×

آئین نامه مربوط به پرداخت حق الکشف کاشفین مواد مخدر و پاداش مامورین

آئین نامه مربوط به پرداخت حق الکشف کاشفین مواد مخدر و پاداش مامورین

آئین-نامه-مربوط-به-پرداخت-حق-الکشف-کاشفین-مواد-مخدر-و-پاداش-مامورین

وکیل


وزارت دارائی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 23/5/1350 بنا بر پیشنهاد شماره 1023م - 18/5/1350 وزارت دارائی و باستناد تبصره 25 قانون بودجه سال 1350 کل کشور آئین نامه مربوط به پرداخت حق الکشف کاشفین مواد مخدر و پاداش مامورین را بشرح زیر تصویب نمودند:
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - قوام صدری
آئین نامه مربوط به پرداخت حق الکشف کاشفین مواد مخدر و پاداش مامورین
ماده 1 - تعاریف
الف - کاشف از نظر این آئیننامه کسی است که مستقیما در عملیات و اقدامات کشف و ضبط شرکت داشته باشد.
ب - مامورین ارتش - ژاندارمری - شهربانی و سایر مامورین انتظامی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم در کشف و ضبط مواد مخدر با کاشفین همکاری و کمک نموده باشند از نظر این آئین نامه مامورین انتظامی شناخته میشوند.
ج - مخبر کسی است که وجود یا تشکیل گروه قاچاقچی یا محل اختفا یا وجود مواد مخدر و مسیر حمل آن را به سازمانهای انتظامی اطلاع دهد و گزارشات قبل از شروع بعملیات کشف در دفتر مربوطه ثبت شده باشد.
د - مواد مخدر برابر قانون منع کشت خشخاش مصوب 1338 بدو دسته تقسیم میشود:
1 - مواد افیونی عبارتند از شیره - تریاک سوخته - حشیش و سایر ترکیبهائی که دارای مواد مزبور باشد.
2 - سایر مواد مخدر که عبارتند از هروئین - مرفین - کوکائین و سایر مواد مخدر صنعتی و شیمیائی.
ماده 2 - برای مواد مکشوفه دسته اول حسب مورد بنا به تشخیص فرمانده ژاندارمری کل کشور یا رئیس شهربانی کل کشور در مواردیکه میزان مواد مکشوفه تا پنج کیلو باشد ( باستثنای سوخته تریاک) برای هر کیلو تا مبلغ دو هزار و پانصد ریال و زائد بر پنج کیلو از قرار هر کیلو تا یک هزار ریال نسبت بمازاد جایزه پرداخت میشود و میزان جایزه کشف سوخته تریاک یک چهارم مبالغ فوق خواهد بود. برای اجزاء کیلو جایزه به نسبت مقدار مکشوفه و پرداخت خواهد شد.
ماده 3 - برای مواد مکشوفه دسته دوم حسب مورد بنا به تشخیص فرمانده ژاندارمری کل کشور یا رئیس شهربانی کل کشور در مواردیکه میزان مواد مکشوفه تا یک کیلو باشد برای هر کیلو هروئین تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار ریال و در مواردیکه از مقدار مذکور بیشتر باشد تا یک کیلو بماخذ فوق و برای مازاد بر یک کیلو از قرار هر کیلو تا مبلغ هفتاد و پنج هزار ریال و برای هر کیلو مرفین و کوکائین و سایر مواد مخدر صنعتی و شیمیائی تا مبلغ هفتاد و پنج هزار ریال و در مواردیکه از مقدار مذکور بیشتر باشد تا یک کیلو بماخذ فوق و برای مازاد بر یک کیلو از قرار هر کیلو تا مبلغ سی و هفت هزار و پانصد ریال جایزه پرداخت میشود و برای اجزاء کیلو جایزه به نسبت مقدار مکشوفه محاسبه و پرداخت خواهد شد.
ماده 4 - برای کشف دستگاههای ساخت مواد مخدر موضوع قسمت دوم بند (د) ماده یک به تشخیص فرمانده ژاندارمری کل کشور یا رئیس شهربانی کل کشور حسب مورد تا مبلغ 150000 ریال پرداخت میشود.
ماده 5 - به مامورین مبارزه با مواد مخدر که ضمن انجام ماموریت مجروح و یا مصدوم و یا کشته میشوند بنابه تشخیص فرمانده ژاندارمری کل کشور یا رئیس شهربانی کل کشور بر حسب مورد به هر یک از مجروحین و مصدومین تا مبلغ 50000 ریال و در صورتیکه جرح وارده منجر به نقص عضو گردد تا مبلغ یک صد وپنجاه هزار ریال و به بازماندگان هر مقتول مبلغ سیصد هزار ریال پاداش پرداخت میگردد و در صورتیکه در جریان این ماموریت کشف مواد مخدر هم صورت گرفته باشد مشمول مقررات مندرج در مواد 2 و 3 این آئیننامه نیز خواهد بود.
ماده 6 - در مواردیکه اقدامات مامورین و عوامل هدایت کننده بطور غیرمستقیم منجر به نتایجی شود که موثر در کشف مواد مخدر باشد بنا به تشخیص فرمانده ژاندارمری کل کشور و یا رئیس شهربانی کل کشور حسب مورد تا مبلغ یک صد هزار ریال جمعا به آنان جایزه پرداخت خواهد شد.
ماده 7 - در مواردیکه فرمانده ژاندارمری کل کشور یا رئیس شهربانی کل کشور تشخیص دهند کشف مواد مخدر بهر مقدار که باشد موجب کشف و دستگیری قاچاقچیان خطرناک شده اختیار دارند جمعا تا مبلغ یک صدهزار ریال بمامورین و کاشفین و مخبرین جایزه پرداخت کنند.
ماده 8 - جایزه بین عاملین کشف مواد مخدر به ترتیب زیر تقسیم می گردد :
الف - سهم کاشفین و مخبرین 80% جایزه متعلقه میباشد که بطور تساوی بین آنان تقسیم میگردد.
ب - سهم مامورین انتظامی 20% جایزه متعلقه میباشد که بطور تساوی بین آنان تقسیم میگردد.
وجوه موضوع این آئیننامه در حدود اعتبار مصوب بعنوان ( حق الکشف کاشفین مواد مخدر و پاداش مامورین) در قانون بودجه کل کشور قابل پرداخت میباشد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1350/05/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.