×

تصویب‌نامه راجع به تأیید کلیه تبلیغات محصولات غذایی از طریق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

تصویب‌نامه راجع به تأیید کلیه تبلیغات محصولات غذایی از طریق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

تصویب‌نامه-راجع-به-تأیید-کلیه-تبلیغات-محصولات-غذایی-از-طریق-سازمان-صدا-و-سیمای-جمهوری-اسلامی-ایران تصویب‌نامه راجع به تأیید کلیه تبلیغات محصولات غذایی از طریق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
هیئت‌ وزیران در جلسه مورخ 28/12/1384 بنا به پیشنهاد شماره 301558 مورخ 30/11/1384 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یکصدوسی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ کلیه تبلیغات محصولات غذایی باید قبل از پخش از طریق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تأیید کار گروهی که در آن نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشته باشند برسند. سازمان یاد شده موظف است مصوبه شورای عالی سلامت درخصوص تخصیص روزانه حداقل 5 پیام رسانه‌ای با موضوع تغذیه را عملیاتی نماید.
2ـ به منظور کاهش عوامل تجدید کننده سلامت، کلیه سازمانها و ادارات دولتی موظفند از توزیع نوشابه‌های گازدار در غذاخوریها و جلسات خودداری نموده و به جای آن در مواقع لزوم از آب، دوغهای بدون گاز و کم نمک و آب‌میوه یا یک نوع میوه استفاده نمایند.
3ـ وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی و صنایع و معادن موظفند به تدریج سیاستهای حمایت از نوشیدنیهای گازدار و مضر را حذف نمایند.
4ـ وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، بازرگانی و مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران موظفند با تشکیل کارگروهی درخصوص فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف روغن خوردنی و همچنین بهبود کیفیت روغنهای خوراکی و کاهش اسیدهای چرب اشباع شده ترانس در روغنهای تولیدی فعلی ظرف دو ماه اقدام و نتیجه را به رییس جمهور گزارش نمایند.
5 ـ وزارت بازرگانی مکلف است به تدریج سهمیه روغن با تعرفه دولتی را به روغن مایع و به ویژه زیتون و روغن و روغن مایع مخصوص سرخ کردنی تبدیل نماید.
6 ـ وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح خودکفایی دانه‌های روغنی نسبت به ترویج کشت انواع دانه‌های روغنی از قبیل کلزا، زیتون، آفتابگردان و سویا اقدام نماید.
7ـ به منظور رفع کمبود ریزمغذیها و سوء تغذیه، وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) موظفند با تشکیل کارگروه نسبت به برنامه‌ریزی اجرایی جهت تأمین میان وعده غذایی مناسب جهت دانش‌آموزان با اولویت مناطق محروم اقدام و مراتب را ظرف دو ماه گزارش نمایند.
8 ـ وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی مکلفند بر ورود و توزیع مواد غذایی خارجی کنترل و نظارت دقیق‌تری اعمال نمایند به نحوی که ورود مواد غذایی آماده نظیر کنسروهای غذایی محدود گردد.
9ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارتخانه‌های بازرگانی (شرکت مادرتخصصی خدمات بازرگانی) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند تمهیدات لازم برای اجرای برنامه کشوری غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک را از آغاز سال 1385 فراهم نمایند.
10ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، رفاه و تأمین اجتماعی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) موظفند نقشه آسیب‌پذیری و ناامنی غذا و تغذیه را در کشور ظرف چهار ماه تهیه و به شورای عالی سلامت کشور گزارش نمایند.
11ـ وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موظفند هماهنگی و همکاری لازم در جهت اصلاح ریزمغذیهای خاک را همگام با برنامه‌ غنی‌سازی آرد در کشور داشته باشند تا هر دو برنامه به نحو مطلوب انجام شده و تداخل اجرایی نداشته باشند.
12ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت بازرگانی مکلف است برنامه حذف جوش شیرین از طبخ نان را بررسی و جهت تصویب به هیئت‌وزیران ارایه نماید.
معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17789

تاریخ تصویب : 1384/12/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.