×

آیین‌نامه اردوهای هجرت (3)

آیین‌نامه اردوهای هجرت (3)

آیین‌نامه-اردوهای-هجرت-(3) آیین‌نامه اردوهای هجرت (3)

شماره 31567/ت35313هـ



سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ نهاد ریاست جمهوری ـ سازمان ملی جوانان ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24/3/1385 بنا به پیشنهاد معاونت اجرایی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه اردوهای هجرت (3) را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اردوهای هجرت (3)

ماده 1ـ به منظور پیشگیری و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی، فرهنگی از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌های سازندگی اردوهای هجرت (3) از اول تیرماه تا دهم شهریور ماه توسط سازمان بسیج سازندگی با اهداف زیر اجرا می‌شود:‌
الف ـ غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان.
ب ـ آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیتهای گروهی.
ج ـ کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم.
ماده 2ـ سازمان بسیج سازندگی موظف است از نیروهای جوان داوطلب دانش‌آموز، دانشجو و طلبه (اعم از برادران و خواهران) برای شرکت در اردوهای موضوع این آیین‌نامه دعوت و ثبت‌نام بعمل آورد.
تبصره ـ مسئولیت ساماندهی، هدایت و حمایت از اردوهای خودجوش جهادی جوانان در راستای تحقق اهداف اردوهای هجرت (3) برعهده سازمان ملی جوانان خواهد بود.
ماده 3ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف است با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی فعالیتها و پروژه‌های زودبازده با ویژگیهای زیر را که دوره اجرای آن متناسب با دوره برگزاری اردوهای موضوع این آیین‌نامه است، حداکثر تا پایان خرداد ماه مشخص و به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام نماید:
الف ـ زودبازده‌، کوچک، عام‌المنفعه و قابل اجرا برای بکارگیری نیروی جوان.
ب ـ وجود تنوع لازم از نظر زمینه‌های آموزشی و مهارتی، پژوهشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و اجتماعی، عمرانی (از قبیل منابع طبیعی، کشاورزی، پل‌سازی و...) و خدمات‌رسانی.
تبصره 1ـ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با دعوت از نماینده نیروی مقاومت بسیج ظرف یک هفته پس از دریافت نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برحسب نوع و مدت، اجرای فعالیتها و پروژه‌های یادشده را به سازمان بسیج سازندگی واگذار نماید.
تبصره 2ـ اعتبار فعالیتها و پروژه‌های موضوع این ماده حسب مورد توسط دستگاه اجرایی ذی‌ربط و براساس موافقتنامه و در چارچوب تفاهم‌نامه امضاء شده در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار می‌گیرد.
تبصره3ـ دستگاه‌های اجرایی مجازند با رعایت مقررات نسبت به تفویض اختیار لازم به سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج به عنوان مجری طرح و پروژه‌های موضوع این ‌آئین نامه اقدام نمایند.
ماده 4ـ کلیه دستگاههای اجرایی اعم از ملی و استانی مکلفند درخصوص ایاب و ذهاب و محل استقرار نیروهای طرح هجرت (3) همکاریهای لازم را با سازمانهای بسیج سازندگی و ملی جوانان حسب مورد به‌عمل آورند.
ماده 5‌ـ سازمان بسیج سازندگی موظف است براساس ثبت‌نام‌های انجام شده سهمیه نفر روز هر استان از نیروهای طرح هجرت (3) را مشخص و به استان اعلام نماید.
ماده6 ـ به‌منظور سیاست‌گذاری، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح اردوهای هجرت (3) ستاد عالی پشتیبانی از اردوهای یادشده با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:
الف ـ رییس جمهور (رییس ستاد)
ب ـ معاون اجرایی رییس جمهور (دبیر ستاد)
ج ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
د ـ وزیر کشور
هـ ـ وزیر آموزش و پرورش
و ـ وزیر کار و امور اجتماعی
ز ـ وزیر جهاد کشاورزی
ح- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
ط ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان
ی ـ رییس دفتر مناطق محروم کشور ـ ریاست جمهور
ک ـ فرمانده نیروی مقاومت بسیج
ل ـ سایر اعضای دولت حسب مورد
ماده 7ـ شرح وظایف ستاد به شرح زیر خواهد بود:
الف ـ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در مورد نحوه اجرای اردوهای هجرت (3).
ب ـ نظارت بر اجرای اردوهای هجرت (3).
ج ـ اخذ گزارش از نحوه عملکرد طرح اردوهای هجرت (3).
د ـ رفع مشکلات اجرایی در اجرای طرح.
هـ ـ تصمیم‌گیری درخصوص سایر موارد مرتبط با این آیین‌نامه و اجرای طرح.
تبصره ـ تصمیمات ستاد با امضای دبیر ستاد ابلاغ خواهد شد.
ماده 8 ـ مسئولیت هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح اردوهای هجـرت (3) در استانها برعهـده استاندار بوده و استاندار موظـف است گزارش مربـوط را به صورت ماهانه برای ستاد عالی ارسال نماید.
ماده 9ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است در لوایح بودجه سنواتی اعتبار مربوط به پشتیبانی و هدایت اردوهای هجرت (3) را به صورت ردیف مستقل ذیل اعتبارات نهاد ریاست جمهوری پیش‌بینی نماید.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17862

تاریخ تصویب : 1385/3/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان ملی جوانان -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.