×

آئین نامه اجرائی ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی

آئین نامه اجرائی ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی

آئین-نامه-اجرائی-ماده-3-قانون-رسیدگی-به-تخلفات-و-اخذ-جرائم-رانندگی
شماره 8353/7 25/12/1350
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 21/12/1350 بنا به پیشنهاد شماره 5/1/218067 مورخ 8/12/1350 وزارت کشور و موافقت شماره 7805/7 مورخ 14/12/1350 وزارت دادگستری در اجرای ماده 3 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی مصوب 17/3/1350 آئین نامه اجرائی قانون مذکور را بشرح زیر تصویب نمودند.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر - هادی هدایتی

آئین نامه اجرائی ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی مصوب 30/3/1350
ماده 1 - تمام وجوه حاصل از جرائم تخلفات رانندگی که طبق قانون نحوه رسیدگی بتخلفات و اخذ جرائم رانندگی در تهران و سایر شهرها وصول میشود با رعایت تبصره ماده 3 قانون مزبور در مرکز بحساب خزانه در بانک مرکزی و در شهرستانها به حسابی که در بانک ملی برای دارائی افتتاح میگردد باید تحویل شود. در مرکز خزانه و در شهرستانها ادارات دارائی موظفند سهم شهرداری از درآمد مذکور را باختیار شهرداری محل بگذارند که با رعایت مقررات مربوط بخود بمصارف مذکور در قانون نحوه رسیدگی بتخلفات و اخذ جرائم رانندگی مصوب 30/3/1350 برسانند.
سهم شهربانی از درآمد مذکور در تهران و شهرها بر طبق درخواست وجه در حدود احتیاج وسیله خزانه یا دارائی محل بحسابی که در مرکز و شهرستانها برای شهربانی محل حسب مورد در بانک مرکزی با بانک ملی ایران افتتاح خواهد شد باید منتقل شود.
ماده 2 - وجوه حاصل از محل جرائم رانندگی بمصارف زیر خواهد رسید:
1 - خرید و تعمیر اتومبیل و موتور سیکلت و سایر وسائل نقلیه موتوری و لوازم آن و همچنین هزینه سوخت و نگهداری آنها
2 - خرید و تعمیر چراغها و علائم راهنمایی و خرید و تعمیر دستگاه کنترل مرکزی وهزینه های متعلقه و همچنین خرید سایر تجهیزات فنی راهنمائی و تهیه وسایل خط کشی
3 - خرید یا اجاره محل مناسب برای آزمایش و شماره گذاری وسائط نقلیه رانندگی و تهیه تجهیزات آن
4 - خرید یا اجاره محل مناسب برای قسمتها و مناطق راهنمائی و تعمیر و نگهداری آنها
5 - تهیه وسائل آموزشی و تبلیغاتی و فیلم و استفاده از امکانات رادیو و تلویزیون در جهت آموزش همگانی اصول راهنمائی و رانندگی
6 - پرداخت حق التدریس برای آموزش راهنمایی و رانندگی طبق مقررات مربوطه
7 - پرداخت حق الزحمه طبق قرارداد و هزینه پذیرائی ازمتخصصین و کارشناسان ترافیک بنا به پیشنهاد اداره راهنمائی و رانندگی و موافقت رئیس شهربانی کل
8 - تهیه وسائل مخابراتی و ارتباطی راهنمائی و رانندگی
9 - بیمه افسران و مامورین موتور سوار انتظامی راهنمائی
10 - اعزام پرسنل راهنمائی و رانندگی بخارج از کشور جهت مطالعه و بازدید از موسسات آموزشی و ترافیک شهری
ماده 3 - پرداخت هزینه های مذکور در ردیفهای 1 تا 8 ماده 2 در تهران تا مبلغ دویست هزار ریال هر ماه در اختیار رئیس اداره راهنمائی و رانندگی و ماهانه معادل همین مبلغ در اختیار روسای شهربانیهای استان - شهربانیهای فرمانداری کل و شهربانیهای مستقل خواهد بود که برابر مقررات در حوزه ماموریت بمصرف برسانند و هزینه های زائد بر مبلغ بالا پس از تصویب رئیس شهربانی کل کشور یا نماینده مجاز وی قابل پرداخت خواهد بود.
تبصره - هزینه های مذکور در ردیفهای 1 تا 8 درماده 2 در شهربانیهائی که تابع شهربانیهای مراکز استان و یا فرمانداری کل نمیباشد تا مبلغ دویست هزار ریال در اختیار رئیس شهربانی محل و زائد بر آن موافقت رئیس شهربانی کل یا نماینده مجاز وی خواهد بود. بمنظور تسریع در پرداخت هزینه ها تنخواه گردان مورد نیاز از محل درآمدهای موضوع این آئین نامه در اختیار شهربانی کل کشور در مرکز و ادارات شهربانی محل گذاشته خواهدشد.
ماده 4 - برداشتهائی که برابر مقررات از محل وجوهیکه از محل درآمد اختصاصی موضوع این آئین نامه در تهران و سایر شهرها در اختیار شهربانی گذاشته میشود بعمل خواهد آمد با صدور چک با سه امضا بشرح زیر خواهد بود.
1 - در مرکز : رئیس راهنمائی و رانندگی ذیحساب شهربانی کل معاون مالی شهربانی کل کشور یا نمایندگان مجاز آنان
2 - در شهرستانها : رئیس راهنمائی و رانندگی رئیس حسابداری شهربانی رئیس شهربانی محل یا نماینده مجاز او
ماده 5 - حساب درآمد و هزینه حاصل از جرائم تخلفات رانندگی باید بر اساس مقررات و دستورالعمل های صادره برای حساب درآمد اختصاصی تهیه و از طریق اداره امور مالی شهربانی کل بوزارت دارائی ( اداره کل تمرکز حسابها و امور حسابداریها ) ارسال شود.
ماده 6 - معاملات موضوع این آئین نامه با رعایت مواد آئین نامه معاملات دولتی انجام خواهد شد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7913

تاریخ تصویب : 1350/12/21

تاریخ ابلاغ : 1351/01/10

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.