×

تشکیل هیئت عالی نظارت بر صنایع قند

تشکیل هیئت عالی نظارت بر صنایع قند

تشکیل-هیئت-عالی-نظارت-بر-صنایع-قند

وکیل


شماره 4/4123 26/11/44
وزارت کشاورزی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/11/44 بنا بر پیشنهاد شماره 15710 مورخ 12/8/44 وزارت کشاورزی و موافقت وزارتین دارائی و اقتصاد و سازمان برنامه تصویب نمودند.
بمنظور توسعه صنعت و بی نیاز ساختن کشور از واردات قند و شکر خارجی و ایجاد هم آهنگی کامل در تصمیماتیکه راجع به قند و شکر باید اتخاذ شود و بررسی همه جانبه امور مربوط به قند و شکر در یک سازمان هیئتی بنام هیئت عالی نظارت بر صنایع قند مرکب از وزیران کشاورزی، دارائی،اقتصاد و آب و برق و مدیر عامل سازمان برنامه تشکیل شود.
وظایف اصلی هیئت عالی نظارت بر صنایع قند بشرح زیر میباشد:
1 - مشخص کردن حوزه چغندر کاری و نیشکر کاری هر کارخانه
2 - یکنواخت کردن روش های ارتباط کارخانه ها با پیمانکاران چغندر و نیشکر
3 - اقدامات لازم بمنظور بالا بردن یازده محصول چغندر و نیشکر در واحد سطح و افزایش سطح کشت از طریق تأمین منابع جدید آب و تهیه بذر و کود مناسب و بهبود روش های زراعی و غیره
4 - اتخاذ تصمیم در مورد تأسیس کارخانه های جدید تولید شکر از چغندر و نیشکر و توسعه کارخانه های موجود با توجه به مصالح و مقتضیات کشور
5 - تنظیم برنامه و راهنمائی فنی کارخانه ها بمنظور افزایش بازده آنها از طریق تعبیه و تجهیز سیلوهای لازم و تسریع در تحویل چغندر و نیشکر بهبود مدیریت و غیره
6 - اتخاذ روش های تشویقی در مورد کارخانه هائی که در اجرای برنامه های توسعه صنعت قند از طریق تجهیز سازمان کشاورزی و بهبود وضع زراعت و دفع آفات و بهره برداری صحیح با علاقمندی اقدام کرده و نتابج مثبت بدست آورده باشند.
7 - رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد سایر اقداماتی که بنحوی از انحاء با امور مربوط بقند وش کر کشور ارتباط داشته باشد.
8 - در هر مورد که انجام وظایف هیئت عالی نظارت بر صنایع قند مستلزم تحصیل مجوز باشد از طرف هئیت پیشنهاد لازم تنظیم و به هیئت وزیران تسلیم خواهد شد.
سازمانهای دولتی در حدود مقررات موظف به اجرای تصمیمات هیئت عالی نظارت بر صنایع قند میباشند و سازمانهای خصوصی نیز باید تصمیمات هیئت را اجرا کنند والا بر طبق تصمیم و دستور هیئت از استفاده از کمکهای سازمان های دولتی محروم خواهند شد.
هئیت عالی نظارت بر صنایع قند برای انجام امور مربوط یک کمیته مرکب از نمایندگان وزارتخانه های کشاورزی، دارائی ، اقتصاد،
آب و برق و سازمان برنامه و اطاق صنایع و معادن ایران و سندیکای کارخانه های قند خصوصی و همچنین یک دبیرخانه خواهد داشت ترتیب تشکیل جلسات هیئت عالی نظارت بر صنایع قندو گردش کار کمیته و دبیر خانه هیئت بر طبق آئین نامه ای که بتصویب هیئت عالی نظارت بر صنایع خواهد رسید تعیین میشود.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 6154

تاریخ تصویب : 1344/11/25

تاریخ ابلاغ : 1345/01/10

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.