×

آیین‎نامه اجرایی بند « ح» تبصره (16) قانون بودجه سال 1385 کل کشور

آیین‎نامه اجرایی بند « ح» تبصره (16) قانون بودجه سال 1385 کل کشور

آیین‎نامه-اجرایی-بند-«-ح»-تبصره-(16)-قانون-بودجه-سال-1385-کل-کشور آیین‎نامه اجرایی بند « ح» تبصره (16) قانون بودجه سال 1385 کل کشور
شماره 60348/ت35659هـ



وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

هیئت وزیـران در جلسـه مـورخ 22/5/1385 بنـا به پیشنهـاد شمـاره 1063/1 مورخ 22/1/1385 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد بند « ح» تبصره (16) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‎نامه اجرایی بند « ح» تبصره (16) قانون بودجه سال 1385 کل کشور

ماده 1ـ در این آیین‌نامه عبارات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف ـ روزآمدسازی منابع: افزایش منابع جدید نوشتاری (کتاب)، دیداری و شنیداری.
ب ـ روزآمدسازی تجهیزات: تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات و فناوری جدید اطلاعات، مانند: رایانه، چاپگر، امکانات شبکه‌ای و اینترنتی و نرم‌افزارهای سیستم عامل، مدیریتی و کاربردی.
ج ـ شبکه کتابخانه‌های عمومی: ارتباط رایانه‌ای و بهنگام بین کتابخانه‌های عمومی در یک استان با هدف تسهیل امانت دهی بین کتابخانه‌ای و دستیابی کاربران به منابع موجود در کتابخانه‌های استان.
د ـ ارتقای منابع انسانی: افزایش نسبت شاغلان متخصص به کل شاغلان از طریق آموزشهای مهارتی حین خدمت.
ماده 2ـ اعتبار موضوع ردیف (503835) قسمت پنجم قانون بودجه سال 1385 کل کشور به موجب موافقتنامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشـور مبـادلـه می‌شود در اختیـار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد تا برای مصـارف پیش‌بینی شده در قانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پرداخت نماید.
ماده 3ـ سیاستها، برنامه تفصیلی مصارف اعتبار یادشده در هیئت امناء کتابخانه‌های عمومی کشور بررسی، تصویب و به تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد.
ماده 4ـ تجهیز و تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی آماده بهره‌برداری و افتتاح در سال 1385، ارتقاء منابع انسانی کتابخانه‌های عمومی و با در نظر گرفتن رفع نیازهای کتابخانه‌های واقع در مناطق کمتر برخوردار در اولویت برنامه تفصیلی مصرف اعتبار موضوع این آیین‌نامه است.
تبصره 1ـ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ابتدا برای ایجاد شبکه‌های اطلاع‌رسانی و ایجاد شبکه کتابخانه‌های عمومی در سطح کتابخانه‌های عمومی چهار استان به انتخاب هیئت امناء به عنوان نمونه اقدام خواهد کرد.
تبصره 2ـ از مجموع اعتبار تأمین شده چهل و پنج درصد (45%) به ایجاد شبکه کتابخانه‌های عمومی، سی درصد (30%) روزآمدسازی منابع و تجهیزات و ارتقاء منابع انسانی و بیست و پنج درصد (25%) به ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی چهار استان منتخب اختصاص خواهد یافت.
ماده 5 ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش عملکرد اجرای این تصویب‌نامه را در مقاطع سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال می‌نماید.
ماده 6 ـ خرید هرگونه خودرو، تلفن همراه و همچنین تعهد استخدام نیروی انسانی از محل اعتبارات این ردیف ممنوع می‌باشد.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17909

تاریخ تصویب : 1385/5/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.