×

آئین نامه اعطاء نشان و مدال کشاورزی

آئین نامه اعطاء نشان و مدال کشاورزی

آئین-نامه-اعطاء-نشان-و-مدال-کشاورزی

وکیل


شماره 22048 21/6/1325
وزارت کشاورزی
هیات وزیران در جلسه 18/6/1325 بنا به پیشنهاد شماره 10616/595 - 17/6/1325 وزارت کشاورزی آئین نامه اعطا نشان و مدال کشاورزی را که مشتمل بر 9 ماده و دو تبصره است تصویب می نماید .

فصل اول
نوع و شکل نشان و مدال
ماده اول - نشانی که از طرف وزارت کشاورزی اعطا می شود به نام نشانی فنی کشاورزی یک نوع است و به درجات مذکور ذیل تقسیم می شود:
الف - درجه اول
ب - درجه دوم
ج - درجه سوم
ماده دوم - علاوه بر نشان مذکور در فوق یک نوع مدال (به نام مدال کشاورزی) نیز برای کشاورزان و مالکین و کارمندان اداری و فنی اعطاء می گردد و دارای سه درجه است:
الف - درجه اول
ب - درجه دوم
ج - درجه سوم
ماده سوم - شکل نشان فنی کشاورزی و مدال کشاورزی و جنس فلز آن به شرحی است که جداگانه نوشته شده است.
فصل دوم
شرایط اعطای نشان فنی و طریق پیشنهاد آن
ماده چهارم - نشان فنی کشاورزی منحصر و مخصوص متخصصین کشاورزی می باشد.
ماده پنجم - پیشنهاد نشان فنی کشاورزی از هر درجه ای که باشد از طرف اداره مربوط وزارت کشاورزی خواهد بود و به تصویب شورای عالی کشاورزی خواهد رسید.
فصل سوم
شرایط اعطای نشان فنی و طریق پیشنهاد آن
ماده ششم - مدال کشاورزی مخصوص است به کشاورزان و مالکین که در امر زراعت و دامداری و دامپروری خدمات شایان نموده اند و همچنین به کارمندان فنی و اداری وزارت کشاورزی که عملیات فنی و یا اداری شایان و قابل تقدیری انجام داده باشند.
بند الف - نشان فنی کشاورزی درجه اول به اشخاص مذکور در ذیل داده می شود:
1 - کارمندان فنی وزارت کشاورزی که مدت 18 سال متوالی در خدمت کشاورزی بوده و خدمات آنان قابل تقدیر باشد البته درجه تحصیلات آنها نباید از لیسانس کمتر باشد.
2 - اشخاصی که موفق به کشف مهم در امور کشاورزی شده و یا آنکه در شروع زراعت جدیدی کوشش شایان کرده و به نتیجه رسیده باشند و همچنین کسانی که موفق به اختراع ماشین گردیده که مورد استفاده کشاورزی و امور مربوط به آن واقع شده باشد و یا در توسعه کشاورزی اقدامات موثری نموده باشند.
بند ب - نشان فنی کشاورزی درجه 2 به اشخاص مذکور در ذیل داده می شود:
1 - به روسا و مدیران کل و همچنین کارمندان و متخصصین فنی که اقلا مدت 12 سال سابقه خدمت متوالی داشته باشند و درجه تحصیلات آنان لااقل لیسانس شناخته باشد و خدمات شایان نموده باشند که مورد تصدیق وزیر کشاورزی و شورای عالی کشاورزی واقع گردد.
2 - به اشخاصی که صاحب چهار تالیف مفید و سودمند راجع به امور کشاورزی باشند و شورای عالی کشاورزی هم آن تالیف را از نظر فنی کشاورزی قابل استفاده بداند.
بند ج - نشان فنی کشاورزی درجه 3 به اشخاص مذکور در ذیل داده می شود:
1 - روسای ادارات فنی که مدت 7 سال در راس یک اداره بوده و از طرز کار و رفتار آنان وزارتخانه رضایت داشته باشد و خدمات برجسته ای انجام داده باشند.
2 - متخصصین، کارمندان فنی که لااقل مدت ده سال سابقه خدمت داشته و در امور کشاورزی کارهای شایان تقدیری نموده باشند استفاده علمی و عملی کشاورزان باشد البته تالیف نباید از (150 صفحه وزیری کمتر باشد) و یا آنکه قطع نظر از سابقه خدمت عملیات برجسته به نفع کشاورزی کمتر نموده باشند.
فصل چهارم
شرایط اعطای مدال کشاورزی
بند الف - مدال کشاورزی درجه یک به اشخاص مذکور در ذیل داده خواهد شد:
1 - کارمندانی که 20 سال متوالی سابقه خدمت داشته باشند و کارهای فنی و اداری آنها به تشخیص وزیر کشاورزی و شورای عالی کشاورزی قابل تقدیر باشد.
2 - کسانی که 20 بروشور راجع به امور مربوط به کشاورزی نوشته باشند به شرط آنکه شورای عالی کشاورزی آنها را مقید تشخیص دهد و یا عملیات و تحقیقات علمی آنان مفید به حال کشاورزی باشد.
3 - فارغ التحصیل های دانشکده کشاورزی و دامپزشکی که در امتحانات نهائی رتبه اول را حائز شده باشند.
4 - اشخاصیه در نمایشگاه کشاورزی شرکت و بهترین محصول اعم از شتوی و یا صیفی را به معرض نمایش گذارده اند و همچنین به کسانی که بهترین دامها را از لحاظ جثه نژاد شیر و غیره پرورش داده باشند.
بند ب - مدال کشاورزی درجه 2 به اشخاص مذکور در ذیل داده می شود:
1 - به کارمندانی که حداقل 12 سال متوالی سابقه خدمت داشته و کارهای فنی و اداری آنها البته به تشخیص وزیر کشاورزی و شورای عالی کشاورزی قابل تقدیر باشد.
2 - کسانی که 15 بروشور راجع به کشاورزی و امور مربوط به آن نوشته باشند و شورای عالی کشاورزی آنها را برای کشاورزان مفید تشخیص دهد.
3 - فارغ التحصیل های دبیرستان کشاورزی و دامپزشکی که در امتحانات نهائی رتبه اول را حائز شده باشند.
4 - کسانی که راجع به احداث جنگل و آبادی املاک کوشش زیادی نموده موفقیتهاوی نصیب آنان شده باشد و همچنین اشخاصی که در احداث (قنات - چاه - سد - و غیره) اقدام نموده و عملیات یا تحقیقات علمی آنان مفید به حال کشاورزی کشور باشد.
5 - اشخاصی که در نمایشگاه کشاورزی شرکت و بهترین محصول اعم از شتوی و یا صیفی را به معرض نمایش گذارده اند و همچنین به کسانی که بهترین دامها را از لحاظ جثه و نژاد و شیر و غیره پرورش داده باشند.
تبصره - تشخیص آن که عملیات و تحقیقات مفید به حال کشاورزی بوده در شهرستان ها لدی الاقتضا با روسای کشاورزی یا بازرسان می باشد و در مرکز با ادارات مربوط است که پس از تصویب وزارت کشاورزی مدال اعطا خواهد شد.
بند ج - مدال کشاورزی درجه 3 به اشخاص مذکور در ذیل داده می شود:
1 - کارمندان فنی و اداری وزارت کشاورزی که لااقل 7 سال سابقه خدمت متوالی داشته باشند و در این مدت از لحاظ اداری و فنی کارهای قابل تقدیری به تشخیص وزیر کشاورزی و شورای عالی کشاورزی انجام داده باشند.
2 - کسانی که حداقل 10 بروشور راجع به امور کشاورزی نوشته باشند به شرط آنکه شورای عالی آنها را برای کشاورزان مفید تشخیص دهد.
3 - زارعین و مالکین که در امر زراعت و یا دامپروری و دامداری از لحاظ روش نوین کشاورزی پیشقدم باشند.
4 - فارغ التحصیلهای دبستان های روستائی که در امتحانات نهائی رتبه اول را حائز شده باشند.
5 - اشخاصیکه در نمایشگاه کشاورزی شرکت و بهترین محصول اعم از شتوی و یا صیفی را به معرض نمایش گذارده اند و همچنین به کسانی که بهترین دامها را از لحاظ جثه و نژاد و شیر و غیره پرورش داده باشند.
تبصره - اشخاصیکه در نمایشگاه شرکت کرده و استحقاق اعطاء مدال کشاورزی را دارند به تشخیص هیئت مدیره نمایشگاه که از طرف وزیر کشاورزی انتخاب می شوند هر درجه مدالی که استحقاق داشته باشند به آنها اعطا خواهد شد.
فصل پنجم
مواد مخصوص
ماده هفتم - در کلیه پیشنهادهای مربوط به نشان فنی کشاورزی و مدال کشاورزی باید به تناسب نوع نشان و مدال نکات مذکور در زیر از طرف پیشنهادکننده در پیشنهاد قید شده باشد:
1 - معلومات کسیکه نشان فنی کشاورزی برای او پیشنهاد شده است و در مورد مدال مشخصات شخصی که پیشنهاد مدال برای او میشود.
2 - نداشتن سابقه محکومیت کیفری.
3 - مدت و سنوات خدمت در مورد نشان فنی کشاورزی.
4 - تاریخ دریافت نشان و مدالی که دریافت داشته است با ذکر اینکه از چه درجه بوده است.
5 - به موجب کدام بند و ماده آئین نامه تقاضای اعطای نشان و یا مدال شده است.
6 - شرح خدمات کسیکه نشان فنی کشاورزی و مدال کشاورزی برای او پیشنهاد شده است.
ماده هشتم - پیشنهادهای اعطای نشان و مدال که به شورای عالی کشاورزی میرسد باستثناء وارد فوری در شورایعالی کشاورزی نگاهداری شده و فقط در نیمه اول اسفند ماه هر سال در شورای عالی کشاورزی مطرح و اعطاء آن از طرف شورای عالی کشاورزی و وزیر کشاورزی به تصویب خواهد رسید.
ماده نهم - اعطاء نشانهای مذکور در این آئین نامه باتباع بیگانه منوط پیشنهاد وزیر کشاورزی و تصویب هیئت وزیران است به علاوه اجرای تربیت مندرج در ماده 8 شامل آنان نخواهد شد.
تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
از طرف نخست وزیر

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1325/06/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.