×

آئین نامه انتخابات اولین دوره هیئت مدیره نظام پزشکی

آئین نامه انتخابات اولین دوره هیئت مدیره نظام پزشکی

آئین-نامه-انتخابات-اولین-دوره-هیئت-مدیره-نظام-پزشکی
شماره 14411 17/11/39

آئین نامه انتخابات اولین دوره هیئت مدیره نظام پزشکی مصوب 3/3/39 که طبق تبصره ماده 8 آن قانون از طرف وزارت بهداری تنظیم و در جلسه مورخه هیئت وزیران بتصویب رسیده است .
ماده اول - برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی پزشکان و دندان پزشکان باید دارای برگ معرفی پزشکی وزارت بهداری (کارت پزشکی) باشند .
وزارت بهداری طی آگهی بکلیه پزشکان و دندان پزشکان کشور اخطار خواهد نمود که در صورتیکه تا کنون کارت پزشکی دریافت ننموده یا مفقود نموده اند در مرکز به وزارت بهداری و در شهرستانها باداره بهداری محل مراجعه نموده کارت پزشکی دریافت دارند .
ماده دوم - وزارت بهداری از بین طبقات مختلفه پزشکان و دندان پزشکان مرکز 40 نفر را که لااقل دارای دهسال سابقه پزشکی باشند به ترتیب زیر انتخاب و دعوت مینماید که از بین خود 9 نفر بعنوان عضو اصلی و 5 نفر بعنوان عضو علی البدل برای انجمن نظارت در انتخابات مرکزی تعیین نمایند .
1 - هشت نفر از پزشکان و دو نفر از دندان پزشکان وزارت بهداری
2 - هشت نفر از پزشکان و دو نفر از دندان پزشکان دانشگاه تهران
3 - هشت نفر از پزشکان و 2 نفر از دندان پزشکان سایر مؤسسات بهداری
4 - هشت نفر از پزشکان و دو نفر از دندان پزشکان آزاد تهران
ماده سوم - در مراکز استانها رئیس بهداری استان 24 نفر از پزشکان و 6 نفر از دندان پزشکان از طبقات مختلفه را برای انتخاب هفت نفر عضو اصلی و 4 نفر عضو علی البدل انجمن نظارت انتخابات استان دعوت مینماید .
در مراکز استانهائی که دانشکده پزشکی وجود دارد یک چهارم مدعوین از پزشکان دانشکده پزشکی خواهد بود .
در مراکز شهرستانها رئیس بهداری شهرستان 16 نفر از پزشکان و 4 نفر از دندان پزشکان از طبقات مختلفه را برای انتخاب 5 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل انجمن نظارت انتخابات شهرستان دعوت مینماید .
ماده چهارم - وزارت بهداری در تهران رؤسای بهداریهای مربوطه در مراکز استانها و شهرستانها تاریخ و مدت و محل اخذ رأی را برای اطلاع عموم آگهی خواهد نمود .
ماده پنجم - برای اخذ رأی جهت انتخاب هیئت مدیره نظام پزشکی انجمن نظارت پس از رؤیت کارت پزشکی رأی دهنده و تطبیق آن با دارنده کارت و ثبت نام و شماره کارت در دفتر مخصوص صورت حائزین شرایط انتخاب شوندگان را که بترتیب حروف تهجی ثبت شده در اختیار رأی دهنده میگذارد که بعده افراد تعیین شده در قانون در مقابل نام اشخاصی که مایلست انتخاب نماید علامت گذارده ورقه را در صندوق رأی بیاندازد . انجمن نظارت پشت کارت پزشکی ایشان را به مهر مخصوص انتخابات آن دوره ممهور مینماید . مدت اخذ رأی در تمام حوزه ها 3 روز میباشد .
ماده ششم - قرائت آراء بوسیله انجمن نظارت انجام و در دفتر مخصوص ثبت میگردد چنانچه عده افراد علامت گذارده شده در ورقه بیش از عده تعیین شده در قانون باشد بعده افراد علامت گذارده شده در ورقه بیش از عده تعیین شده در قانون باشد بعده لازم از اسامی مقدم ثبت و بقیه باطل میشود .
مدت قرائت آراء در تمام حوزه ها حداکثر 3 روز خواهد بود حضور رأی دهندگان در جلسات قرائت آراء آزاد است .
ماده هفتم - در صورت تساوی آراء در آخرین افراد منتخب عده لازم بحکم قرعه انتخاب خواهد شد .
ماده هشتم - پس از تعیین حائزین اکثریت از طرف انجمن نظارت به منتخبین ابلاغ میگردد که ظرف مدت یکهفته از تاریخ ابلاغ قبولی خود را اعلام دارند .
ماده نهم ـ در صورتیکه بین منتخبین شخصی از قبول عضویت معذرت بخواهد و یا در مدت معین جواب قبولی خود را اعلام ننماید نفر بعدی که دارای رأی بیشتری است بجای آن شخص تعیین و بنامبرده ابلاغ میشود که قبولی خود را اعلام دارد .
ماده دهم - مدت قبولی و رسیدگی بشکایات و اعتراضاتی که از طرف افراد به انجمن نظارت میرسد یکهفته پس از ختم قرائت آراء خواهد بود .
ماده یازدهم - پس از تعیین حائزین اکثریت و وصول اوراق قبولی انجمن نظارت اسامی منتخبین را آگهی آنان را برای تشکیل اولین جلسه هیئت مدیره دعوت نموده دفاتر و پرونده های مربوطه را تحویل هیئت مزبور داده انحلال خود را اعلام میدارد .
ماده دوازدهم - این آئین نامه در 12 ماده تنظیم و وزارت بهداری مأمور اجرای آن میباشد .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1339/11/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.