×

‌آیین‌نامه اجرایی ماده (198) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

‌آیین‌نامه اجرایی ماده (198) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

‌آیین‌نامه-اجرایی-ماده-(198)-قانون-استخدام-نیروی-انتظامی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل

‌آیین‌نامه اجرایی ماده (198) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

ماده1ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر درمعانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف ـ ناجا: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
ب ـ قانون: قانون استخدام ناجا ـ مصوب 1382 ـ
پ ـ کارکنان: کلیه کارکنان ناجا مندرج در ماده (9) قانون.
ت ـ جانبازان: کارکنانی که به موجب موارد مندرج در ماده (127) قانون یک یا چند عضو خود یا بخشی از آن را برای همیشه از دست دهند یا بیش از یکسال از خدمت منفک و تحت معالجه قرار گیرند و یا به علت فقدان سلامتی تمام یا بخشی از توان کاری خود را از دست بدهند و تا یکسال کارایی خود را به دست نیاورند.
ث ـ معلولین: کارکنانی که به دلایلی غیر از موارد مندرج در ماده (127) قانون یک یا چند عضو خود یا بخشی از آن را برای همیشه از دست دهند یا بیش از یکسال از خدمت منفک و تحت معالجه قرار گیرند و یا به علت فقدان سلامتی تمامی یا بخشی از توان کاری خود را از دست بدهند و تا یکسال کارآیی خود را به دست نیاورند.
ج ـ شورای عالی پزشکی: شورایی که به منظور تعیین سطح سلامتی کارکنان و میزان از کارافتادگی جانبازان، تعیین حالت اشتغال و تعیین بیماریهای خاص و ضریب حق نگهداری برابر ضوابط در بهداری کل ناجا تشکیل می‌گردد.
چ ـ بیماریهای خاص: بیماریهایی که برابر ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌گردد و تطبیق آن به عهده شورای عالی پزشکی بهداری کل ناجا می‌باشد.
ح ـ هزینه درمان: کمک هزینه‌های جانبی در درمان بیماریهای کارکنان مشمول ماده (198) قانون می‌باشد.
خ ـ حق نگهداری: مبلغی است که برابر مقررات و متناسب با میزان از کارافتادگی جانبازان و معلولین مشمول این آیین‌نامه پرداخت می‌گردد.
ماده2ـ آن دسته از جانبازان و معلولینی که حین انجام وظیفه یا به سبب آن صدمه ببینند و میزان صدمات وارده به آنان در حدی باشد که به تأیید کمیسیون عالی پزشکی ناجا در انجام کارهای روزمره خود محتاج کمک و معاضدت عملی دیگران باشند و در آسایشگاه جانبازان نگهداری نشوند برحسب مورد و متناسب با میزان از کار افتادگی از حقوق نگهداری که حداقل آن یکهزار (1000) و حداکثر آن دو هزار (2000) برابر ضریب ریالی می‌باشد استفاده خواهند نمود.
تبصره1ـ حق نگهداری این قبیل جانبازان و معلولین خدمتی در زمان اشتغال در دستگاههای دولتی پرداخت نخواهدشد.
تبصره2ـ حق نگهداری مندج در این ماده مادام‌العمر ادامه خواهد داشت.
تبصره3ـ هرگونه افزایش قانونی در ضریب حق نگهداری بدون نیاز به حضور مجدد در کمیسیون عالی پزشکی به تناسب به مشمولین قبلی این آیین‌نامه نیز تسری می‌یابد.
ماده3ـ ناجا می‌تواند در جهت حل مشکلات جانبازان و معلولین مورد نیاز زمینه بازگشت فعالانه آنها به محیط کار، تسهیلات لازم اعم از خدمات درمانی، توانبخشی، امکانات تردد خاص و همچنین اشتغال آنان را فراهم نماید.
ماده4ـ کمک هزینه درمان کارکنانی که مبتلا به بیماریهای سرطان، تالاسمی و سایر بیماریهای خاص می‌گردند اعم از معالجه و خرید اعضاء بدن و سایر هزینه‌های مرتبط توسط ناجا پرداخت می‌گردد.
تبصره1ـ تطبیق مصادیق بیماریهای خاص توسط شورای عالی پزشکی ناجا تعیین می‌گردد.
تبصره2ـ بنا به تشخیص کمیسیون عالی پزشکی مبلغی معادل حداقل یکهزار (1000) و حداکثر دو هزار (2000) برابر ضریب ریـالی به عنـوان هزینه درمـان بیماران مبتلا به سرطان، تالاسمی و سایر بیماریهای خاص پرداخت و در صورت بهبودی کامل این مبلغ قطع خواهد شد.
ماده5 ـ اعتبارات مورد نیاز ناجا جهت اجرای این آیین‌نامه هر سال توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش بینی و اختصاص می‌یابد. برای اجرای این آیین‌نامه در سال 1385، رعایت بند «و» تبصره (20) قانون بودجه سال 1385 کل کشور الزامی است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17881

تاریخ تصویب : 1385/4/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.