداری
5 - کمکهای بلاعوض
دوم - هزینه های سرمایه ای شامل:
1 - ساختمانی
2 - اثاثیه و تجهیزات
شورا حداکثر تا آخر دی ماه هر سال بودجه سال بعد را رسیدگی و تصویب می نماید.
تبصره - بلافاصله پس از تصویب یک نسخه از بودجه مصوب شورا باید به دفتر مرکزی طرح و بودجه ارسال شود.
ماده 2 - مدیرعامل انجمن در حدود بودجه مصوب و طبق مقررات مربوط دستور وصول درآمد و پرداخت هزینه ها را صادر خواهد نمود.
ماده 3 - مدیر امور مالی انجمن که در عین حال رئیس حسابداری می باشد از طرف مدیرعامل انتخاب و مسئول حسن جریان کلیه امور مالی انجمن می باشد.
روسای حسابداری ها زیر نظر روسای واحدهای مربوط انجام وظیفه می نمایند. ولی در امور مالی طبق مقررات و دستورهائی که براساس این آئین نامه صادر خواهد شد در مقابل مدیر مالی مسئول می باشند.
ماده 4 - روسای حسابداری ها موظفند گزارش کتبی وضع مالی و عملیات حسابداری واحد مربوط را هر ماه برای اطلاع مدیر امور مالی انجمن و رونوشت آنرا برای رئیس واحد مربوط ارسال دارند.
ماده 5 - چکها و هر گونه سند تعهدآور مالی باید با دو امضا صادر گردد. «در مرکز مدیرعامل و مدیر امور مالی یا نمایندگان مجاز آنها و در واحدها رئیس واحد و رئیس حسابداری یا نمایندگان مجاز آنها».
ماده 6 - مدیرعامل بنا به پیشنهاد مدیرمالی صاحبان امضاهای مذکور در ماده 2 اساسنامه و حدود اختیارات آنان را معین خواهد نمود.
ماده 7 - انتصاب و تغییر و تبدیل روسای حسابداری های واحدهای تابعه به پیشنهاد مدیرمالی و تصویب مدیرعامل صورت خواهد گرفت و انتصاب و تغییر و تبدیل کارکنان حسابداریهای به پیشنهاد روسای حسابداری و تصویب مدیر امور مالی خواهد بود.
ماده 8 - روسای حسابداری ها ملزم به اجرای دستورهای روسای واحدهای مربوط در حدود بودجه و دستور العمل های مالی می باشند.
ماده 9 - انجمن حساب یا حساب های مخصوصی از طریق خزانه در بانک مرکزی باز نموده و کلیه اعتبارات دریافتی را به حسابهای مزبور منتقل می نماید.
ماده 10 - برای تامین وجوه مورد نیاز واحدهای انجمن تنخواه گردان در اختیار آنها گذارده خواهد شد. مبلغ این تنخواه گردان و چگونگی استفاده از آن به پیشنهاد مدیر امور مالی و موافقت مدیرعامل تعیین و ابلاغ خواهد شد. کلیه پرداختهای زائد بر سه هزار ریال به استثنای حقوق و مزایای کارکنان باید وسیله چک انجام شود.
ماده 11 - مقررات مربوط به معاملات انجمن از قبیل خرید و فروش و اجاره و استیجار و عملیات پیمانکاری وسیله مدیر امور مالی تنظیم و پس از تاییید هیئت مدیره و تصویب شورای توان بخشی به موقع اجرا گذارده خواهد شد.
فصل دوم
شیوه حسابداری انجمن
ماده 12 - حسابهای انجمن براساس روش دفترداری مترادف (دوبل) عمل می شود.
ماده 13 - سال مالی انجمن از اول فروردین هر سال شروع و در آخر اسفند همان سال پایان می پذیرد. به استثنای سال 47 که از تاریخ شروع فعالیت انجمن تا پایان اسفند ماه خواهد بود. تعهدات پرداخت شده انجمن تا پایان هر سال در حدود اعتبارات مصوب با توجه به درآمد وصولی از محل مانده اعتبارات سال گذشته قابل پرداخت است.
ماده 14 - وظایف حسابداری ها و نحوه نگهداری حسابها و دفاتر و سرفصل های مورد لزوم طبق دستور العملی خواهد بود که توسط مدیر مالی انجمن تهیه و به تصویب هیات مدیره خواهد رسید.
تبصره - پس از تهیه ترازنامه یک نسخه از آن باید در اجرای مقررات تبصره 23 قانون بودجه سال 1346 کل کشور جهت رسیدگی و تایید حسابرسان منتخب به وزارت دارائی ارسال گردد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7026

تاریخ تصویب : 1347/12/24

تاریخ ابلاغ : 1348/01/11

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.