×

آیین‎نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری از معلولین دارای ضایعه نخاعی

آیین‎نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری از معلولین دارای ضایعه نخاعی

آیین‎نامه-برقراری-حق-پرستاری-برای-حمایت-و-نگهداری-از-معلولین-دارای-ضایعه-نخاعی

وکیل

آیین‎نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری از معلولین دارای ضایعه نخاعی



سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ـ سازمان بهزیستی کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/5/1385 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و به استناد ماده (36) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب1384ـ آیین‌نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری از معلولین دارای ضایعه نخاعی را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‎نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری از معلولین دارای ضایعه نخاعی

ماده 1ـ سازمان بهزیستی کشور موظف است به منظور تشخیص معلولین دارای ضایعه نخاعی نسبت به تشکیل کمیسیون پزشکی تخصصی متشکل از سه نفر پزشک متخصص اقدام نماید.
تبصره ـ اعضـاء کمیسیـون پزشکی تخصصی باید دارای تخصص مغز و اعصـاب، ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی و یا جراح مغز و اعصاب باشند.
ماده 2ـ سازمان بهزیستی کشور مکلف است به منظور حمایت و نگهداری معلولان دارای ضایعات نخاعی نیازمند در خانواده نسبت به پیش‌بینی و پرداخت حق پرستاری آنان از محل اعتبارات مصوب برنامه توانبخشی سازمان یادشده مندرج در قوانین بودجه سنواتی اقدام نماید.
ماده 3ـ میزان ماهانه حق پرستاری معلولین دارای ضایعه نخاعی نیازمند با تشخیص سازمان یادشده برحسب مورد و متناسب با میزان معلولیت که حداقل آن یک‌هزار (1000) و حداکثر آن دوهزار (2000) برابر ضریب جدول حقوق موضوع ماده (33) قانون استخدام کشوری تعیین و به فرد معلول یا سرپرست معلول و یا فردی که از سوی معلول تعیین می‌شود پرداخت می‌گردد.
تبصره 1ـ حق پرستاری جانبازان دارای ضایعات نخاعی طبق ضوابط بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی بنیاد یادشده پرداخت می‌شود.
تبصره 2ـ میزان ماهانه حق پرستاری موضوع این ماده از سقف هزینه سرانه نگهداری معلولین در مراکز ضایعات نخاعی بیشتر نخواهد بود.
ماده 4ـ سازمان بهزیستی کشور موظف است نسبت به ارایه گزارش عملکرد این آیین‌نامه هر شش ماه یکبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اقدام نماید.
ماده 5 ـ سازمان بهزیستی کشور موظف است نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی معلولین دارای ضایعـه نخاعی اقدام لازم به عمل آورده و نتـایـج آن را به صورت گزارش به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.
ماده 6 ـ این آیین‌نامه از تاریخ 1/1/1385 لازم‌الاجراء می‌باشد.







معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17928

تاریخ تصویب : 1385/5/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت رفاه و تامین اجتماعی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان بهزیستی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.