×

رد تصویبنامه راجع به ارجاع کارقضائی در تهران و حومه و مراکز استان به متقاضیان شغل قضائی

رد تصویبنامه راجع به ارجاع کارقضائی در تهران و حومه و مراکز استان به متقاضیان شغل قضائی

رد-تصویبنامه-راجع-به-ارجاع-کارقضائی-در-تهران-و-حومه-و-مراکز-استان-به-متقاضیان-شغل-قضائی
رونوشت نامه شماره 1702 - 9/3/43 مجلس سنا جناب آقای منصور نخست وزیر
تصویبنامه شماره 7352 - 7/5/1343 دولت راجع به ارجاع کار قضائی درتهران و حومه و مراکز استان به متقاضیان شغل قضائی که بموجب ماده واحده مصوب بیستم آذرماه 1342 بمجلس سنا تقدیم شده بود در کمیسیون مشترک دادگستری مجلسین با حضور جناب آقای دکتر عاملی وزیر دادگستری مورد شور واقع و پس از جلب نظر آقای وزیر دادگستری مبنی بر رد آن در جلسه 19 اردبیهشت ماه 1343 لایحه مزبور رد شد و بموجب ماده واحده فوق تا تصویب نهائی مجلسین اجرا نخواهد شد.
رئیس مجلس سنا - مهندس شریف امامی
رونوشت نامه شماره 11909 مورخ 19/3/43 مجلس شورای ملی
جناب آقای نخست وزیر
لایحه شماره 7352 - 7/5/1342 دولت ( مربوط بتصویبنامه ها)راجع به ارجاع کار قضائی در تهران و حومه مراکز استان به متقاضیان شغل قضائی که به مجلس سنا تقدیم شده بود در جلسه 19 اردبیهشت ماه 1343 از طرف کمیسیون مشترک دادگستری مجلسین رد و گزارش مزبور در تاریخ 28 اردبیهشت ماه 1343 مورد تصویب مجلس سنا واقع شده و در جلسه روزیکشنبه هفدهم خرداد ماه 1343 رد لایحه مذکور بتصویب مجلس شورای ملی رسید .
اینک تصویبنامه رد شده برای استحضار بضمیمه ایفاد میگردد .
رئیس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی
تصویبنامه راجع به ارجاع کار قضائی در تهران و حومه و مراکزاستان بمتقاضیان شغل قضائی که درکمیسیون مشترک دادگستری مجلسین رد شده است
ماده 1 - در حومه تهران و همچنین در مرکز استان باستثای تهران به متقاضیان شغل قضائی که دوره کار آموزی خود را با تمام رسانیده اند کار قضائی ارجاع نخواهد شد.
تبصره - منظور از حومه تهران حوزه دادگاههای بخشی است که جزء حوزه قضائی دادگاه شهرستان تهران میباشد.
شهرستان های کرج دماوند از لحاظ این تصویبنامه جزء حوزه تهران محسوب می شود .
ماده 2 - ارجاع کار قضائی در مراکز استان مستلزم حداقل سه سال خدمت در شهرستان ها و بخش ها و ارجاع کار قضائی در تهران و حومه مستلزم حداقل 7 سال خدمت
قضائی در نقاط بد آب و هوا یا ده سال خدمت قضائی درشهرستان ها است بشرط آنکه سه سال از خدمت
مزبور در نقاط بد آب و هوا انجام شده باشد . کسانیکه تمام خدمت قضائی خود را در مراکز استان انجام داده باشند و یا در نقاط بد آب و هوا خدمت نکرده باشند پس از 15 سال خدمت قضائی میتوانند تقاضای انتقال بمرکز بنمایند .
تبصره - آبادان - خرمشهر و مسجد سلیمان از لحاظ این تصویبنامه جزء نقاط بد آب و هوا محسوب می شود مگر در مورد قضائیکه طبق ماده 2 این تصویبنامه پس از ده سال خدمت قضائی در شهرستان ها تقاضای انتقال بتهران را بنمایند .
ماده 3 - اداره کار گزینی وزارت دادگستری دفتر مخصوصی برای ثبت تقاضای انتقال بمرکز تهیه و جدولی از اسامی متقاضیان واجد شرایط مشتمل برنام و نام فامیل و سمت و مدت اشتغال در نقاط مختلف کشور و علت تقاضای انتقال باذکر رتبه و اشتغال و عدم استغال در محل خدمت تهیه و با تعیین محل های بودجه بلامتصدی مرکز آماده میکند .
ماده 4 - طرح تقاضای انتقال هر یک از کارمندان واجدین شرایط مندرج در جدول مذکور منوط بوجود محل بودجه ای در تهران و اشتغال تقاضا کنندگان در محل خدمت است مگر اینکه ابلاغ مرخصی و یا معذوریت داشته باشند .
ماده 5 - وزارت دادگستری پس از رسیدگی به جدول واجدین شرایط در صورتیکه تعداد متقاضیان بیش از محلهای خالی باشد با رعایت جهات تقدم تصمیم مقتضی اتخاذ مینماید
ماده 6 - جهات تقدم عبارتند از رتبه - سن - صلاحیت علمی و میزان علاقمندی بتحقیقات علمی - حسن خدمت و آمار کار و رعایت مقررات و نظم اداری - سابقه خدمت در شهرستانها و نقاط یدآب و هوا وضع مزاجی متقاضی و عائله و همچنین تعداد عائله و وضع تحصیلی آنها و بالاخره تناسب شاغل بلامتصدی با رتبه و سوابق متقاضیان
ماده 7 - متقاضیان مکلفند در صورتیکه خود را واجد جهات تقدم مذکور در ماده 6 این تصویبنامه میدانند جهات مزبور را در تقاضا نامه خود با ذکر دلیل مشروحاَ قید کنند .
ماده 8 - رؤسای دادگستری های استان از نظر انتقال بمرکز تابع مقررات این تصویبنامه نخواهند بود .
ماده 9 - وزارت دادگستری مأمور اجرای این تصویبنامه قانونی را تهیه و بمجلس تقدیم نماید .
تصویبنامه فوق که بموجب ماده واحده مصوب بیستم آذر ماه 1342 در تاریخ دوم دیماه 1342 بمجلس سنا تقدیم و بکمیسیون مشترک ماه یکهزار و سیصد و چهل و سه شمسی کمیسیون مشترک مزبور رد شده است و تا تصویب نهائی مجلسین قابل اجراء نیست.
رئیس مجلس سنا - مهندس شریف امامی
رئیس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی
شماره 4944 21/3/43
وزارت دادگستری
رونوشت نامه های شماره 1702 مورخ 9/3/43 مجلس سنا و شماره 11909 مورخ 19/3/43 مجلس شورای ملی بضمیمه رونوشت تصویبنامه شماره 7352 مورخ 7/5/43 راجع به ارجاع کارقضائی در تهران و حومه و مراکز استان به متقاضیان شغل قضائی که در جلسه مورخ 19 اردبیهشت ماه 1343 کمیسیون مشترک دادگستری مجلسین با موافقت دولت ردشده است و بموجب ماده واحده مصوب آذرماه 1342 تا تصویب نهائی مجلسین قابل اجراء نمیباشد به پیوست ایفاد میشود.
وزیر مشاور - دکتر هادی هدایتی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1343/02/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.