×

آیین‌نامه اجرایی بند « ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-ج»-تبصره-(4)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند « ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره54587/ت37304ک



وزارت نیرو ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

وزرای عضو کمیسیون اقتصاد در جلسه مورخ 31/2/1386 بنا به پیشنهاد شماره 100/20/9487 مورخ 12/2/1386 وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی ‌و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند « ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند « ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1‌ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
1ـ سرمایه‌گذار: شخص حقیقی یا حقوقی بخش غیردولتی (داخلی و خارجی) که در چارچوب قانون تشویق سرمایه‌گذاری در طرحهای آب کشور ـ مصوب1381ـ و آیین‌نامه اجرایی مربوط در یکی از موارد مربوط به اجزاء (1) و (2) بند «ج» تبصره (4) قانون بودجه سال 1386 کل کشور اقدام به سرمایه‌گذاری می‌نماید.
2ـ قیمت پیشنهادی فروش: قیمت هر مترمکعب آب است که سرمایه‌گذار براساس طرح پیشنهادی خود به شرکت تضمین‌کننده خرید آب، اعلام می‌نماید.
3ـ قیمت تمام شده آب در هر محل: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب است که با استفاده از روشهای معمول در بخش دولتی با کیفیت و در محل و برای مصرف معین قابل استحصال و تأمین می‌باشد. این قیمت توسط وزارت نیرو محاسبه و پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد اعلام می‌گردد.
4ـ قیمت فروش به مصرف‌کننده: قیمت هر مترمکعب آب است که براساس قوانین و مقررات موجود توسط مراجع ذی‌صلاح برای فروش آب به مصرف‌کنندگان مصارف مختلف تعیین می‌گردد.
5 ـ خریدار (تضمین‌کننده خرید): شرکتی است که به نمایندگی از وزارت نیرو و طی یک قرارداد بلند مدت، خرید آب تحویلی سرمایه‌گذار را تضمین می‌نماید.
6 ـ قرارداد تضمین خرید: قراردادی است که بین خریدار از یک طرف و سرمایه‌گذار از طرف دیگر، برای تضمین خرید آب، منعقد می‌گردد.
ماده2ـ این آیین‌نامه ناظر بر تمامی شیوه‌های تأمین آب از منابع آب سطحی و زیرزمینی و تحویل در نقطه مصرف است.
تبصره ـ تضمین طرحهای سرمایه‌گذاری مربوط به آب شیرین‌کن‌ها محدود به‌ دستگاههای با تکنولوژی جدید در شهرهای ساحلی و جزایر و شهرهای بدون ظرفیت تأمین آب محلی خواهد بود.
ماده3ـ قرارداد تضمین خرید آب تنها برای تضمین و اطمینان سرمایه‌گذار بوده و در هر زمان که سرمایه‌گذار خریدار مناسب‌تری بیابد می‌تواند با توافق خریدار جهت جایگزین منابع دیگر، نسبت به لغو آن اقدام نماید.
ماده4ـ قرارداد تضمین خرید آب براساس ضوابط قانونی و با نرخی حداکثر معادل قیمت تمام شده آب در هر محل منعقد می‌گردد.
ماده 5 ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اختلاف قیمت تمام شده آب در محل با احتساب هزینه‌های انتقال و توزیع (در صورت صرف شدن این هزینه‌ها) و قیمت فروش آب به مصرف‌کننده را در بودجه‌های سنواتی دوره قرارداد پیش‌بینی و به شرکت خریدار پرداخت نماید.
ماده 6 ـ روش تعدیل نرخ خرید آب تولیدی تضمین شده و قیمت تمام شده آب در محل در طول دوره قرارداد براساس رابطه زیر خواهد بود (انتخاب مقدار آلفا در بازه نیم (5/0) تا یک (1) با سرمایه‌گذار است.):

(فرمول)

تبصره ـ اثر هزینه‌ای تغییر در قیمت برق به نسبتی بیش از تغییرات شاخص قیمت خرده‌فروشی، محاسبه و نرخ خرید آب تولیدی تضمین شده و قیمت تمام شده آب در محل بر همین اساس تعدیل خواهد شد.
ماده7ـ آب قابل فروش توسط سرمایه‌گذار تنها شامل آب مازاد بر حقابه‌های موجود می‌باشد. سرمایه‌گذار مکلف به رهاسازی حقابه‌ها مطابق نظام توزیع قبل از اجرای طرح می‌باشد. میزان و توزیع حقابه‌ها به پیوست مجوز احداث صادر شده توسط وزارت نیرو به سرمایه‌گذار اطلاع داده شده و سرمایه‌گذار مکلف به رعایت آن می‌باشد.
ماده8 ـ نمونه قراردادهای تضمین خرید آب و همچنین دستورالعملهای اجرائی و ضوابط مورد اشاره در این آئین‌نامه، حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه به تصویب وزارت نیرو خواهد رسید.
این تصویب‌نامه در تاریخ 6/4/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18163

تاریخ تصویب : 1386/4/6

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.