×

آئین نامه اجرائی کانون اصلاح و تربیت

آئین نامه اجرائی کانون اصلاح و تربیت

آئین-نامه-اجرائی-کانون-اصلاح-و-تربیت
شماره 3961و7 28و6و51

بنا به پیشنهاد مورخ 11و4و51 اداره خدمات اجتماعی، مواد یازدهم، پانزدهم، هفدهم، نوزدهم و بیستم آئین نامه اجرائی کانون اصلاح و تربیت مصوب 9و7و47 به شرح زیر اصلاح می شود.
ماده 11 - کانون اصلاح و تربیت در هر حوزه دارای یک نفر مدیر و برای هر یک از قسمتهای نگاهداری موقت، اصلاح و تربیت، زندان و آموزش دارای یک نفر مسئول خواهد بود و تعداد کافی پزشک، روانپزشک، روان شناس متخصص، مددکار اجتماعی، مربی، آموزگار و آموزگار تعلیمات حرفهای، کارمند دفتری ، پزشکیار و مراقب تربیتی و انتظامی، در اختیار خواهد داشت.
تبصره - مدیر مسئول کانون اصلاح و تربیت در صورت نیاز می تواند با تصویب وزارت دادگستری یک نفر معاون داشته باشد.
ماده 15 - آموزگاران و مربیان عهده دار تدریس، تعلیم، تربیت و تهذیب اخلاقی اطفال هستند و طبق برنامه ای که از طرف مدیر کانون با جلب نظر متخصصین مربوط و تائید اداره خدمات اجتماعی و تصویب وزارت دادگستری تنظیم می شود عمل خواهد نمود.
تبصره - هر مربی، تربیت و راهنمائی یک گروه از اطفال را در کانون برعهده خواهد داشت، و با معاونت و همکاری مراقبین تربیتی و انتظامی نسبت به اصلاح و تهذیب اخلاق آنان اقدام خواهد کرد و مراقبین تربیتی هر گروه موظفند هر گروه تغییر اخلاقی و یا دگرگونی در طرز رفتار اطفال - را به اطلاع مربی گروه برسانند.
ماده 17 - به منظور حفظ نظم، اجرای اقدامات تربیتی، مراقبت و راهنمائی اطفال در کانون اصلاح و تربیت، مامورین مخصوصی به نام مراقب تربیتی و انتظامی در هر یک از قسمتهای کانون انجام وظیفه خواهند کرد.
مراقبت انتظامی داخل کانون بوسیله مراقبین تربیتی داخلی و مراقبت خارج آن بوسیله مراقبین انتظامی خارجی کانون بعمل خواهد آمد. سن مراقبین تربیتی و انتظامی داخل کانون در بدو استخدام نباید از سی کمتر باشد، بعلاوه مراقبین تربیتی داخلی باید متاهل بوده و حداقل دارای گواهینامه شش ساله ابتدائی باشند و از نظر اخلاقی و سلامتی جسمانی صلاحیت آنها محرز شده باشد.
برای مراقب خارجی کانون اصلاح و تربیت و بدرقه اطفال در صورت لزوم ممکن است از افراد کادر پلیس عمومی استفاده شود.
ماده 19 - مراقبین تربیتی و انتظامی باید به طور کشیک در تمام شبانه روز اطفال را مورد مراقبت کامل قرارداده و در موقع تغییر پست گزارش اتفاقات و اطلاعات پست خود را از طریق مراقبین ارشد به مسئول قسمت انتظامات بدهند.
ماده 20 - مراقبین انتظامی و انتظامی و مراقبین تربیتی و انتظامی ارشد موظف هستند که تحت نظارت مسئول قسمت انتظامات وظائف خود را چه از نظر مراقبت قسمت های مختلف کانون و اجرای برنامه های روزانه و چه هنگام بدرقه با نهایت دقت انجام دهند. چنانچه مراقبین در امر محافظت مسامحه کرده و یا وسائل فرار طفلی را به نحوی از انحاء فراهم سازند طبق مقررات قانون کیفر همگانی تعقیب و مجازات خواهند شد.
وزیر دادگستری

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8063

تاریخ تصویب : 1351/04/11

تاریخ ابلاغ : 1351/06/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.