×

اساسنامه سازمان عمران گرگان

اساسنامه سازمان عمران گرگان

اساسنامه-سازمان-عمران-گرگان

وکیل


شماره 27216 23و7و45
سازمان برنامه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 23و7و45 بنا به پیشنهاد شماره مورخه 696/ب ک 10و7و45 سازمان برنامه و براساس ماده 19 قانون برنامه عمرانی سوم کشور اساسنامه سازمان عمران گرگان را به شرح زیر تصویب می نماید.
ماده 1 - به منظور تهیه و اجرای برنامه های عمرانی در منطقه گرگان و گنبد و سازمان عمران گرگان که در این اساسنامه سازمان خوانده خواهد شد تحت نظر سازمان برنامه تشکیل می گردد.
ماده 2 - منطقه عملیات سازمان گرگان و گنبد و مناطق اطراف آن می باشد به قسمی که این منطقه مجموعا یک واحد اقتصادی مستقل را شامل شود و محل اداری آن شهر گرگان یا محل مناسب دیگری در شهرستان گرگان خواهد بود.
ماده 3 - وظائف سازمان به قرار زیر است.
الف - مطالعه و شناسائی منابع و امکانات عمرانی گرگان با توجه به مطالعات مقدماتی که توسط دفتر عمران ناحیه ای سازمان برنامه انجام می شود.
ب - تهیه و تنظیم برنامه های عمرانی منطقه در قالب برنامه عمرانی کشور.
پ - تهیه طرحهای عمرانی براساس برنامه مصوب و پیشنهاد آن جهت تصویب سازمان برنامه .
تبصره1 - در صورتیکه اجرای طرحهائی فوری به نظر برسد به طور استثنائی قبل از تصویب برنامه عمرانی برای تصویب به سازمان برنامه پیشنهاد خواهد شد.
تبصره 2 - کلیه طرحهائی که توسط سایر سازمانهای دولتی برای عمران گرگان پیشنهاد می شود باید در حدود برنامه مصوب بوده و با نظر سازامن تهیه شود.
ت - اجرای طرحهائی که به تشخیص شورای عالی عمران نواحی سازمان مجهزی برای اجرای آنها وجود نداشته باشد.
ث - نظارت بر اجرای طرحهای مصوب مربوط به منطقه و ارزشیابی اقتصادی از عملکرد آنها.
ج - تشویق و راهنمائی مردم برای شرکت در فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری در امور تولیدی و اقدام جهت ایجاد تسهیلات لازم برای این منظور.
ماده 4 - ارکان سازمان عبارتند از شورای عالی عمران نواحی و مدیرعامل.
ماده 5 - شورای عالی عمران نواحی ازوزراء آب و برق راه - آبادانی و مسکن و کشاورزی اقتصاد -بهداری و مدیرعامل سازمان برنامه تشکیل می گردد.
ماده 6 - وظایف شورای عالی عمران نواحی عبارت است از تعیین خط مشی توسعه منطقه و ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مختلف عمرانی در گرگان و تصویب تشکیلات سازمان
ماده 7 - ریاست سازمان با مدیرعالی خواهد بود که از طرف شورای عالی عمران نواحی برای مدت 3 سال منصوب خواهد شد.
تعیین حقوق و مزایای مدیرعامل با شورای عالی خواهد بود.
ماده 8 - مدیرعامل مسئولیت ایفای کلیه وظائف سازمان را بعهده داشته و تشکیلات سازمان را برای تصویب شورای عالی عمران نواحی پیشنهاد خواهد نمود.
ماده 9 - دفتر عمران ناحیه ای سازمان برنامه به عنوان دبیرخانه شورای عالی عمران نواحی انجام وظیفه خواهد نمود و وظیفه عمده آن مطالعه و اظهار نظر نسبت به برنامه های پیشنهادی سازمان می باشد.
ماده 10 - سازمان دارای شخصیت حقوقی بوده و از نظر استخدامی و مالی و معاملاتی تابع مقررات سازمان برنامه خواهد بود و بودجه آن طبق طرحی که به تصویب سازمان برنامه می رسد تامین خواهد شد.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است
وزیر مشاور - دکتر محمود کشفیان

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 6323

تاریخ تصویب : 1345/07/23

تاریخ ابلاغ : 1345/08/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.