×

تصویب‌نامه در خصوص پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی متناسب با سهم صادرات کالاها و خدمات در سبد صادرات غیرنفتی کشور

تصویب‌نامه در خصوص پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی متناسب با سهم صادرات کالاها و خدمات در سبد صادرات غیرنفتی کشور

تصویب‌نامه-در-خصوص-پرداخت-جوایز-و-مشوقهای-صادراتی-متناسب-با-سهم-صادرات-کالاها-و-خدمات-در-سبد-صادرات-غیرنفتی-کشور

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی متناسب با سهم صادرات کالاها و خدمات در سبد صادرات غیرنفتی کشور



وزارت بازرگانی ـ وزارت امور خارجه ـ وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت صنایع و معادن ـ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

وزیران عضـو شورای عالی توسعـه صادرات غیرنفتی در جلسـه مورخ 14/4/1385 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 27838/ت32982هـ مورخ 11/5/1384 تصویب نمودند:
1ـ مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد (000/000/000/500/1)ریال از بودجه سال 1385 کل کشور (از محل ردیف 147100) به پرداخت جوایز و مشوقهای صادرات غیرنفتی در سال 1384 و تعهدات سالهای قبل جهت بسترسازی به منظور تحقق استراتژی جهش صادراتی قانون برنامه چهارم توسعه، پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی متناسب با سهم صادرات کالاها و خدمات در سبد صادرات غیرنفتی کشور، ارزش افزوده، مزیت رقابتی، رعایت استانداردهای کیفیت، رعایت استانداردهای زیست محیطی، توسعه تجارت الکترونیک، پرداخت یارانه‌های غیرمستقیم به منظور کاهش هزینه‌های صادراتی و هزینه‌های ناشی از سود تسهیلات بانکی و هزینه‌های بیمه، تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات صادراتی، آموزش، کمک به توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، توسعه زیرساختهای صادراتی کشور، گسترش خدمات اطلاع رسانی، تهیه، تولید و توزیع انواع نرم‌افزارهای تجاری، اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه در سطوح ملی و منطقه‌ای در راستای خلق مزیتهای رقابتی جدید در عرصه صادرات، اعمال مشوقهای ویژه به منظور توسعه صادرات، پرداخت بخشی از هزینه‌های مشارکت واحدهای تولیدی و صادراتی در نمایشگاههای خارج از کشور، پرداخت بخشی از هزینه‌های هیئتهای تجاری و بازاریابی اعزامی به بـازارهای هدف، کمک به ایجاد شرکتهـای بزرگ و توانـمند صادراتی، کمـک به ایجاد دفاتر و مراکز تجاری تشکلهای صادراتی بخشهای خصوصی و تعاونی در خارج از کشور، کمک به اجرای برنامه‌های کارگروههای توسعه صادرات استانها و فعال کردن توانمندیهای منطقه‌ای در فرآیند توسعه صادرات، کمک به صندوقهای غیردولتی توسعه صادرات و تشکلهای صادراتی و سایر طرحها و برنامه‌های مربوط به توسعه صادرات غیرنفتی کشور اختصاص می‌یابد.
تبصره1ـ مشوقها و حمایتهای پیش‌بینی شده در بندهای (7)، (8)، (9)، (10)، (15) و (17) این تصویب‌نامه شامل طرحها، پروژه‌ها و هزینه‌های صورت گرفته در سال 1385 نیز می‌باشد.
تبصره2ـ ملاک پرداخت تعهدات معوق سالهای قبل (به غیر از سال 1384) دستورالعمل اجرایی همان سال در چهارچوب مصوبات شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و یا هیئت وزیران می‌باشد.
2ـ براسـاس بنـد « ب» مـاده (33) قانون برنـامـه چهـارم توسعـه و به منظـور هدفمندسازی و ساماندهی یارانه‌ها و جوایز صادراتی در قالب حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم، اجرای سیاستهای حمایتی و تشویقی مصوب شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی موضوع بند (3) تصویب‌نامه شماره 971/ت32549ک مورخ 14/1/1384 از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در بند (1) اولویت خواهند داشت.
3ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبارات پیش‌بینی شده در اجرای برنامه‌های مندرج در بند (1) این تصویب‌نامه را در بودجه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان تعهدات قطعی دولت به صادرکنندگان پیش‌بینی و موافقتنامه لازم را با لحاظ نمودن اولویتهای مندرج در بند (2) با سازمان مذکور منعقد کند.
4ـ به منظور تشویق صادرات غیرنفتی، جوایز صادراتی متناسب با میزان ارزش افزوده و مزیت رقابتی کالاهای صادراتی و براساس مقررات زیر پرداخت می‌شود:
الف ـ کارگروهی به مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و عضویت وزارتخانه‌ تولیدی ذی‌ربط (حسب مورد)، گمرک ایران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون مرکزی و وزارت امور خارجه حسب مورد ارزش افزوده و مزیت رقابتی کالاهای صادراتی را تعیین خواهد نمود.
ب ـ جوایز صادرکنندگان متناسب با ارزش افزوده و مزیت رقابتی بر مبنای جدول ذیل پرداخت می‌شود:

جدول

تبصره1ـ هدف از عامل مزیت رقابتی، کمک به کالاهایی است که صادرات آنها با صعوبت و دشواری همراه باشد.
تبصره2ـ صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک براساس جزء « ث» بند (3) تصویب‌نامه شماره 971/ت32549ک مورخ 14/1/1384، دو درصد (2%) جایزه اضافی نسبت به میزان جایزه تعیین شده در جدول ارزش افزوده و مزیت رقابتی مصوب کارگروه یاد شده دریافت خواهند نمود.
ج ـ مبنای پرداخت جوایز صادراتی، آخرین قیمتهای پایه صادراتی تعیین شده از سوی کارگروه قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی خواهد بود.
تبصره ـ در صورتی که قیمت اظهارشده در اظهارنامه صادراتی کمتر از قیمت پایه صادراتی باشد، مبنای پرداخت جوایز صادراتی قیمت درج شده در اظهارنامه صادراتی خواهد بود.
د ـ جوایز و مشوقهای صادراتی موضوع این تصویب‌نامه صرفاً شامل شرکتهای صددرصد خصوصی و یا صددرصد تعاونی می‌شود. در موارد ابهام، مرجع تشخیص سازمان توسعه تجارت ایران (در صورت لزوم با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی) خواهد بود.
5 ـ به منظور تشویق و توسعه شرکتهای بزرگ و توانمند صادراتی به شرکتهایی (اشخاص حقوقی) که صادرات کالاهای غیرنفتی آنان در سال 1384 بیش از پنج میلیون (000/000/5) دلار باشد، نسبت به مازاد پنج میلیون (000/000/5) دلار صادرات، یک درصد (1%) علاوه بر مبالغ تعیین شده در جدول مذکور جایزه تعلق خواهد گرفت. اشخاص حقیقی دارای صادرات بیش از پنج میلیون (000/000/5) دلار، نسبت به مازاد پنج میلیون (000/000/5) دلار صادرات از یک درصد (1%) جایزه اضافی در سقف حداکثر یکصد میلیون (000/000/100) ریال برخوردار خواهند شد.
6 ـ در راستای ایجاد تنوع در صادرات و تشویق صادرات کالاهای جدید، کالاهایی که حسب تأیید گمرک ایران برای اولین بار از کشور صادر شده باشند، شامل جایزه صادراتی معادل یک درصد (1%) ارزش صادرات علاوه بر جوایز عام می‌شوند.
7ـ صددرصد (100%) هزینه‌های غرفه و غرفه آرایی در نمایشگاههای خارج از کشور صادرکنندگانی که صادرات آنها در سال 1384 نسبت به سال 1383 بیش از پنجاه درصد (50%) رشد داشته باشد، حداکثر برای حضور در دو نمایشگاه خارجی و در سقف یکصد میلیون (000/000/100) ریال برای هر شرکت پرداخت می‌شود. همچنین کالاهایی که طی سالهای 1383 ـ 1381 برای اولین بار به کشوری صادر شده‌اند، از جایزه بازارهای جدید معادل یک درصد (1%) ارزش صادرات برخوردار خواهند شد.
8 ـ به منظور گسترش بازارهای جهانی محصولات و خدمات صادراتی جمهوری اسلامی ایران، به طرحهایی که در چارچوب اهداف بازاریابی از سوی تشکلهای صـادراتی به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه می‌شود (نظیر طرحهای مربوط به بازاریابی الکترونیکی، تولید نرم‌افزارهای تبلیغاتی، تبلیغات عام برای کالاها و خدمات ایرانی در رسانه‌های بین‌المللی و غیره) و همچنین پنجاه درصد (50%) از هزینه‌های بازاریابی صندوقهای غیردولتی توسعه صادرات در قالب تسهیلات وکمکهای اجرای بند « هـ» ماده (113) قانون برنامه سوم توسعه (مطابق با ماده (7) آیین‌نامه تأسیس صندوقهای غیردولتی توسعه صادرات و نحوه حمایت از آنها موضوع تصویب نامه شماره 4521/ت24152 هـ مورخ 9/2/1380) پس از بررسی و تأیید سازمان مذکور در سقف دو درصد (2%) از منابع موضوع بند (1) این تصویب نامه کمک خواهد شد.
تبصره1ـ کلیه طرحها و پروژه‌های موضوع این بند باید از طریق تشکلها و یا صندوقهای غیردولتی توسعه صادرات، برای کل اعضا و به صورت عام پیش بینی شود و پروژه‌های انفرادی اعضای تشکلها و صندوقها از شمول این بند مستثنی می‌باشند.
تبصره2ـ کمکهای پیش‌بینی شده جهت پوشش پنجاه درصد (50%) هزینه‌های بازاریابی صندوقهای غیردولتی توسعه صادرات, صرفاً شامل صندوقهایی که حداکثر تا تاریخ 29/12/1383 (پایان اجرای برنامه سوم توسعه) ثبت و تأسیس شده باشند, می‌شود.
تبصره3ـ وزارت امور خارجه نسبت به تشویق و تأمین هزینه‌های مرتبط سفارتخانه‌ها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران که تمهیدهای سیاسی و بازاریابی لازم را در امر صادرات کالا و خدمـات فنی و مهنـدسی به عمـل می‌آورند بـراساس نتایج حاصـل به طور جداگانه اقدام خواهد نمود.
9ـ بخشی از هزینه‌های برگزاری و حضور بنگاههای تولیدی و صادراتی در نمایشگاههای خارج از کشور مطابق دستورالعملی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و ابلاغ می‌شود, پرداخت خواهد شد.
10ـ بخشی از هزینه‌های هیئتهای تجاری ـ بازاریابی اعزامی به بازارهای هدف مطـابق دستورالعملـی که توسط سازمان توسعـه تجارت ایران تدوین و ابلاغ می‌شود, پرداخت خواهد شد.
11ـ به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سقف حداکثر هشت درصد (8%) کل مبلغ صورت وضعیتها جایزه تعلق می‌گیرد.
تبصره1ـ آن دسته از شرکتهای خدمات فنی و مهندسی که از نیروی انسانی, مواد و مصالح داخلی در رابطه با پروژه‌های خارج از کشور استفاده می‌کنند, به تشخیص کارگروه ماده (19) آیین‌نامه اجرایی حمایتهای دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از جایزه بیشتری نسبت به سایر شرکتها برخوردار خواهندشد. درصد جایزه به نسبت سهم نیروی انسانی، مواد و مصالح داخلی در اجرای پروژه‌ها و در سقف حداکثر هشت درصد (8%) مبلغ صورت وضعیتها توسط کارگروه مذکور مشخص خواهدشد.
تبصره2ـ این جایزه در برابر ارائه قرارداد معتبر با کارفرمای خارجی و صورت وضعیتهای شرکتها به میزان کارکرد در سال 1384 محاسبه و پرداخت می‌شود. صورت وضعیتها یا صورت حسابها یا سایر اسناد مثبته باید به تأیید کارفرما رسیده باشد و پس از کنترل, تأیید و تصویب کارگروه یاد شده قابل پرداخت خواهد بود.
تبصره3ـ دبیرخانه کارگروه مذکور موظف است کلیه اظهارنامه‌های صادراتی مربوط به مواد, مصالح و ماشین‌آلات ایرانی مورد استفاده در پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی را با مهر آن کارگروه تأیید کند. اظهارنامه‌های صادراتی تأیید شده به مهر کارگروه شامل دریافت جوایز عام صادراتی موضوع بند (4) نمی‌باشند.
12ـ بـراسـاس تصـویـب نـامـه شمــاره 51903/ت31645ک مـورخ 14/9/1383, به صادرکنندگان محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری در سال 1384, معادل دوازده درصد (12%) صادرات قطعی انجام شده موضوع قرارداد جایزه پرداخت می‌شود.
13ـ سازمان توسعه تجارت ایران موظف است با تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ازای ورود هر جهانگرد توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بخش خصوصی از قاره اروپا, آمریکا و نیز کشورهای جنوب شرقی آسیا مبلغ بیست (20) دلار و از سایر کشورها ده (10) دلار به ازای هر جهانگرد جایزه صادراتی بپردازد.
14ـ به صادرکنندگان نرم افزار در سقف هشت درصد (8%) و محصولات فرهنگی و هنری سه درصد (3%) مطابق دستورالعمل مصوب جلسه مورخ 30/3/1385 کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی جایزه تعلق می‌گیرد.
15ـ در ازای صادرات هر کیلوگرم میوه و تره بار تازه و منجمد و گل و گیاه تازه بر حسب وزن ناخالص, یارانه حمل و نقل به صادر کنندگان به شرح زیر پرداخت می‌شود:
الف ـ حمل هوایی گل و گیاه به مقصد اروپـا هر کیلوگرم یک هزار (1000) ریـال و به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کیلوگرم پانصد (500) ریال.
ب ـ حمل هوایی میوه و تره بار به مقاصد کشورهای اروپایی, خاور دور و قاره آمریکا هر کیلوگرم یک هزار (1000) ریال.
ج ـ حمل جاده‌ای (زمینی) میوه و تره بار به مقاصد کشورهای اروپایی و CIS هر کیلوگرم پانصد (500) ریال.
د ـ حمل دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کیلوگرم دویست (200) ریال.
تبصره ـ تدوین دستورالعمل پرداخت و تعیین میزان کمک هزینه حمل و نقل صادراتی سال 1385 به عهده کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی می‌باشد.
16ـ به منظور پوشش بخشی از هزینه‌های بسته‌بندی آن دسته از کالاهای صادراتی که بسته‌بندی آنها منجر به ایجـاد ارزش افزوده قابل ملاحظـه‌ای در آنها شود, معـادل یک‌درصد (1%) ارزش صادرات اظهار شده در اظهارنامه‌های گمرکی علاوه بر جوایز مندرج در جدول جزء « ب» بند (4) به صادرکنندگان کالاهای بسته‌بندی بر مبنای وزن ناخالص به شرح زیر کمک می‌شود:
الف ـ صنایع غذایی در بسته‌بندیهای متعارف مصرف‌کننده نهایی حداکثر تا یک (1) کیلوگرم.
ب ـ حبوبات و بنشن در بسته‌بندیهای حداکثر یک (1) کیلوگرم.
ج ـ میگو در بسته‌بندیهای حداکثر پانصد (500) گرم.
د ـ زعفران در بسته‌بندیهای حداکثر سی (30) گرم.
هـ ـ خشکبار در بسته‌بندیهای حداکثر یک (1) کیلوگرم.
و ـ خرما در بسته‌بندیهای حداکثر یک (1) کیلوگرم.
ز ـ گیاهان دارویی در بسته‌بندیهای حداکثر دویست (200) گرم.
17ـ به منظور تقویت توانمندیهای صادراتی استانها, طرحها و پروژه‌های صادراتی استانها در چارچوب و سرفصلهای تعیین شده در دستورالعملی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و ابلاغ خواهد شد, مورد حمایت وکمک مالی قرار می‌گیرند.
18ـ نرخ پایه دلار برای محاسبه جوایز صادراتی سال 1384 از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در بند (1) معادل نه هزار (9000) ریال می‌باشد.
تبصره ـ در خصوص سایر ارزها, بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است جدول مقایسه‌ای متوسط نرخ سال 1384 تسعیر سایر ارزها به دلار را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کند.
19ـ جوایز صـادراتی این تصـویب‌نامه شامل صادرکنندگانی که براساس پیشنهـاد سازمان توسعه تجارت ایران و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از یارانه صادراتی طی سال 1384 استفاده می‌کنند, نخواهد شد.
تبصره1ـ پرداخت یارانه‌هایی که در این تصویب نامه علاوه بر جوایز صادراتی موضوع بند (4) بدان تصریح شده است, از شمول این بند مستثنی می‌باشد.
تبصره2ـ پرداخت یـارانه علاوه بر جوایـز صادراتی موضـوع بند (4) به مواردی کـه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد, از شمول این بند مستثنی می‌باشد.
20ـ جوایز صادراتی به صادرکنندگانی تعلق می‌گیرد که مهر خروج گمرک مندرج در ظهر پروانه صادراتی آنها از تاریخ 1/1/1384 تا 29/12/1384 باشد.
تبصره ـ صادرکنندگانی که از طریق بازارچه‌های مرزی اقدام به صادرات می‌کنند, در صورتی شامل دریافت مشوقهای صادراتی (مزایای مندرج در این تصویب‌نامه) می‌شوند که کالای خود را در یکی از گمرکهای رسمی اظهار کرده باشند, در غیر این صورت پرداخت مشوقهای مزبور منوط به تأیید گمرک ایران خواهد بود.
21ـ پذیرش پرونده‌های جوایز, یارانه و مشوقهای صادراتی توسط شبکه بانکی کشور یا سازمانهای بازرگانی استانها و یا تشکلهای صادراتی ذیربط براساس دستورالعمل و نظارت سازمان توسعه تجارت ایران خواهدبود و صادرکنندگان باید برای دریافت جوایز و یا یارانه‌های صادراتی به سازمان توسعه تجارت ایران و یا سازمان بازرگانی استان محل صدور کارت بازرگانی خود مراجعه کنند.
22ـ جوایز صادراتی به صادرکنندگانی تعلق می‌گیرد که دارای کارت بازرگانی معتبر در زمان تشکیـل پرونده و نیز دریافت جوایز و یارانه‌های صـادراتی بـوده و اظهـارنامه (پروانه صادراتی) و بارنامه‌های حمل کالا به نام دارنده کارت بازرگانی باشد.
تبصره1 ـ موارد استثنا برای عدم الزام به ارائه بارنامه توسط سازمان توسعه تجارت ایران تعیین و اعلام می‌شود.
تبصره2ـ مشوقهای مربوط به مفاد این تصویب‌نامه صرفاً شامل دارندگان کارت بازرگانی بوده و صادرات توسط دارندگان سایر مجوزهای عملیات تجاری نظیر کارت پیله‌وری, ملوانی, مرزنشینان را شامل نمی‌شود.
23ـ برای دریافت جوایز صادراتی, احراز صادرکننده بودن متقاضی از طریق تأیید عضویت وی در بانک اطلاعات صادرکنندگان (CD صادرکنندگان) سازمان توسعه تجارت ایران در زمان پرداخت جایزه, ضروری می‌باشد.
24ـ ارائه مدارک ذیل برای دریافت جوایز صادراتی از سوی صادرکنندگان کالا ضروری می‌باشد:
الف ـ تکمیل فرمهای مورد نظر سازمان توسعه تجارت ایران.
ب ـ اصل اظهارنامه صادراتی تأیید شده به مهر خروج گمرک مربوط.
ج ـ اصل بارنامه حمل کالا که دلالت بر حمل کالای مندرج در اظهارنامه داشته باشد.
25ـ با توجه به اینکه ارائه مدارک مثبته دال بر انجام فعل صادرات کالا و خدمات از سوی صادرکنندگان نیاز به زمان کافی دارد, لذا مطالبات معوق صادر کنندگان در سال 1384 که مدارک آنها به طور کامل حداکثر تا پایان مرداد سال 1385 و همچنین تعهدات معوق سالهای قبل از سال 1384 که مدارک آن در زمان مقرر ارائه شده باشد, از محل منابع قانون بودجه سال 1385 کل کشور (ردیف 147100) قابل پرداخت می‌باشد.
26ـ در صورت وصول هر گونه گزارش از سوی دستگاههای دولتی مبنی بر تقلب و یا تخلف از سوی صادرکننده (اعم از غیر معتبر بودن اسناد, عدم صحت مندرجات, صدور غیرواقعی کالا و غیره) نسبت به معرفی آنان به مراجع قضایی ذی‌صلاح جهت هرگونه برخورد قانونی اقدام خواهد شد و ضمن لغو هرگونه امتیازی که در چارچوب این تصویب‌نامه به این گونه متقاضیان تعلق گرفته باشد, از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به آنها اخطار خواهد شد که حداکثر ظرف پانزده روز کلیه وجوه دریافتی بابت اظهارنامه‌های صادراتی اعم از تقلبی و یا صحیح را به حساب مربوط بازگردانند.
تبصره1ـ مرجع اثبات تقلب و یا تخلف متقاضیان, دادگاههای صالح کشور می‌باشند.
تبصره2ـ سازمان توسعه تجارت ایران تا تعیین تکلیف قطعی از سوی محاکم ذی‌صلاح باید از پرداخت هرگونه جوایز و مشوقهای صادراتی در چارچوب این تصویب‌نامه خودداری کند. بدیهی است سازمان یادشده تعهدی برای ذخیره نمودن طلب احتمالی اینگونه متقاضیان نداشته و چنانچه در سال جاری و یا سالهای بعد, تعیین بودجه مربوط به تصویب شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی رسیده و منابع آن توسط مراجع ذی ربط تأمین شود, امکان پرداخت به آنها وجود خواهد داشت.
تبصره3ـ در صورت اثبات تخلف و یا تقلب از سوی محاکم ذی‌صلاح, این‌گونه متقاضیان به مدت پنج سال از عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان و هرگونه جوایز, یارانه و یا مشوقهای صادرات محروم خواهند شد. بدیهی است تعلیق عضویت به معنای ممنوعیت فعالیت صادراتی متقاضی نمی‌باشد.
27ـ به منظور به روز رسانی پرداخت جوایز صادراتی و استمرار سیاستهای تشویقی و حمایتی دولت از صادرکنندگان غیرنفتی در راستای دستیابی به سهم صادراتی متناسب با پتانسیلها و ظرفیتهای کشور, جوایز صادرات در سال 1385 پس از تأیید اسناد و مدارک مثبته توسط سازمان توسعه تجارت ایـران و یا سازمانهای بازرگـانی استانـها و اعـلام آن به بانکهای عامل از طریق سیستم بانکی به صادرکنندگان پرداخت شود. روش اجرایی کار در کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی طراحی و به جلسات آتی شورا ارائه شود.
28ـ سازمان توسعه تجارت ایران موظف است عملکرد این تصویب‌نامه را در پایان هر فصل و تحلیل تأثیرات آن در روند صادرات در پایان هر نیمه از سال به شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی گزارش کند.
این تصـویب‌نامه در تاریـخ 19/6/1385 به تأییـد مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17931

تاریخ تصویب : 1385/6/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت صنایع - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت بازرگانی - وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت امور خارجه - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان میراث فرهنگی و گردشگری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.