×

تصویبنامه در مورد عوارض مورد مطالبه شهرداری تهران

تصویبنامه در مورد عوارض مورد مطالبه شهرداری تهران

تصویبنامه-در-مورد-عوارض-مورد-مطالبه-شهرداری-تهران

وکیل


شماره 18102 4/7/40

وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/6/1340 بنا به پیشنهاد 40080/4 -5/6/1340 وزارت کشور مستند بدرخواست شماره 8922/15135 - 21/5/1340 شهرداری تهران موافقت و تصویب نمودند:
1 - از تاریخ این تصویبنامه اخذ متری پنجاه ریال بهای اسفالت موضوع تصویبنامه شماره 11529 - 19/9/1335 در شهر تهران لغو میگردد.
2 - در باره بدهی سنواتی مؤدیان عوارض اراضی، بربالکن ، بایرقدیم ، بایر جدید ، عوارض پروانه پیشه وران، عوارض موتوری ، عوارض دوجرخه پائی و موتورسیکلت که وزارت کشور برحسب پیشنهاد شهرداری تهران آنرا لغو و عوارض دیگری جایگزین آن خواهد نمود برای وصول بدهی مؤدیان منابع فوق الذکر شهرداری تهران مجاز است مبلغی از بدهی مؤدیان ( علاوه بر معالیت از خسارت دیر کرد) بعنوان جایزه بین ده تا سی درصد برحسب مهلت هائیکه شهرداری در آگهی تعیین خواهد نمود برای کسانی که قبل از فروردین 1341 بشهرداری مراجعه و ترتیب قابل قبولی جهت پرداخت بدهی سنواتی خود باشهرداری بدهند منظور و از بدهی خود را بپردازند علاوه بر اینکه مشمول جوائز نشده بدهی آنان جمعاَ با بیست درصد بابت هزینه وصول و خسارت دیر کرد برای هر سال وصول خواهد در صورتیکه بتشخیص شهرداری تقسیط بدهی گذشته ضرورت داسته باشد مدت آن از 36 ماه تجاوز نخواهد کرد.
تبصره : مؤدیانی که بدهی آنان بمرحله اجراء رسیده و همچنین بدهی آنهائی که رأی کمیسیون علیه آنان صادر گردیده و یا باری واریز قرار اقساط داده شده و یاکسانی که در قبال بدهی خود سفته و چک و سند داده اند مسمول جوائز فوق نبوده و بایستی بدهی خودرا طبق تشخیص داده شده بپردازند و در صورت تأخیر مشمول قسمت آخر بند دو در این تصویبنامه میگردند و باید علاوه بر عوارض مقرر بیست درصد نیز بپردازند.
3 - بوزارت کشور اجازه داده میشود ضمن تصویب عوارض جدیدی که براراضی برحسب طرح جدید شهرداری وضع خواهد شد مؤدیان را مکلف نمایند که عوارض هر سال را تاپایان همان سال بپردازند مؤدیانی که تاآخر ماه سوم سال بعد تمام یا قسمتی از عوارض بدهی خود را نپردازندنسبت به بباقیمانده 12درصد بعنوان هزینه وصول براصل عوارض اضافه و نسبت بپرداخت های از آخر ماه سوم به بعد جمعاَ صدی بیست بعنوان هزینه وصول و خسارت دیرکرد احتساب و وصول خواهد شد.
4 - اخذ پروانه های ساختمانی برای بناهای جدید و دیوار کشی جدید و دیوارکشی و یا تعمیرات اساسی بناهای مشرف به معبرومیدان اجباری ولی مجانی است و شهرداری
تهران مکلف است نسبت بافراد یا شرکتهائی که بدون اخذ پروانه شهرداری یا تخلف از نقشه ساختمانی مصوب مبادرت به ساختمان میکنند ازادامه عملیات آنها مادام که پروانه ساختمانی تحصیل نکرده اند جلوگیری نموده و برای هرمتر مربع زیر بنادر هرطبقه ده ریال وبرای هر متر طول کرباسی دیوار 15 ریال علاوه بر عوارض زمین وصول نماید.
5 - از نوشابه های الکلی ساخت داخله که بوسیله وزارت دارائی ضمن مالیات رسومات وصول میگردد علاوه بر آنچه که فعلاَ وصول میشود مبلغی بشرح زیر وصول و به شهرداری تحویل گردد.
1 - انواع عرق ودکا بطری 5/2 ریال
2 - انواع شرابهای گرانبها و لیکور و نوشابه های مشابه بطری 5 ریال
3 - شرابهای معمولی بطری دو ریال
6 - عواید حاصل از جرائم دادگاه کیفر گرانفروشان از هر قسم که باشد بدرآمد شهرداری منظور گردد و از آن محل بدواَ هزینه های دادگاه های مربوطه و حقوق و مزایای مالی قضات و کارمندان دفتری تأمین و بقیه طبق ماده 68 قانون شهرداریها احتساب خواهد شد.
7 - از کلیه محمولات تجاری که توسط هواپیما از خارجه به تهران وارد میشودباستثناء دارو کیلوئی 25 ریال وصول و پس از وضع هزینه های مختلف خیریه شهرداری مازاد بجمع درآمد شهرداری مازاد بجمع درآمد شهرداری طبق ماده 68 قانون مزبور منظور میشود.
8 - شهرداری تهران موظف است وسائل روشنائی معابر و میادین شهر را هرچه زودتر از لحاظ تیرو چراغ و هزینه روشنائی از محل مالیات برق توسط بنگاه
برق تهران تأمین نماید و مادام که امر روسنائی شهر تأمین نشده فقط ربع عواید حاصل از مالیات مزبور را طبق ماده 68 قانون شهرداریها بحساب درآمد شهرداری منظور دارند.
9 - دبستانها و بیمارستانها و درمانگاههای دولتی که در مالکیت دولت باشند و نیز درمانگاهای متعلق بسازمان بیمه های اجتماعی کارگران و مساجدی که از طریق درآمد کافی ندارند و یا اداره کار اوقات ضرورت کمک را گواهی دهد از مالیات برق معاف هستند.
10 - از اول مرداد 340 مصرف کنندگان برق حداکثر تا پنجاه کیلووات ساعت در ماه از مالیات برق معاف خواهند بود.
11 - شرکت های بیمه موظف هستند از حق بیمه آتش سوزی که وصول مینمایند ده درصد آنرا بشهرداری تهران بپردازند که ازتاریخ ابلاغ این تصویبنامه منحصراَ تادوسال برای تجهیزات آتش نسانی تهران و بدون رعایت ماده 68 قانون شهرداری ها از لحاظ سهم بندی مصرف شود.
12 - نصف درآمد حاصل از عوارض پارکینگ و کارتهای نمودار مدت توقف بایستی منحصراَ بمصرف و اصلاح معابر و میادین از لحاظ امر رفت وآمد برسد و بقیه بارعایت ماده 68 قانون شهرداری ها بمصرف خواهد رسید.
وزارت کشور مکلف است پس از افتتاح مجلسین مجوز قانونی این تصویبنامه را تحصیل نماید.
تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است
از طرف نخست وزیر
رونوشت برای اطلاع و اجراء بشهرداری تهران ابلاغ میگردد
از طرف نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 4845

تاریخ تصویب : 1340/06/29

تاریخ ابلاغ : 1340/07/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.