×

تصویب نامه راجع به تسهیلات مختلف در شهرستان زلزله زده بم

تصویب نامه راجع به تسهیلات مختلف در شهرستان زلزله زده بم

تصویب-نامه-راجع-به-تسهیلات-مختلف-در-شهرستان-زلزله-زده-بم تصویب نامه راجع به تسهیلات مختلف در شهرستان زلزله زده بم
وزارت مسکن و شهرسازی ـ وزارت کشور ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 13/7/1384 بنا به پیشنهاد وزارت مسکن وشهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اسلسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ آب و برق مصرفی در شهرستان زلزله زده بم تا پایان سال 1384 تا سقف میانگین (2000) لیتر آب برای هر نفر در ماه و (150) کیلو وات برق رایگان می باشد. اعتبار مورد نیاز ناشی از این بخشودگی براساس محاسبه و پیشنهاد استانداری کرمان توسط دولت تامین می گردد.
2ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجاز است تسهیلات یکصد میلیون (000،000،100) ریالی برای احداث مسکن شهری و شصت میلیون (000،000،60) ریالی برای احداث مسکن روستایی را به مستاجرینی که قبل از وقوع زلزله در شهرستان بم ساکن و دارای زمین بوده اند و یا زمین دیگری را که مشمول مقررات بازسازی است با رضایت مالک آن معرفی می نماید برابر شرایط تسهیلات اعطایی به مساکن شهری و روستایی سایر زلزله زدگان بم پرداخت نماید.
3ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجاز است به کلیه مزدوجین بم که بعد از وقوع زلزله و تا پایان سال 1384 ازدواج نموده اند و دارای زمین ملکی می باشند تسهیلات یکصد میلیون (000،000،100) ریالی برای ساخت مسکن شهری و شصت میلیون (000،000،60) ریالی برای ساخت مسکن روستایی و برابر شرایط تسهیلات اعطایی به مساکن شهری و روستایی سایر زلزله زدگان بم پرداخت نماید.
4ـ به منظور اعتبار تسهیلات مذکور در بندهای (2) و (3) این تصویب نامه، سقف اعتبار تسهیلات بانکی از مبلغ چهارهزار و هشتصد میلیارد(000،000.000،800،4) ریال موضوع تصمیم نامه شماره 691/ت32705 ن مورخ 22/1/1384 به پنج هزار و هشتصد میلیارد (000،000،000،800،5) ریال افزایش می یابد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجاز است نسبت به تضمین افزایش یافت مربوط به تسهیلات بانکی یادشده اقدام نماید تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توزیع فوری اعتبار به بانکهای عامل و پرداخت به متقاضیان از طریق شعب بانکهای عامل اقدام نماید.
5ـ به منظور مستندسازی حادثه بم، سند تاریخی مربوط در دو بخش به شرح زیر تدارک شود:
الف ـ مستندسازی بخش امداد و نجات و اسکان اضطراری و موقت به وسیله وزارت کشور.
ب ـ مستندسازی بازسازی شهرستان بم به طور اعم به وسیله دبیرخانه ستاد راهبری بازسازی بم (آواربرداری و ساخت مسکن شهری و روستایی و واحدهای تجاری به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسامی و بقیه عملیات بازسازی از طریق دبیرخانه ستاد).
6 ـ هزینه های مستندسازی ازمحل اعبتبارات بند (خ) تبصره (6) قانون بودجه 1384 کل کشور به وسیله ستاد راهبری بم تعیین و به دستگاههای یادشده ابلاغ می گردد.
7 ـ دستگاه اجرای ساخت مساجد، حسینیه ها و اماکن متبرکه از سازمان عمران و بهسازی شهری وزارت مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تغییر می یابد.سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است نسبت به تغییر در عنوان دستگاه اجرایی موافقت نامه ها و همچنین تسریع در مبادله موافقتنامه ها و ابلاغ تخصیص صددرصد (100%) اعتبارات مربوط با قید فوریت اقدام نماید.
8 ـ استانداری کرمان موظف است اعتبارات مورد نیاز امور جاری بم را با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور / استان محاسبه و جهت تامین منابع لازم پیشنهادهای مربوط را به هیئت وزیران ارائه نماید.
9 ـ به منظور رفع مشکلات احتمالی طرح تفصیلی شهر بم، استانداری کرمان موظف است کمیسیون ماده (5) استان را به طور مداوم با حضور رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی و مهندس مشاور طرح تشکیل دهد تا نسبت به رفع مشکلات موردی اتخاذ تصمیم گردد. مسئولیت پیگیری با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
10ـ به منظور ساده و روان سازی و تسریع در امور اداری بازسازی، نماینده کلیه دستگاههای ذی ربط در امر بازسازی در ستادهای معین استانی باید حضور داشته باشند. پیگیری تحقق این امر با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
11ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجاز است نسبت به بیمه ساختمانهای مسکونی شهری و روستایی در مقابل حوادث زلزله، آتش سوزی صاعقه و انفجار به مدت ده سال در نزد شرکتهای بیمه کشور با نرخ 000،500،1ریال (000،000،1 ریالسهم دولت و 000،500ریال سهم مالک واحد) برای واحدهای مسکونی شهری و نرخ 000،600 ریال (000،400ریال سهم دولت و 000،200ریال سهم مالک واحد) برای واحدهای مسکونی روستایی اقدام نماید. اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ستاد راهبری بازسازی بم تامین می گردد.
12ـ کلیه بانکهای دارای شعبه در شهرستان بم موظفند نسبت به بازسازی فوری ساختمانهای شعب خود تا پایان سال 1384 اقدام نمایند.
13ـ به منظور تسهیل در تصمیم گیری و اعطای تسهیلات موضوع تصویب نامه شماره 64362/ت32103 هـ مورخ 5/11/1383 معرفی اصناف تولیدی – خدماتی فنی و اصناف توزیعی ـ خدماتی و تعاونی ها از طریق فرمانداری به ستاد کل بازسازی بم وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و سپس از طریق ستاد مذکور نسبت به معرفی آنها به شعب بانکهای عامل برای اخذ تسهیلات اقدام گردد.
14ـ بازسازی شبکه معابر و کانالهای عبور آب و فاضلاب و فضای سبز و بوستانها و آسفالت خیابانها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از محل اعتبارات تساد بازسازی تا پایان سال 1384 انجام شود.
15ـ بحث نمای حصارهای مسکونی و غیر مسکونی از اولویت هزینه مالکیتی خارج شود و تمرکز اقدامات روی اصل بنای مفید و قابل استفاده انجام شود.
16ـ مسئولیت هماهنگی و پیگیری در استان برعهده استاندار بوده و تصمیمات استاندار یا نماینده تام الاختیار وی در محل لازم الاجرا است و تمامی دستگاههای اجرایی استانی و مستقر در استان موظفند از تصمیمات یادشده تبعیت نمایند.
معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داوودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17663

تاریخ تصویب : 1384/7/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی - بنیاد مسكن انقلاب اسلامی - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت بازرگانی - وزارت مسكن و شهرسازی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.