×

ضوابط و شرایط واگذاری اختیارات نمایندگان سهام دولت در مجامع عمومی شرکتهای دولتی

ضوابط و شرایط واگذاری اختیارات نمایندگان سهام دولت در مجامع عمومی شرکتهای دولتی

ضوابط-و-شرایط-واگذاری-اختیارات-نمایندگان-سهام-دولت-در-مجامع-عمومی-شرکتهای-دولتی
شماره 5198 19/4/1353

هیئت وزیران در جلسه مورخ 8/3/1353 بنا به پیشنهاد شماره 1777/ب 2464 مورخ 24/2/53 سازمان برنامه و بودجه و باستناد تبصره 72 قانون بودجه اصلاحی سال 1352 و بودجه سال 1353 کل کشور ضوابط و شرایط واگذاری اختیارات نمایندگان سهام دولت در مجامع عمومی شرکتهای دولتی که براساس تبصره مزبور بر عهده لااقل سه نفر از وزیران قرار گرفته و بموجب آن میتوانند قسمتی از اختیارات خود را جز در مورد خط مشی ، تغییر سرمایه ، تصویب بودجه و ترازنامه به وزیر وزارتخانه ای که شرکت وابسته به آن است و بعنوان رئیس مجمع عمل خواهد کر تفوی کنند بشرح زیر تصویب نمودند:
1 - اختیار با اختیارات واگذاری باید بتصریح در اساسنامه شرکت یا سایر مقررات مربوط از جمله وظایف و اختیارات مجمع عمومی باشد و در صورت جلسه مجمع عمومی که با حضور نمایندگان سهام دولت تشکیل میشود بنحو مشخص ذکر گردد.
2 - اختیار سود واگذاری با کار روزمره شرکت مربوط ومستلزم اتخاذ تصمیمات فوری باشد که معلق گذاشتن آن به تشکیل و تصمیم مجمع باعث زیان یا عدم النفع و بطور کلی موجب رکود عملیات شرکت گردد.
3 - تفویض اختیار برای دوره محدود و حداکثر تا تاریخ تشکیل جلسه بعدی مجمع عمومی خواهد بود و تجدید واگذاری آن اختیار بلامانع است.
4 - رئیس مجمع مکلف است اختیار یا اختیارات تفویض شده را باطلاع هیئت وزیران برساند و موارد استفاه از اختیار را به مجمع عمومی گزارش نماید.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیرمشاور ومعاون اجرائی نخست وزیر - هادی هدایتی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 8608

تاریخ تصویب : 1353/03/08

تاریخ ابلاغ : 1353/05/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.