×

آئین نامه اجرائی بند ( ر) تبصره (9) قانون بودجه سال 1384 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ر) تبصره (9) قانون بودجه سال 1384 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ر)-تبصره-(9)-قانون-بودجه-سال-1384-کل-کشور
شماره15094/ت32946هـ
11/3/1384
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/2/1384 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند ( ر) تبصره (9) قانون بودجه سال 1384 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) که در این آئین نامه وزارت نامیده می شود ، مکلف است نسبت به تهیه و تنظیم طرح بلنـد مـدت نحوه استـفاده بهینه از فضـای فرکـانس کشـور و در جهت جلوگیری از انحصار در بخشهای دولتی و غیردولتی با استفاده از فناوری روز و با بهره گیری از خدمات مشاوران داخلی و خارجی حداکثر تا پایان سال جاری اقدام نماید.
وزارت (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) مکلف است به منظور تسریع در اجرای بند (ب) ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به صدور مجوز فعالیت به بخش غیر دولتی عامل و وصول و واریز مبلغ حق امتیاز فعالیت به خزانه اقدام نماید.
حق امتیاز ، مبلغی است که توسط وزارت با توجه به صدور مجوز فعالیتهای موضوع بند (ب) ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می گردد.
روش و شرایط صدور مجوز ، مدت اعتبار و شرایط تمدید آن توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین می شود. مبالغ حق امتیاز برای مواردی که با محدودیت تعداد مجوز صادرشده (به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) مواجه می باشد ، از طریق مزایده تعیین می شود.
صد در صد درآمدهای حاصل از اجرای این فعالیت ، به درآمد عمومی کشور (خزانه داری کل) ردیف 130401 (قسمت سوم ( الف) قانون بودجه سال 1384 کل کشور) واریز می شـود و متناسب با میزان واریزی از ردیف 503806 (قسمـت چهارم ( پ) قانون بودجه سال 1384 کل کشور) به منظور استفاده در فعالیتهای موضوع ماده (6) این تصویب نامه در نظر گرفته می شود.
موارد مصرف اعتبار ردیف 503806 به شرح زیر تعیین می شود و وزارت موظف است نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام نماید:
الف ـ کمک به جابه جایی باندهای فرکانسی دستگاه های اجرائی به منظور ایجاد امکان واگذاری باند فرکانسی به اپراتورهای جدید.
ب ـ ایجاد ، بازسازی و بهبود زیر ساختهای مورد نیاز ارتباطات و فناوری اطلاعات .
پ ـ بهبود مدیریت طیف فرکانس امواج رادیویی و تجهیز مراکز کنترل فرکانس و سالم سازی فضای فرکانسی.
ت ـ ارایه خدمات پایه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و مناطقی که به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دارای توجیه اقتصادی نیست ، از طریق شرکتهای مخابرات استانی و سایر شرکتهای وابسته به وزارت و شرکتهای تعاونی و خصوصی.
ث ـ اجرای طرحهای تحقیقاتی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات.
ج ـ اجرای طرحهای توسعه ، اشتغال آفرین و صادرات خدماتی فنی و مهندسی و نرم افزار در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط بخشهای تعاونی و خصوصی به صورت وجوه اداره شده مطابق آئین نامه اجرائی بند ( ز) تبصره (9) قانون بودجه سال 1384 کل کشور.
معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17555

تاریخ تصویب : 1384/02/25

تاریخ ابلاغ : 1384/03/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.