×

آئین نامه هیئت کمک به آسیب دیدگان

آئین نامه هیئت کمک به آسیب دیدگان

آئین-نامه-هیئت-کمک-به-آسیب-دیدگان
شماره 11421 25/9/34
هیئت وزیران در جلسه مورخ 22/9/1334 آئین نامه هیئت کمک به آسیب دیدگان را بشرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 - برای رسیدگی بوضع آسیب دیدگان حوادث مختلف از قبیل زلزله سیل حریق قحط و نظایر آن هیئتی بنام هیئت کمک به آسیب دیدگان تشکیل می شود.
ماده 2 - هیئت کمک به آسیب دیدگان مرکب از عده ای اعضای اصلی است که در ابتدای تشکیل هیئت ا زطریق تصویبنامه هیئت وزیران آن تعیین شده اند.
این هیئت میتواند در مواقع لزوم افرادی را برای اجرای وظایف خاصی دعوت نماید که اشتراک مساعی داشته باشند.
ماده 3 - در صورت فوت یا استعفای هر یک از اعضای اصلی جانشین آنها را هیئت کمک به آسیب دیدگان باکثریت دو ثلث آراء مخفی از بین افراد صلاحیتدار انتخاب خواهد نمود و نتیجه را به هیئت دولت گزارش خواهد داد.
ماده 4 - این هیئت از میان خود یک رئیسی یک نایب رئیس یک مدیر عامل یک دبیر کل یک خزانه دار تعیین خواهند نمود که حدود وظایف آنها را مقررات خاصی که از طرف اعضای اصلی هیئت کمک به آسیب دیدگان تعیین میشود معین خواهد نمود.
ماده 5 - هیئت کمک به آسیب دیدگان در مواقع بروز حوادث با جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران همکاری کامل نزدیک خواهد داشت و در صورت تصویب هیئت مرکزی جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران وظایف بخش امدادی شیر و خورشی سرخ را نیز بعهده خواهد گرفت.
ماده 6 - وظیفه هیئت کمک به آسیب دیدگان بعد از کمکهای اولیه که از طرف شیر و خورشید سرخ انجام خواهد گرفت شروع خواهد شد و عبارت است از رسیدگی بامور عمرانی نقاط آسیب دیده و ترمیم قنوات و ایجاد پلها و ساختمان خانه های دائمی و اصلاح راهها و سایر امور عمرانی شروری که بتصویب هیئت کمک به آسیب دیدگان رسیده باشد.
ماده 7 - امور دفتری و محاسباتی هیئت کمک به آسیب دیدگان در جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران تمرکز خواهد داشت و جداگانه رسیدگی و نگاهداری خواهد شد.
ماده 8 - در مواقع بروز حوادث و سوانح جمعیت شیر و خورشید سرخ از نظر وظیفه ملی و بین المللی که دارد کلیه اعانات واصله را چه از طریق دولت و موسسات داخلی و چه خارجی و بین المللی اعم از جنسی یا نقدی و کمک های افراد در حساب مخصوصی خواهد ریخت. از محل وجوه جمع آوری شده هیئت مدیره جمعیت شیر و خورشید سرخ پس از وضع مخارج کمکهای اولیه بقیه را که برای اجرای وظایف هیئت کمک به آسیب دیدگان اختصاص خواهد داشت بحساب آن هیئت منتقل خواهد نمود.
ماده 9 - کلیه اعاناتی که از طرف دولت برای کمک به آسیب دیدگان منظور میشود نیز بشیر و خورشید سرخ پرداخت و بهمین حساب ریخته میشود.
ماده 10 - در شهرستانها وظایف هیئت کمک به آسیب دیدگان را طبق دستور آن هیئت هیئت مدیره و بخش امدادی شیر و خورشید سرخ محل انجام خواهد داد و در موارد اتفاقی که لازم بنظر رسید ممکن است از طرف هیئت کمک به آسیب دیدگان افرادی انتخاب و به هیئت های مدیره شعب شیر و خورشید سرخ ضمیمه شوند.
ماده 11 - مامورین دولتی اعم از استانداران و فرمانداران و بخشداران ملزمند بمحض بروز حادثه اطلاعات دقیق و کاملی که خالی از هر گونه مبالغه باشد از وضع آسیب دیدگان و احتیاجات آنان بجمعیت شیر و خورشید سرخ و هیئت کمک به آسیب دیدگان بدهند و مسئولیت کامل گزارش خود را در این باب دارند.
ماده 12 - هیئت کمک به آسیب دیدگان آئین نامه های اجرائی را تدوین کرده و بموقع اجرا خواهد گذارد.
تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است .
از طرف نخست وزیر

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 3168

تاریخ تصویب : 1334/09/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.