تصویبنامه درباره نحوه ارجاع کار و تشخیص صلاحیت و تعیین پیمانکاران مورد نیاز مناقصات کارهای ساختمانی و تاسیساتی

تصویبنامه درباره نحوه ارجاع کار و تشخیص صلاحیت و تعیین پیمانکاران مورد نیاز مناقصات کارهای ساختمانی و تاسیساتی

تصویبنامه-درباره-نحوه-ارجاع-کار-و-تشخیص-صلاحیت-و-تعیین-پیمانکاران-مورد-نیاز-مناقصات-کارهای-ساختمانی-و-تاسیساتی

وکیل


شماره 3879/7 8/6/1358
سازمان برنامه و بودجه
تصویب نامه درباره نحوه ارجاع کارو تشخیص صلاحیت و تعیین پیمانکاران مورد نیاز مناقصات کارهای ساختمانی و تاسیساتی
هیئت وزیران دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 22/5/58 بنا به پیشنهاد شماره 1952-4-5/4845-1 مورخ 1/5/1358 سازمان برنامه و بودجه و به استناد ماده 22 قانون برنامه و بودجه کشور به منظور جلوگیری از تاخیر در شروع کارهای عمرانی ضروری و فوری و بالابردن سطح اشتغال در کشور ضوابط نحوه ارجاع کار و تشخیص صلاحیت و تعیین پیمانکاران مورد نیاز مناقصات کارهای ساختمانی و تأسیساتی را مشتمل بر 11بند و 1 تبصره به شرح زیر تصویب نمودند . از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تا تهیه و تدوین مقررات جدید و انتشار فهرستهای پیمانکاران تشخیص صلاحیت و رتبه بندی شده توسط سازمان برنامه و بودجه انجام مناقصات کلیه کارهای ساختمانی و تأسیساتی موضوع پنج رشته اصلی مندرج در ماده 2 آئین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران تابع مقررات زیر میباشد :
الف - در مورد کلیه کارهای رشته های مورد اشاره که درحد کبالغ مجاز اعلام شده برای پیمانکاران محلی است به شرح تصویب نامه شماره 7062 مورخ 29/3/1358 هیئت وزیراان دولتموقت جمهوری اسلامی اقدام خواهد شد .
ب - مناقصات کارهای بالاتر از مبالغ مجاز اعلام شده برای پیمانکاران محلی با رعایت مبالغ مجاز مندرج در جدول زیر از طریق مناقصه عمومی با درج آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار و روزنامه رسمی و با رعایت شرایط و ترتیبی که ذیلا شرح داده میشود انجام میگیرد .
جدول مبالغ مجاز مناقصات در هر یک از رشته های پنجگانه عملیات پیمانکاری
--------------------------
نام پنج رشته اصلی مشروح در ماده 2 مبالغ مجاز برای مناقصه گزاری
آئین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران
-----------------------
1 - کارهای عمومی سیویل کارهای بین 200 تا 800 میلیون ریال
2 - تاسیسات شهری کارهای بین 30 تا 300 میلیون ریال
3 - ابنیه کارهای 150 بین تا 600 میلیون ریال
4 - تاسیسات ابنیه کارهای بین 70 تا 300 میلیون ریال
5 - تاسیسات برقی کارهای بین 70 تا 500 میلیون ریال
1 - شرکت داوطلب مناقصه باید ایرانی بوده و با حداقل سرمایه ده میلیون ریال به منظور انجام کارهای ساختمانی یا تأسیساتی در ایران به ثبت رسیده باشد .
2 - در تاریخ آگهی مناقصه حداقل یکسال از ثبت شرکت داوطلب مناقصه گذشته باشد .
3 - شرکت داوطلب و یا مدیران و شرکاء آن مشمول قانون منع مداخله کارمندان در معاملات دولتی ( مصوب دیماه 1337) نباشند .
4 - مدیرعامل و لااقل یکنفر از اعضاء هیئت مدیره شرکت داوطلب مناقصه باید مهندس با تحصیلات دانشگاهی در رشته مربوط بکار مورد مناقصه و هر یک با حداقل پنجسال سابقه کار پس از پایان تحصیلات دانشگاهی باشند و ضمنا" مهندسین مذکور قبل از شروع سال جاری و لااقل هر یک با ده درصد سهم الشرکه در شرکت سهیم و شریک شده باشند.
5 - شرکتهای داوطلب برای مناقصه یا مدیران آن(بشرط آنکه مهندس و حداقل دارای 10% سهم الشرکه باشند) باید در پنجسال گذشته حداقل یک کار(دست اول یا دست دوم) نظیر در رشته مربوط بمناقصه یا حداقل نصف مبلغ کار مورد مناقصه در بخش دولتی به انجام رسانیده باشند، کارهای دست دوم ارائه شده توسط شرکتها ومدیران آن فقط با ارائه قرارداد و سایر مدارک معتبر قابل قبول وملاک عمل خواهد بود و این کارها نسبت بمبلغ دست دوم(درصورتیکه شرک دست اول مربوط نیز داوطلب مشارکت در مناقصه باشداز او قبول نخواهد شد) و فقط یرای شرکت دست دوم که کار را انجام داده است ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
6 - شرکتهائی که از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه در مناقصه ای برنده شوند تا اتمام کار مورد پیمان حق مشارکت در مناقصه بعدی را ندارند.
7 - شرکتهای داوطلب مناقصه مدارک لازم در مورد شرایط فوق را همراه با اطلاعات راجع به مدیران و کارهای در دست اجراء شرکت برای بررسی بدسنگاه اجرائی ارسال مینمایند، درخواستها و مدارک داوطلبان توسط دستگاه اجرائی و مهندس مشاور مربوط و دفتر امور پیمانکاران و سازندگان سازمان برنامه و بودجه مشترکاء بررسی و فهرستی از شرکتهای حائز شرایط با رعایت اصل توزیع عادلانه کار و نیز مفاد بند8 این دستورالعمل تعیین و در اختیار دستگاههای اجرائی گذاشته میشود تا دستگاه مذکور را از کلیه آنان برای خرید اسناد مناقصه دعوت بعمل آورد.
در مورد کارهای رشته ابنیه که بیش از 70 میلیون ریال آنرا عملیات تاسیسات ابنیه تشکیل میدهد در آگهی مناقصه عمومی باید مبلغ عملیات ساختمانی و مبلغ کار تاسیساتی جداگانه اعلام و از شرکتهای داوطلب برای هر قسمت درخواست شود تا مدارک خود را با توجه بشرایط مشروحه در بندهای بالا بدستگاه اجرائی ارسال نمایند، دستگاه اجرائی اسامی کلیه شرکتهای ساختمانی و نیز شرکتهای تاسیساتی واجد شرایط را که بترتیب مشروح در فوق تعیین شده اند بیکدیگر اعلام و به آنان اطلاع خواهد داد که مناقصه بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه واگذاری کارهای تاسیساتی همراه کار ساختمانی (شماره 5888 - 4 - 5/4400 - 1 مورخ 15/5/1357) انجام خواهد گرفت و میتوانند با توجه بمفاد دستورالعمل مذکور برای خرید اسناد مناقصه مراجعه نمایند.
8 - چنانچه براساس اطلاعات واصله بسازمان برنامه و بودجه طرز عمل شرکتی مورد رضایت نبوده و یا شرکت بنابر اطلاعات موجود کارهای در دست اجرای خود را متوقف نموده و قادر به اداره امور شرکت نباشد مجاز بشرکت در مناقصه ها نخواهد بود.
9 - در حالیتکه تعداد شرکتهای داوطلب واجد شرایط کمتر از پنج شرکت باشند میتوان از شرکتهائی که بنابر مفاد بند6 فوق در مناقصه ای برنده شده اند ولی هنوز عملیات مورد پیمان آنها به اتمام نرسیده است با رعایت اصل ارجاع کار بشرکتای که درصد پیشرفت کار بیشتری داشته است در دعوت بمناقصه استفاده نمود.
تبصره - در صورتیکه با رعایت بند9 فوق باز هم تعداد شرکتهای داوطلب واجد شرایط برای دعوب بمناقصه(خرید اسناد) کمتر از پنج شرکت باشد و نیز در مناقصات بالاتر از مبالغ اعلام شده طی جدول فوق موضوع مشترکا" توسط دستگاه اجرائی و دفترامور پیمانکاران و سازندگان سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار میگیرد و را ه حل ارائه خواهد شد.
10 - دستگاههای اجرائی موظفند اطلاعات مربوط به انجام مناقصات و اسامی شرکت کنندگان در مناقصه و شرکت برنده مناقصه را همراه با مبلغ پیشنهادی او میزان تخفیف یا اضافه نسبت به برآورد بدفتر امور پیمانکاران و سازندگان سازمان برنامه و بودجه ارسال دارند.
11 - تعیین برنده مناقصه براساس آئین نامه تعیین برنده مناقصه مصوب جلسه مورخ 3/2/1352 خواهد بود.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 10075

تاریخ تصویب : 1358/05/22

تاریخ ابلاغ : 1358/07/03

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.