×

آیین‌نامه اجرایی بند « ظ» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « ظ» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-ظ»-تبصره-(14)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند « ظ» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره31729/ت37223ک



وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ کمیته امداد امام خمینی ‌(ره)

وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت در جلسه مورخ23/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به استناد بند (ظ) تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند « ظ» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ در این آیین‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف ـ کمیته: کمیته امداد امام خمینی (ره).
ب ـ سازمان : سازمان بهزیستی کشور.
پ: سازمان مدیریت : سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.
ت ـ وزارت: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی.
ث ـ خدمات حمایتی: پرداخت مستمری و تأمین نیازهای اساسی شامل تغذیه، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال، ازدواج، آموزش و تسهیلات قرض‌الحسنه به گروههای هدف (اقشار آسیب‌پذیر و محرومین) مطابق با مقررات مورد عمل کمیته.
ج ـ خدمات توانبخشی: مجموعه‌ای از کلیه اقدامات و خدمات هدفمند که برای بازتوانی جسمی، روانی، ذهنی، اجتماعی و حرفه‌ای معلولان (ذهنی، جسمی ـ حرکتی، حسی) بیماران روانی مزمن و ارتقای سطح کارآیی آنها به منظور دستیابی به زندگی مستقل در جامعه مطابق قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای مربوط عرضه می‌شود.
چ ـ خدمات پیشگیری: مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند، شامل ارایه خدمات تخصصی اجتماعی، مشاوره‌ای، آموزشی، آگاه‌سازی، غربال‌گری در جهت توانمندسازی آحاد جامعه به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، معلولیتها و ارتقای سطح سلامت روان اجتماعی و پیشگیری و درمان معتادان است که مطابق قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای مربوط عرضه می‌شود.
ماده2ـ خدمات حمایتی به افراد و خانواده‌های مشمول که به دلایلی از قبیل فوت، بیماری، ازکارافتادگی، زندانی یا سرباز بودن سرپرست خود و بی‌سرپرستی قادر به تأمین نیازهای اساسی زندگی نمی‌باشند، بر عهده کمیته می‌باشد.
ماده3ـ ارایه خدمات تخصصی اجتماعی، مراقبتی و تربیتی به آسیب‌دیدگان اجتماعی، کودکان خیابانی، زنان و دختران آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب، کودکان کار، کلیه خانوارهایی که به نحوی دچار بحرانهای اجتماعی و خانوادگی از قبیل طلاق، اعتیاد، فرار از خانه و جز اینها شده‌اند و گروههای همیار اطفال و کودکانی که سرپرستی قانونی آنان به سازمان سپرده شده است و اداره امور مهدهای کودک، مددکاری اجتماعی، مشاوره و خدمات مراقبتی و روان‌شناختی به کودکان و خانواده و ارایه خدمات توانبخشی به کلیه معلولان (جسمی، روانی، ذهنی، اجتماعی) بیماران روانی مزمن و سالمندان نیازمند به خدمات توانبخشی و انجام خدمات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها بر عهده سازمان می‌باشد.
ماده4ـ ارایه خدمات حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش منتقله سازمان به مؤسسات غیردولتی کماکان در اختیار مؤسسات مذکور قرار دارد. منابع اعتبار حمایتی مورد نیاز توسط کمیته و منابع اعتبار خدمات توانبخشی موردنیاز توسط سازمان به مؤسسات فوق در چهارچوب نظارت دستگاههای یادشده پرداخت می‌شود.
ماده5 ـ وزارت مکلف است نسبت به تعیین میزان اعتباری که باید به موجب این آیین‌نامه بین دو دستگاه جابجا شود با هماهنگی سازمان و کمیته اقدام و ظرف (15) روز پس از ابلاغ این آیین‌نامه به سازمان مدیریت اعلام و سازمان مدیریت نیز نسبت به جابجایی اعتبارات و ابلاغ آن اقدام می‌نماید.
ماده6 ـ کمیته و سازمان موظفند حداکثر (15) روز پس از اجرای ماده (5) این آیین‌نامه نسبت به انتقال پرونده‌های مربوط به مددجویان تحت پوشش موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (1) اقدام نمایند.
ماده7ـ نظارت بر حُسن اجرای این آیین‌نامه بر عهده وزارت بوده و کمیته و سازمان موظفند ماهانه گزارش عملکرد اقدامات را به وزارت و سازمان مدیریت ارایه نمایند.
این تصویب‌نامه در تاریخ 30/2/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18128

تاریخ تصویب : 1386/2/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : كمیته امداد امام خمینی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت رفاه و تامین اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.