×

آئین نامه حفظ جان کودکان ار خطر حوض و استخر و آب انبار

آئین نامه حفظ جان کودکان ار خطر حوض و استخر و آب انبار

آئین-نامه-حفظ-جان-کودکان-ار-خطر-حوض-و-استخر-و-آب-انبار
شماره 71187/3 25/10/40

نظر بماده 276 قانون کیفر عمومی آئین نامه زیر تصویب و بموقع اجراء گذاشته میشود.
ماده 1 - در نقاطی که از طرف شهرداری محل اعلام خواهد شد کلیه مالکان خانه های مسکونی و مهمانخانه ها و سایر اماکن که آماده برای سکونت یا پذیرفتن عموم است مکلفند بمنظور جلوگیری از خطر افتادن کودکان در حوض یا استخر یا آب انبار و امثال آنها اقدامات احتیاطی به ترتیبی که در ماده دوم این آئین نامه مقرر است بعمل آورند.
ماده 2 - اقدامات احتیاطی مذکور در این آئین نامه که باقتضای هر مورد کیفیت و نحوه آن از طرف شهرداری محل تعیین میشود عبارتست از کم کردن عمق حوضها و با نصب نرده در اطراف حوض یا استخر ویا پوشاندن سطح آن بوسیله پنجره آهن و امثال آن .
ماده 3 - در هر محل که اجرای مقررات این آئین نامه اعلام میشود نقاط مشمول آئین نامه از طرف شهرداری محل معاینه شده و نوع اقدامات احتیاطی و مدتیی را که هریک از مالکان مکلف بانجام آن هستند معین و اعلام خواهد شد چنانچه مالک ظرف مدت مقرر اقدامات احتیاطی را بدون عذزرموجه انجام ندهد عملش خلاف محسوب و بحبس تکدیری پنج روز الی ده روز محکوم خواهد شد.
ماده 4 - بمنظورنظارت باجرای این آئین نامه در هر شهرستان
کمیسیونی بریاست فرماندار و با حضور دادستان و شهردار و رئیس بهداری محل و یکنفر معتمد محلی تشکیل میگردد کمیسیون مزبور در هر محل نظامات داخلی لازم بمنظور اجراء مقررات این آئین نامه را تنظیم و بوسیله شهرداری محل بموقع اجراء میگذارد .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1340/10/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.