×

لغو برخی از عوارض و مالیاتهای مستقیم از تولیدات، خدمات و واردات

لغو برخی از عوارض و مالیاتهای مستقیم از تولیدات، خدمات و واردات

لغو-برخی-از-عوارض-و-مالیاتهای-مستقیم-از-تولیدات،-خدمات-و-واردات

وکیل


بخشنامه شماره 12465 - 4/4/1382 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

نظر به اینکه مطابق قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری و وصول عوارض وجوه از تولید کنندگان کالا، ارائه دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی مصوب 1381 مجلس شورای اسلامی( کلیه قوانین و مقررات به برقراری، اختیار و یا اجازه برقراری و دریافت وجوه باستثناء موارد مندرج در قسمت اخیر ماده مزبور از ابتدای سال 1382 لغو گردیده ) و از سال مزبور برقراری و دریافت هرگونه وجوه از جمله مالیات غیر مسقیتم و عوارض صرفا" به موجب قانون یاد شده مجاز می باشد.
معهذا بنا به گزارشات واصلیه در برخی از دستگاههای اجرائی کماکان براساس قوانین و مقررات ملغی شده عوارض ووجهی از اشخاص وصول می گردد، لذا مقتضی اس وزراء و بالاترین مقام دستگاههای اجرائی دستور اکید توقف وصول عوارض و سایر وجوه لغو شده بشرح فوق بمبادی ذیربط ابلاغ و نتیجه را به وزارت امور اقتصادی و دارائی نیز اعلام نمایند.
مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه در هر یک از دستگاههای فوق الذکر به عهده وزیر یا بالاترین مقام اجرائی دستگاه مربوط می باشد.

مرجع : کتاب مجموعه قوانین و مقررات قرادادهای پیمانکاری و مهندسی مشاور - تدوین رضا پاکدامن - چاپ 1383 - انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

نوع : بخش نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1382/04/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.