×

آئین نامه موسسه خاکشناسی

آئین نامه موسسه خاکشناسی

آئین-نامه-موسسه-خاکشناسی
شماره 3192 31/5/44
آئین نامه مؤسسه خاکشناسی
در اجرای تبصره 62 قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور آئین نامه مؤسسه خاک شناسی بشرح زیر تعیین میشود :
ماده 1 - مؤسسه خاک شناسی دارای شخصیت حقوقی است و کلیه امور آن بوسیله یک رئیس کل و تحت نظارت شورایعالی مرکب از افراد زیر اداره خواهد شد.
الف : معاون فنی وزارت کشاورزی
ب : معاون ثابت اداری وزارت کشاورزی
ج : نماینده تام الاختیار وزارت دارائی
ماده 2 - رسیدگی به بودجه سالیانه و بررسی و تصویب بیلان عملیات و برنامه کار سالیانه مؤسسه خاک شناسی از وظائف شورایعالی است.
ماده 3 - صورتجلسات و مصوبات شورایعالی باید مرتباَ در دفتر مخصوص ثبت و نگاهداری شود.
ماده 4 - مؤسسه خاک شناسی دارای یک هیئت بازرسی خواهد بود مرکب از یک بازرس فنی از طرف وزارت کشاورزی و یک بازرس مالی از طرف وزارت دارائی . اختیار هئیت بازرسی مطابق قوانین و مقررات عمومی بازرگانی خواهد بود.
ماده 5 - مؤسسه خاک شناسی بوسیله وزیر کشاورزی از بین مهندسین واجد شرایط برای مدت سه سال انتخاب و منصوب میشود
و همان شخص در خاتمه مدت مذکور میتواند مجدداَ انتخاب گردد.
ماده 6 - رئیس مؤسسه خاک شناسی مکلف است امور مؤسسه خاک شناسی را برابر آئین نامه و مصوبات شورایعالی اداره نماید.
فصل دوم - امور مالی :
ماده 7 - مؤسسه خاک شناسی با استحضار خزانه داری کل حساب مخصوصی در بانک اعتبارات خود را بدان حساب ریخته و هزینه های مربوط را از آن حساب پرداخت خواهد نمود. مؤسسه خاک شناسی میتواند حساب درآمد و حسابهای جزء دیگری برای هر طبقه از کارهای خود که تفکیک حساب آنرا از نظر نوع کار لازم بداند در بانک اعتبارات کشاورزی ودر نقاطی که بانک مذکور شعبه یا نمایندگی نداشته باشد در بانک ملی ایران حساب باز نموده اعتبارات مورد احتیاج آن کار را از حساب اصلی خود بدان حساب منتقل و هزینه های مربوط را هم از همان محل بپردازند.
چکهای صادره بعهده حسابهای مؤسسه خاک شناسی در بانک با امضای رئیس مؤسسه و در غیاب وی با امضای معاون و همچنین رئیس اداره حسابداری کل مؤسسه خاک شناسی خواهد بود.
ماده 8 - برای انتخاب رئیس حسابداری و ذیحسساب مؤسسه خاک شناسی سه نفر کارمند ذیصلاحیت از طرف وزارت دارائی بوزارت انتخاب و حکم لازم را وزارت دارائی صادر خواهد نمود.
ماده 9 - مؤسسه خاک شناسی حسابهای خود را مطابق قواعد عمومی حسابداری بازرگانی که از طرف وزارت دارائی تهیه و ابلاغ خواهد شد تنظیم و نگاهداری خواهد نمود.
ماده 10 - رئیس مؤسسه خاک شناسی باید تا پانزدهم مرداد هر سال ترازنامة عملیات سال قبل را تهیه و برای بررسی و تصویب بشورایعالی ارسال دارد. ترازنامه و وضع مالی مؤسسه خاک شناسی یکماه قبل از تاریخ ارسال بشورایعالی باید در اختیار بازرسان مذکور در ماده 4 این آئین نامه گذارده شود. بازرسان اقلاَ یکهفته قبل از موعد تسلیم ترازنامه و گزارش بازرسان پس از تصویب شورایعالی برای استحضار وزارت کشاورزی ارسال خواهد شد.
ماده 11 - بودجه تفصیلی سالیانه مؤسسه خاک شناسی که بوسیله رئیس مؤسسه و رئیس حسابداری تهیه میشود به پیشنهاد شورایعالی و با تصویب وزارتین دارائی و کشاورزی قابل اجراء خواهد بود. اعتباریکه از محل بودجه عمومی کشور بعنوان کمک برای تأمین هزینه های مؤسسه خاک شناسی اختصاص داده شده و بتصویب میرسد باقساط چهار گانه در ابتدای هر فصل پرداخت خواهد شد.
تبصره : وجوه حاصل از صرفه جویی بودجة هر سال در بودجه سال بعد تحت عنوان مخصوص منظور و بمصرف توسعه عملیات مؤسسه خاک شناسی خواهد رسید.
ماده 12 - مؤسسه خاک شناسی موظف است حساب ماهیانه خود را طبق ماده 9 این آئین نامه ( حداکثر دو ماه پس از خاتمه هر ماه ) بادرات مرکز کل حسابها و نظارت بر مؤسسات مالی برای ممیزی ارسال دارد. اداره مزبور اگر نقصیه ای در حسابهای ارسالی مشاهده نمود ترتیب رفع آنرا با رئیس مؤسسه خاک شناسی خواهد داد.
ماده 13 - مؤسسه خاک شناسی دارای وجوه زیر خواهد بود. الف : مبالغی که خزانه دار کل کشور بعنوان کمک در اختیار مؤسسه خواهد گذارد.
ب : در آمد حاصل از خدماتی که مؤسسه خاک سناسی برای دهقانان و خرده مالکین و مؤسسات دولتی و ملی انجام میدهد.
مؤسسه خاک شناسی موظف است برای هر یک از اقلام فوق طبق اصول بازرگانی و رعایت قوانین مربوط حساب جداگانه نگاهدارد.
ماده 14 - کلیه ساختمانها ، اثاثیه و اموال منقول و غیر منقول و غیر منقول مؤسسه خاک شناسی همچنین وسائلی که طبق مقررات اموال اهدائی در اختیار مؤسسه خاک شناسی گذارده خواهد شد براساس ارزش تمام شده ارزیابی و جزء دارائی و سرمایه مؤسسه خاک شناسی قرار خواهد گرفت. ارزیابی مورد بحث باین طریق معلوم میشود که در هر مورد بهای اصلی اراضی و ساختمانها و تأسیسات و ماشین آلات و غیره و ادوات متعلق بآن تعیین و میزان استهلاک ( فرسودگی ) از آن کسر میشود. چنانچه ارقام اصلی در دست نباشد مبلغ آن و میزان فرسودگی بوسیله کمیسیونی که توسط شورایعالی تعیین و تشکیل میگردد معین خواهد شد.
ماده 15 - خرید لوازم و احتیاجات مؤسسه خاک شناسی طبق مقررات آئین نامه معاملات دولتی بعمل خواهد آمد و در موارد فوری و ضروری با تصویب شورایعالی میتوان احتیاجات و لوازم را تا مبلغ پانصد هزار ریال بدون رعایت اصول مناقصه تهیه نمود.
ماده 16 - مؤسسه خاک شناسی برای انجام کارهای ساختمانی طبق مقررات آئین نامه معاملات دولتی بتشخیص شورایعالی اقدام خواهد نمود. استثناَ در مواردی که به تشخیص شورایعالی انجام امور ساختمانی بطور امانی بیشتر مقرون بصرفه باشد مؤسسه خاک شناسی میتواند پس از جلب موافقت وزارت آبادانی و ممکن و بدون رعایت مقررات مناقصه کار را امانی یا بادستمزد مقطوع توسط مهندسین مؤسسه خاک شناسی یا اشخاص صلاحیت دار دیگر انجام دهد.
ماده 17 - مؤسسه خاک شناسی در صورت لزوم برای هزینه های بهره برداری میتواند از بانکها یا مؤسسات دیگر دولتی استقراض نماید مشروط براینکه شورایعالی لزوم اخذ وام و نحوه استهلاک و محل استرداد آنرا معین و تأیید نماید و وزارتین کشاورزی و دارائی نیز با پیشنهاد وام به کیفیت مزبور موافقت نموده باشند.
فصل سوم - امور کارگزینی
ماده 18 - کارمندان و کارکنان مؤسسه خاک شناسی به 3 طبقه تقسیم میشوند:
الف : کارمندان رسمی
ب : کارمندان غیر رسمی اعم از فنی ، غیر فنی ، قرار دادی یا حکمی یا روز مزد.
ج : سرکارگران ، کارگران و خدمتگرازان جزء
ماده 19 - استخدام کارمندان رسمی طبق همان قوانین و مقررات صورت خواهد گرفت که در باره کلیه کارمندان دولت مجری میگردد.
ماده 20 - سر کارگران و کارگران روز مزد موقت بکار گمارده شده ادامه کار یا انفصال آنها تابع احتیاجات و مقتضیات کار مؤسسه خاک شناسی است.
ماده 21 - ساعت خدمت کارمندان تابع ساعت خدمت وزارتخانه و ادرات دولتی میباشد ولی در مأموریت های صحرائی و خارج از مرکز کارمندان همچنین رانندگان تکنیسین ها سسرکارگران و کارگران اعم از فنی یا ساده باید در روز اقلاَ هشت ساعت کار کنند. اگر مؤسسه خاک شناسی بخدمت کارمند یا کارگری بیش
از این مدت احتیاج داشته و دستور استغال بدهد اضافه کار یا اضافه دستمزدی بتناسب ساعات اضافه و بارعایت میزان حقوق کارمند یا کارگر باو پرداخت خواهد شد.
ماده 22 - مرخصی کارمندان رسمی ، حکمی ، پیمانی یا روزمزد ثابت اعم از فنی و ادرای تابع مقررات استخدامی کشور میباشد. مرخصی و اخراج کارگران فنی ، سرکارگران بطور کلی تابع مقررات قانون کار بوده و طبق مقررات قانون مذکور عمل خواهد شد.
ماده 23 - آئین نامه طبقه بندی مشاغل بنگاه مستقل آبیاری که قبلاَ بتصویب وزارتین دارائی و کشاورزی رسیده بوسیله شورایعالی در مؤسسه خاک شناسی اجرا خواهد شد.
ماده 24 - پرداخت فوق العاده اشتغال خارج از مرکز و بدی آب و هوا همچنین هزینه سسفر و فوق العاده مأموریت موقت کارمندان و کارکنان بر طبق آئین نامه مزایا انجام خواهد شد.
شورایعالی میتواند پرداخت هزینه سفر و فوق العاده روزانه و مزایای مأمورین را با رعایت نوع مأموریت و سایر اوضاع و اجوال حداکثر تا دو برابر میزان مقرر در آئین نامه مزایا ترقی دهد.
ماده 25 - این آئین نامه مشتمل بر 25 ماده است که بمنظور اجرای تبصره 62 قانون متمم بودجه سال 1343 مورد موافقت و تصویب وزارتین دارائی و کشاورزی قرار گرفته و به رئیس مؤسسه خاک شناسی اختیار داده می شود که هرگاه در ضمن عمل اصلاحات یا تغییراتی را در این آئین نامه ضروری تشخیص دهد پس از جلب موافقت شورایعالی بوزارتین کشاورزی و دارائی پیشنهاد نماید تا مورد شورو تصویب قرار گیرد.
وزیر کشاورزی وزیر دارائی
تبصره 62 قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور:
بوزارت کشاورزی اجازه داده می شودکه اداره کل مهندسی زراعی، مؤسسه خاک شناسی و قسمت مطالعات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی را که پس از انتزاع بنگاه مستقل آبیاری در وزارت کشاورزی باقیمانده است یا همچنین مؤسسات بهره برداری کشاورزی دیگری را که بعداَ تشکیل می شود بر طبق اصول بازرگانی اداره نموده و آن قسمت از مقررات مالی بنگاه مستقل آبیاری را که قابل اجرا است در مؤسسات مذکور اجرا نماید.
آئین نامه لازم برای اجرای این تبصره از طرف وزارت کشاورزی تهیه و پاز موافقت وزارت دارائی بمورد اجرا گذارده خواهد شد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 6035

تاریخ تصویب : 1344/05/31

تاریخ ابلاغ : 1344/08/17

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.