×

آئین نامه محاکمه و مجازات اداری و انظباطی مامورین اداره پلیس راه آهن

آئین نامه محاکمه و مجازات اداری و انظباطی مامورین اداره پلیس راه آهن

آئین-نامه-محاکمه-و-مجازات-اداری-و-انظباطی-مامورین-اداره-پلیس-راه-آهن
شماره 40446 25و11و33
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 24و11و32 بنا به پیشنهاد شماره 14485ر1609- 15و11و32 وزارت راه و با توجه به ماده 24 قانون کیفر بزههای راه آهن و آئین نامه های تقصیرات اداری و مجازات ها مصوب تیرماه 1350 و فروردین 1317 تصویب نمودند فصل ششم از آئین نامه سازمان و اصول وظائف اداره پلیس راه آهن موضوع تصویب نامه شماره 607ر7- 12و7و29 از تاریخ صدور این تصویبنامه لغو و به شرح پیوست اصلاح میشود.
تصویبنامه در دفترنخست وزیر است.
از طرف نخست وزیر
طریقه محاکمه و مجازات اداری و انظباطی مامورین اداره پلیس راه آهن.
فصل ششم
ماده 33- افسران و همردیفان و کارمندان و استواران و درجه داران و افراد در مورد تخلفات اداری مشمول مقررات آئین نامه دادرسی دادگاه اداری مصوب تیرماه 1331 بوده و خدمتگزاران جزء مشمول مقررات آئین نامه مصوب فروردین ماه 1371 میباشند.
ماده 34- در موارد تقصیرات اداری و رسیدگی به تخلفات افسران و هم ردیفان و کارمندان و استواران و درجه داران و افراد و مستخدمین جزء دادگاه اداری با اجازه رئیس راه آهن در حدود آئین نامه دادرسی دادگاه های اداری در اداره پلیس راه آهن تشکیل خواهد شد.
ماده 35- تقصیران انضباطی که تنبیه و مجازات آنها در حدود اختیارات رئیس اداره پلیس راه آهن است به شرح زیر میباشد.
1- غفلت
2- تاخیر در انجام وظیفه
3- تمرد بدون سوء نیت
4- غیبت از ده روز کمتر
ماده 36- حدود اختیارات اداره پلیس راه آهن در مورد تنبیه انضباطی مامورین خاطی به شرح زیر خواهد بود.
الف- اخطار کتبی بدون درج در ورقه خدمت
ب- توبیح کتبی با درج در ورقه خدمت
ج- محرومتی از مرخصی سالیانه
د- بازداشت با خدمت یا بدون خدمت تا 20 روز
ماده 37- حدود اختیارات رؤسای واحدهای انتظامی در مورد تنبیهات مامورین خاطی طبق بند الف و ج ماده 16 و یک هفته بازداشت با خدمت یا بدون خدمت میباشد.
ماده 38- در صورتی که مامور خاطی مستوجب تنبیه بیشتری باشد رئیس واحد مربوطه مراتب را با ذکر نوع تقصیر به مرکز گزارش و از طرف اداره پلیس راه آهن دستور مجازات و یا تشکیل دادگاه اداری صادر خواهد شد.
ماده 59- اجرای احکام قطعی صادره از دادگاه اداری در مورد درجه داران و افراد و خدمتگزاران جزء بطور کلی افسران و همردیفان و کارمندان و استواران در مورد فقران 1 و 2 ماده 38 قانون استخدام کشوری به اداره پلیس راه آهن و اجرای بقیه مجازاتها با پیشنهاد اداره پلیس راه آهن و موافقت مدیر کل راه آهن و تصویب وزیر راه خواهد بود.
ماده 40- حدود وظائف اداری و مالی و همچنین طرز اجرای بودجه مصوبه اداره پلیس راه آهن اعم از پرسنلی و هزینه های اداری در مرکز و نواحی به موجب آئین نامهای که به تصویب وزیر راه خواهد رسید تعیین میگردد این آئین نامه مشتمل بر 6 فصل و 40 ماده می باشد.
وزارت راه مامور اجرای آن خواهد بود.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1332/11/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.