×

آئین نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستأجران کم درآمد

آئین نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستأجران کم درآمد

آئین-نامه-نحوه-پرداخت-تسهیلات-قرض-الحسنه-به-مستأجران-کم-درآمد آئین نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستأجران کم درآمد
ماده 1- در سال 1384 معادل چهارصد میلیارد ریال از منابع قرض الحسنه بانک مسکن و طی سالهای 1385 تا 1388 همه ساله مبلغ هشتصد میلیارد ریال از منابع قرض الحسنه کلیه بانکهای کشور در اختیار بانک مسکن قرار گیرد تا توسط بانک مذکور و با رعایت این آئین نامه به مستأجران کم درآمد شهری پرداخت شود .
ماده 2- متقاضیان واجد شرایط عبارتند از ایثارگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران ، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ، سازمان بهزیستی و مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشگری و نیز خانوارهای شاغل جوان و زنان شاغل سرپرست خانوار که مستمری و یا حقو ق و مزایای دریافتی آنها از 5/1 برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع قانون کار بیشتر نباشد .
ماده 3- مبلغ قرض الحسنه متناسب با مساحت و نوع مسکن و حداکثر سی میلیون ریال است که با معرفی و تضمین سازمانها و نهادهای مذکور در ماده (2) جهت پرداخت ودیعه به متقاضیان اعطا می گردد . متقاضیان دریافت قرض الحسنه اجاره در شهرهای بزرگ باید در زمان معرفی و به تأیید نهاد معرف از حداقل ده سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برخوردار باشند .
ماده 4- نرخ کارمزد تسهیلات موضوع این آئین نامه معادل چهاردرصد و مدت بازپرداخت آن پنج سال و به روش تقسیط پلکانی خواهد بود .
ماده 5- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اقدامهای لازم را به منظور افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ سی میلیون ریال فراهم کند .
ماده 6- دستورالعمل اجرایی این آئین نامه ظرف پانزده روز پس از ابلاغ توسط وزارت مسکن و شهرسازی صادر خواهد شد .
ماده 7- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اقدامهای لازم را برای ایجاد زمینه اجرای این آئین نامه تا زمان ابلاغ دستور العمل یاد شده معمول و مراتب را به سیستم بانکی ابلاغ کند .
معاون اول رئیس جمهور- پرویز داودی


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17759

تاریخ تصویب : 1384/11/2

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.