×

آیین نامه اجرایی بند « ش» تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند « ش» تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند-«-ش»-تبصره-(2)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور آیین نامه اجرایی بند « ش» تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره31739/ت 37242ک



وزارت جهاد کشاورزی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

وزرای عضو کمیسیون اقتصاد در جلسه مورخ 17/2/1386 بنا به پیشنهاد شماره 12322/100 مورخ 2/2/1386 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت 37258 هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند « ش» تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :

آیین نامه اجرایی بند « ش» تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ حداکثر تا مبلغ پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی بانکها با اولویت بانک کشاورزی، موضوع جزء (2) بند « ج» ماده (10) قانون برنامه چهارم توسعه برای تأمین تسهیلات مورد نیاز افزایش تولید واحدهای پرواربندی و شناورهای صیادی تأمین‌کننده مواد اولیه کارخانه‌های پودر ماهی و واحدهای تولیدکننده پودر و روغن ماهی که دارای توجیهات فنی، مالی و اقتصادی باشد اختصاص می‌یابد تا براساس مقررات این آیین‌نامه با معرفی وزارت جهادکشاورزی به بانکهای عامل به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت شود. میزان تسهیلات طرحهای موضوع این ماده به شرح زیر است:‌
الف ـ مبلغ چهارهزار و نهصد و پنجاه میلیارد (4.950.000.000.000) ریال نقدینگی مورد نیاز واحدهای پرواربندی و پرواربندان توسط بانکهای عامل برای خرید دام و نهاده‌های مرتبط به واحدهای پرواربندی و پرواربندان .
ب ـ مبلغ پنجاه میلیارد (50.000.000.000) ریال نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدکننده پودر و روغن ماهی و شناورهای صیادی تأمین‌کننده مواد اولیه واحدهای تولیدکننده پودر ماهی توسط بانک عامل، برای خرید عوامل تولید و نهاده‌های مرتبط.
با توجه به طرح تعدیل ناوگان صیادی، دستورالعمل اجرایی اعطایی این تسهیلات مشتمل بر سیاستها، اشخاص حقیقی یا حقوقی مشمول و میزان اعطای تسهیلات و سایر موارد ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، توسط سازمان شیلات ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تدوین و به بانک‌های عامل اعلام خواهد شد.
ماده2ـ سهم آورده متقاضی در تأمین نقدینگی واحدهای پرواربندی، پرواربندان و تولیدکنندگان پودر ماهی و شناورهای صیادی سی درصد (30%) است. این سهم برای متقاضیان از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپروری یا شیلات ده درصد (10%) تعیین می‌شود.
تبصره ـ تعاونیهای که حداقل هفتاد درصد (70%) اعضای آنها را ایثارگران (شامل رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا) و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپروری یا شیلات تشکیلات می‌دهند، برای استفاده از تسهیلات موضوع این آیین‌نامه از پرداخت تمام سهم آورده معاف هستند.
ماده3ـ نرخ سود متعلق به تسهیلات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه برابر حداقل نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای بخش کشاورزی در سال 1386 است.
ماده4ـ مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی برای تأمین نقدینگی واحدهای پرواربندی و پرواربندان، شناورهای صیادی تولیدکنندگان پودر و روغن ماهی حداکثر یکسال از تاریخ انعقاد قرارداد است.
تبصره ـ بانکهای عامل موظفند در سقف صد میلیون (100.000.000) ریال تسهیلات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه از متقاضیان در قبال پرداخت تسهیلات موردنیاز تنها سفته دریافت کنند.
ماده5 ـ به منظور استفاده از تسهیلات اعتباری این آیین‌نامه وزارت جهادکشاورزی موظف است ظرف یک ماه دستورالعمل‌های اجرایی لازم را با توافق بانکهای عامل تهیه و ابلاغ کند. بانکهای عامل موظفند گزارش لازم از میزان تولید و کارایی تسهیلات اعطا شده را تهیه و هر سه ماه یکبار به وزارت جهادکشاورزی اعلام کنند. وزارت جهادکشاورزی نیز ضمن جمع‌بندی گزارشهای ارایه‌شده و ارزشیابی اهداف برنامه استمرار تولید در خودکفایی گوشت قرمز و پودر ماهی مکلف است گزارش کامل ارزیابی خود را در همین مقاطع به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کند.
تبصره ـ نظارت فنی بر اجرای طرحهای تولید در هر مورد برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.
ماده6 ـ سهم اعتباری هر یک از سازمانهای جهاد کشاورزی استانها از محل تسهیلات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه توسط وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی بانکهای عامل تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استانها اعلام خواهد شد.
تبصره ـ دستورالعمل سهم هر یک از بانکها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطابق دستورالعمل سال 1385 (برای این موضوع) به بانکهای عامل ابلاغ شود.
ماده7 ـ بانکهای عامل مکلفند برای حفظ حقوق خود اقدامهای قانونی لازم را برای مصرف و بازپرداخت تسهیلات اعطایی به عمل آورند و در موارد زیر، بر مصرف و بازپرداخت تسهیلات اعطایی نظارت کنند:
الف ـ نظارت بر مصرف صحیح تسهیلات اعطایی متناسب با برنامه تولید بخش.
ب ـ نظارت بر بازپرداخت بدهیهای ناشی از تسهیلات اعطایی.
این تصویب نامه در تاریخ 30/2/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18128

تاریخ تصویب : 1386/2/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.