×

آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره20899 ت34697هـ

آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره20899 ت34697هـ

آیین-نامه-اجرایی-ماده-(14)-قانون-الحاق-موادی-به-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت-شماره20899-ت34697هـ آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره20899/ت34697هـ



وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت بازرگانی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 16/1/1385 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بازرگانی و جـهاد کـشاورزی موضوع نامه شماره 24857/1 مورخ 17/2/1384 وزارت بازرگانی و به استناد ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1384ـ آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح ذیل تصویب نمود:

آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

ماده1ـ اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به واردات گندم و خرید گندم داخلی به قیمت آزاد و تولید آرد به منظور صادرات و یا توزیع در داخل با توجه به مفاد این آیین‌نامه اقدام نمایند.
ماده2ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است حداکثر تا پایان بهمن ماه هر سال نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
الف) تعیین لیست سالانه کشورهایی که ورود گندم از آنها مجاز می‌باشد.
ب) تبیین مشخصه‌های گندم وارداتی.
ج) ابلاغ شناسنامه حاوی استـانداردهای گـندم وارداتی و گواهـی‌های مبـدأ، مقصد، بهداشت، پرتوزایی، کنترل کیفی و کمی گندم (که از طرف شرکتهای معتبر بین‌المللی یا کشور مبدأ صادر شده است) و قرنطینه کشاورزی با همکاری دستگاههای ذی‌ربط.
ماده3ـ وزارت بازرگانی موظف است نسبت به صدور مجوز واردات گندم با رعایت ماده (2) این آیین نامه اقدام نماید.
تبصره ـ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است پاسخ استعلامات وزارت بازرگانی در این‌خصوص را حداکثر تا یک هفته پس از دریافت اعلام نماید.
ماده4ـ اشخاص حقیقی و حقوقی وارد کننده گندم هنگام ترخیص گندم باید شناسنامه درج شده در بند «ج» ماده (2) را که محتویات آن به تأیید مقامات ذی‌صلاح رسیده باشد، ضمیمه اظهارنامه به گمرک و تصویر آن را به وزارت بازرگانی ارایه نمایند.
ماده5 ـ آرد استحصالی حاصل از گندم موضوع این آیین‌نامه ‌باید حسب ابلاغ وزارت بازرگانی در بسته‌بندی‌های مشخص و قابل تفکیک با سایر آرد تولیدی کارخانجات آردسازی باشد به نحوی‌که در روی بسته‌بندیهای انجام شده برچسب مشخصات محموله گندم و آرد درج شده باشد.
تبصره ـ در تولید آرد استحصالی رعایت استاندارد داخلی و عنداللزوم استاندارد کشور مقصد ضروری است.
ماده6 ـ متقاضی می‌تواند سایر استحصالات گندم موضوع این آیین‌نامه نظیر سبوس، دانه مرغی و مانند آن را با رعایت ماده (5) از لحاظ بسته‌بندی مشخص صادر و یا در داخل توزیع نماید.
ماده7ـ کلیه استحصالات گندم موضوع ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از قبیل آرد، سبوس، دانه مرغی و مانند آن با رعایت ضوابط مربوط از قیمت‌گذاری معاف می‌باشند.
ماده8 ـ کارگروه ماده (1) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موظف است نرخ تعرفه گندم وارداتی را به گونه‌ای تعیین نماید که قیمت تمام‌شده گندم وارداتی پایین‌تر از قیمت تضمینی خرید گندم داخلی نباشد.
تبصره1ـ در صورت صدور آرد استحصالی از گندم وارداتی، کلیه حقوق ورودی اخذ شده به صادر کننده مسترد خواهد شد.
تبصره2ـ در صورت صادرات آرد استحصالی از گندم وارداتی استرداد حقوق ورودی صادرات آرد موضوع تبصره(1) حداکثر تا شش ماه پس از ترخیص کالا امکان‌پذیر خواهد بود.
ماده9ـ گندم وارداتی مشمول پرداخت حق‌انبارداری موضوع ماده(8) طرح ساماندهی بازار گنـدم، آرد و نان موضوع تصویب‌نامه شماره 11863/ت30826هـ مورخ 13/4/1383 نمی‌باشد.
ماده10ـ وزارت بازرگانی مسئولیت پیگیری و هماهنگی و حُسن اجرای این آیین‌نامه را به عهده خواهد داشت و هر سه ماه یک‌بار گزارشی از عملکرد این آیین‌نامه را به هیئت‌وزیران ارایه خواهد نمود.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17837

تاریخ تصویب : 1385/1/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.