×

تصویبنامه در خصوص احداث سکوهای پلکانی جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالادست مخزن سدکارون سه

تصویبنامه در خصوص احداث سکوهای پلکانی جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالادست مخزن سدکارون سه

تصویبنامه-در-خصوص-احداث-سکوهای-پلکانی-جهت-دسترسی-برخی-از-روستاهای-واقع-در-بالادست-مخزن-سدکارون-سه

وکیل


شماره 61880/ت31922 ه - 23/10/1383
وزارت نیرو - وزارت اموراقتصادی و دارایی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - وزارت راه و ترابری
هیات وزیران درجلسه مورخ 13/10/1383 بنا به پپشنهاد شماره 57198 مورخ 6/10/1383 معاونت حقوقی و امورمجلس رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود :
1 - به منظور رفع مشکلات ناشی از ابگیری سدکارون سه و جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالا دست مخزن سد در کوتاه مدت ، مجری طرح کارون سه مکلف است نسبت به ایجاد ارتباط روستاهای یادشده از طریق حمل و نقل ابی با احداث سکوهای پلکانی در دو طرف دریاچه و برقراری دسترسی روستاهای مذکور به محل سکوها و استقرار شناور به تعداد کافی برای حمل و نقل اقدام نماید. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبارات لازم را تا سقف سی میلیارد ریال به‎تدریج در طول سالهای 1383 و 1384 تامین و پرداخت خواهد کرد.
2 - مطالعه احداث راهها و پل ارتباطی روستاهای یادشده توسط وزارت نیرو با تایید وزارت راه و ترابری تا پایان سال 1383 انجام و اعتبارات اجرائی ان در بودجه سال 1384 کل کشور پیش‎بینی گردد. احداث پل و راههای مربوط توسط وزارت نیرو و با موافقت وزارت راه و ترابری انجام می شود.
3 - باتوجه به خریداری بیش از 85% اراضی و پرداخت بهای آنها به مالکین ، نسبت به خرید باقیمانده اراضی در اسرع وقت براساس روال قانونی اقدام گردد و مجری طرح کارون سه ان بخش از اراضی بالاتر از سد را که به دلیل خدمات رسانی ، مالکین مربوط پیشنهاد فروش آنها را دارند ، خریداری نماید.
4 - شرکتهای آب و فاضلاب روستایی ، توزیع نیروی برق و مخابرات ، اداره کل راه و ترابری و سازمان عشایری و سایر سازمآنهای اداری استان خوزستان موظفند خدمات موردنیاز روستاهای یادشده را تامین و مطابق سایر مناطق استان اقدام نمایند.
5 - به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت جدید گردشگری دریاچه کارون سه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت راه و ترابری مطالعه احداث راه اصلی ارتباطی سمت چپ دریاچه را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17447

تاریخ تصویب : 1383/10/13

تاریخ ابلاغ : 1383/10/26

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.