×

آئین نامه احداث و عرضه مسکن اجاره ای

آئین نامه احداث و عرضه مسکن اجاره ای

آئین-نامه-احداث-و-عرضه-مسکن-اجاره-ای

وکیل

آئین نامه احداث و عرضه مسکن اجاره ای
ماده 1- به استناد ماده (6) قانون تشویق احداث و عرضه واحدهای مسکونی استیجاری – مصوب 1377 سالانه پنجاه هزار واحد مسکونی اجاره ای توسط بخش غیردولتی و با استفاده از تسهیلات و حمایتهای دولت و سیستم بانکی احداث خواهد شد .
ماده 2- واحدهای یاد شده باید حداقل به مدت پنج سال به طور اجاره ای بهره برداری شوند .
ماده 3- واگذاری زمین از طرف دولت با شرایط تخفیف و تقسیط صورت می گیرد و در طول پنج سال دوره اجاره ، بهای زمین دریافت نمی گردد. بعد از اتمام این دوره در صورتی که سازنده بخواهد واحدهای خود را بفروشد ، پول زمین به صورت یکجا دریافت و در صورت ادامه اجاره ، بهای زمین تقسیط خواهد شد .
ماده 4- تسهیلات به ازای هر واحد در سال اول یکصد و بیست میلیون ریال بوده و از سال دوم متناسب با نرخ تورم افزایش خواهد یافت . دوره بازپرداخت تسهیلات مذکور پانزده سال و روش تقسیط پلکانی می باشد . به این تسهیلات سالانه چهاردرصد یارانه سود تسهیلات بانکی تعلق می گیرد .
ماده 5- بانکها موظفند در اجرای ماده (9) قانون یاد شده و ماده (10) آئین نامه اجرایی آن ، نسبت به فروش اقساطی کل تسهیلات پرداختی به سازنده اقدام کنند .
ماده 6- هزینه خدمات انشعاب آب ، برق، تلفن ، گاز، فاضلاب و صدور پروانه ساخت شامل عوارض احداث و تراکم ساختمان واحدهای مسکونی موضوع این آئین نامه در بافتهای فرسوده شهری و شهرهای جدید با اعمال پنجاه درصد تخفیف محاسبه و دریافت خواهد شد .
ماده 7- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبار لازم را جهت تأمین مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات در بودجه های سالانه منظور کند .
ماده 8- دستورالعمل اجرایی این آئین نامه ظرف پانزده روز پس از ابلاغ ، توسط وزارت مسکن و شهرسازی صادر خواهد شد .
ماده 9- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اقدامهای لازم را برای ایجاد زمینه اجرای این آئین نامه تا زمان ابلاغ دستورالعمل یاد شده معمول و مراتب را به سیستم بانکی ابلاغ کند .
معاون اول رئیس جمهور- پرویز داودی


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17759

تاریخ تصویب : 1384/11/2

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.