×

تصویبنامه در مورد تعیین روش اجرای قانون حمایت از صنایع داخلی و نظارت در خریدهای خارجی دولت و صرفه جوئی در مصرف ارز

تصویبنامه در مورد تعیین روش اجرای قانون حمایت از صنایع داخلی و نظارت در خریدهای خارجی دولت و صرفه جوئی در مصرف ارز

تصویبنامه-در-مورد-تعیین-روش-اجرای-قانون-حمایت-از-صنایع-داخلی-و-نظارت-در-خریدهای-خارجی-دولت-و-صرفه-جوئی-در-مصرف-ارز

وکیل


شماره 4047 26و6و45
وزارت اقتصاد
هیئت وزیران در جلسه مورخ 19و6و45 بنا به پیشنهاد شماره 17807 مورخ 19و6و45 وزارت اقتصاد برای تعیین روش اجرای قانون حمایت از صنایع داخلی مصوب 13 بهمن 1343 و همچنین نظارت در خریدهای خارجی دولت و صرفه جوئی در مصرف ارز مقررات زیر را جهت اجرا تصویب نمودند.
1 - شورائی به نام شورای سفارشات متشکل از وزرای اقتصاد - راه - آب و برق - آبادانی و مسکن - پست و تلگراف و کشاورزی و همچنین مدیرعامل سازمان برنامه - رئیس کل بانک مرکزی ایران - رئیس دفتر مرکزی بودجه و نماینده تام الاختیار شرکت ملی نفت ایران تشکیل گردد.
2 - شورای فوق الذکر حداقل سه ماه یک مرتبه و همچنین در مواقعی که از طرف وزیر اقتصاد لازم تشخیص داده شود تشکیل جلسه خواهند داد و در موارد زیر اتخاذ تصمیم خواهنند نمود.
الف - تصویب بودجه ارزی برای خریدهای خارجی وزارتخانهها - شرکتهای دولتی - سازمانهای وابسته به دولت طبق صورتی که به تصویب شورا میرسد به تفکیک به طوریکه جمع آن با امکانات ارزسی کشور مطابقت داشته باشد.
ب - تعیین خط مشی کلی خریدهای دولتی - بررسی و تصویب اقلامی که در داخله ساخته می شود و موسسات دولتی باید منحصرا از داخله خریداری نمایند.
بررسی و تصویب صورت اقلامی که ساخت آن در داخل امکان ندارد و موسسات دولتی می توانند از خارج خریداری نمایند بررسی و تصویب روش ثبت سفارشاتی که از خارج کشور خریداری می گردد.
تبصره - شوری به منظور بررسی دقیق اقلامی که باید منحصرا از داخل کشور خریداری شود و همچنین تشویق جهت ایجاد صنایع جدید از موسسات دولتی و وابسته به دولت که تصدی اجرای برنامه های عمرانی را دارند و خریدهای کلی میکنند درخواست خواهد کرد صورت اقلام عمده خریدهای خارجی خود را با ذکر مشخصات و شرایط تحویل به شوری تسلیم نمایند تا هنگام تهیه لیست اقلام مصنوعه مورد توجه قرار گیرد.
ج - بررسی و تعیین روش خریدهای بزرگ دولتی از نطقه نظر مبدا و شرایط خرید و امکان خرید در مقابل صدور و همچنین امکان خرید دسته جمعی به منظور تقلیل قیمتهای خرید.
د - تعیین اقلامی از خریدها که فعلا از خارج کشور تامین میگردد ولی تهیه آن در داخل مشروط و تضمین خرید از طرف دولت امکان پذیر و مقرون به صرفه است.
3 - شورای سفارشات دارای یک دبیرخانه دائمی خواهد بود که تشکیلات - طرز کار و بودجه آن توسط شورای سفارشات تصویب و تامین خواهد شد.
4 - کلیه سفارشات دولتی و موسسات وابسته به دولت باید قبلا طبق آئین نامه ای که توسط شورای سفارشات تصویب خواهد شد در دفتر سفارشات ثبت گردد.
5 - دفتر سفارشات از ثبت اقلامی که شورای سفارشات خرید آنها را در داخله ممکن اعلام داشته است جلوگیری خواهد نمود.
6 - بانک مرکزی ایران برای اقلامی که در دفتر ثبت سفارشات به ثبت نرسیده است افتتاح اعتبار نخواهد نمود و همچنین اداره کل گمرک موقعی کالا را ترخیص خواهد کرد که قبلا در دفتر سفارشات ثبت شده باشد.
7 - دفتر سفارشات به ترتیب که امکان ساخت قطعات یا لوازم یا ماشین الاتی در داخل کشور فراهم می شود مراتب را به شورای سفارشات گزارش خواهد داد که شورای مزبور آن قطعه را جزو لیست غیرمجاز منظور نماید.
8 - رئیس دفتر سفارشات به سمت دبیر شورای سفارشات عمل خواهد کرد و مجری مصوبات شورای سفارشات خواهد بود.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر
دکتر نیک پی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 6306

تاریخ تصویب : 1345/06/19

تاریخ ابلاغ : 1345/07/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.