×

آئین نامه اجرائی قانون خرید اراضی و ابنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی

آئین نامه اجرائی قانون خرید اراضی و ابنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی

آئین-نامه-اجرائی-قانون-خرید-اراضی-و-ابنیه-و-تاسیسات-برای-حفظ-آثار-تاریخی-و-باستانی
شماره 7508 10و5و51
هیئت وزیران در جلسه مورخ 10و5و51 بنا به پیشنهاد شماره 17996 ر 5و13 مورخ 7و1و51 وزارت فرهنگ و هنر آئین نامه اجرائی قانون خرید اراضی و ابنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی مصوب آذرماه 1307 را با توجه به تبصره 2 از ماده 3 و تبصره ماده 6 و ماده 7 قانون مزبور بشرح زیر تصویب نمودند که به موقع اجرا گذارده شود.
ماده 1 - در مورد پرداخت حق کسب و پیشه فراهم باشد مطابقه دستور همان ماده میزان حق پیشه و کسب از طریق توافق تعیین خواهد شد.
تبصره 1 - در موارد مذکور در ماده 2 قانون و همچنین در مواردیکه مطابق ماده یک این آئین نامه توافق حاصل می شود وزارت فرهنگ و هنر می تواند طبق توافقنامه اعم از اینکه رسمی یا عادی باشد مبلغ مورد توافق تودیع نموده و مراتب را به ذینفع اعلام نماید، سپس ملک مربوط را تصرف کند مشروط به اینکه نسبت به عرصه و اعیان ملک مورد نظر قبلا طبق ماده 2 یا 3 قانون تعیین تکلیف شده باشد.
تبصره 2 - در موارد مذکوردر این ماده و تبصره یک آن در صورتیکه مالک پس از حصول توافق و تودیع وجه در صندوق ثبت حاضر به انتقال رسمی ملک و انجام تشریفات ثبتی آن نشود به ترتیب مندرج در ماده 6 قانون نسبت به انتقال ن عمل خواهد شد.
ماده 2 - در صورتیکه نسبت به میزان حق کسب و پیشه امکان حصول توافق نباشد بنا به درخواست وزارت فرهنگ و هنر هیئت مذکور در ماده 3 قانون برای تعیین میزان حق کسب و پیشه با توجه به نظر کارشناسان اقدام خواهد نمود. در این صورت مطابق ترتیب مذکور در ماده یک این آئین نامه و با درنظر گرفتن مفاد تبصره های یک و دو آن نسبت به تصرف و انجام تشریفات قانونی انتقال ملک اقدام خواهد شد.
ماده 3 - در موارد مذکور در تبصره ماده 6 قانون مزبور فرهنگ و هنر حق خواهد داشت علاوه بر انجام اقدامات و وظایفی که طبق قانون حفظ آثار عتیقه مصوب آبان ماه 1309 و نظامنامه اجرائی آن و همچننین مقررات ماده 127 مکرر قانون مجازات عمومی برعهده دارد اقدامات استحفاظی لازم را که ضروری بداند انجام دهد. مامورین انتظامی مکلفند در کلیه مواردی که به موجب قوانین و نظامات و مقررات فوق الذکر و همچنین مواردی که اقدامات استحفاظی مذکور در این ماده به تشخیص وزیر فرهنگ و هنر ضرورت دارد آن اقدامات را به موقع اجرا بگذارند.
تبصره - در صورتیکه تصمیمات و اقدامات استحفاظی مذکور در این ماده موجب ورود خساراتی به مالکین ابنیه و اماکن و اراضی بشود وزارت فرهنگ و هنر به ترتیب مندرج در قسمت اخیر ماده نهم نظامنامه اجرای قانون حفظ آثار عتیقه نسبت به پرداخت خسارات به ذینفع اقدام خواهد کرد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8042

تاریخ تصویب : 1351/05/10

تاریخ ابلاغ : 1351/06/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.