×

اصلاح آئین نامه قانون دلالان

اصلاح آئین نامه قانون دلالان

اصلاح-آئین-نامه-قانون-دلالان

وکیل


شماره 5803/7 4/7/39
ثبت کل اسناد و املاک
نظر بماده تصویب نامه مورخه 21/5/19 و مواد 11 و 12 قانون دلالان مواد 5 و 11 آئین نامه قانون دلالان مصوب سال 321 بشرح زیر اصلاح و 3 تبصره بمواد 6 و 8 و 10 اضافه میشود .
ماده 5 - اداره ثبت محل پس از رسیدگی بدرخواست و تحقیق از اخلاق و رفتار درخواست کننده و احراز صلاحیت شخصی و فنی او جهت اشتغال بدلالی معاملات ملکی و رعایت احتیاجات محل یک نسخه از برگ درخواست را باضمائم آن باداره کل ثبت فرستاده و صدور پروانه دلالی معاملات ملکی را بنام درخواست کننده پیشنهاد مینماید .
تبصره زیر بماده 6 آئین نامه اضافه میشود .
تبصره - مدت اعتبار پروانه دو سال و هر دلالی که ظرف یک ماه آخر مدت اقدام به تجدید پروانه نکند در حکم دلال بدون پروانه است .
تبصره زیر بماده 8 آئین نامه اضافه میشود .
تبصره - سر دفتران اسناد رسمی مکلفند در موقع تنظیم اسنادی که معامله بوسیله دلال انجام میشود مداخله دلال را در معامله با ذکر شماره پروانه دلال در سند قید و ثبت دفتر را بامضاءدلال هم برسانند و در صورتیکه باین وظیفه عمل ننمایند مورد تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت .
تبصره زیر بماده 10 آئین نامه اضافه میشود .
تبصره - کلیه دادسراها مکلفند بمحض صدور کیفرخواست علیه دلالان معاملات ملکی مراتب را بوسیله ثبت محل باداره کل ثبت اطلاع دهند و هرگاه در نتیجه کیفر خواست دادنامه علیه دلالان صادر و بمرحله قطعیت رسید مجدداً موضوع را بوسیله ثبت محل باطلاع اداره کل ثبت برسانند و در مورد اخیر در صورتیکه محکومیت دلال بعلت ارتکاب جنایت یا یکی از جنحه های بزرگ از قبیل کلاهبرداری و خیانت در امانت و غیره باشد اداره کل ثبت مراتب را بوسیله یکی از جراید کثیر الانتشار محل و اگر در محل روزنامه نباشد بوسیله نزدیکترین روزنامه محل مزبور باطلاع اهالی خواهد رساند .
ماده 11- اداره ثبت محل بمحض اطلاع از تخلف دلالان از مقررات قوانین و آئین نامه های مربوطه و با اطلاع از رفتار ناپسند او مراتب را ضمن ارسال مدارک امر به اداره کل ثبت گزارش خواهد داد گزارش مزبور به کمیسیونی مرکب از 3 نفر کارمند ثبت بتعیین مدیر کل ثبت ارجاع میشود کمیسیون نامبرده پس از رسیدگی به موضوع تخلف رأی مقتضی صادر خواهد کرد رأی این کمیسیون قطعی است و پس از ابلاغ بدستور مدیر کل ثبت اجرا خواهد شد و نیز مراتب را باداره ثبت محل اعلام خواهد کرد تا موضوع را بوسیله آگهی باطلاع اهالی برسانند مواد 4 و 12 آئین نامه نسخ و کلمه تجدید نظر از ماده 13 آئین نامه حذف میشود .
وزیر دادگستری - دکتر محمد علی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1339/07/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.