×

آیین‌نامه اجرایی بند « هـ» تبصره (16) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « هـ» تبصره (16) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-هـ»-تبصره-(16)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور آیین‌نامه اجرایی بند « هـ» تبصره (16) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره68547/ت37377ک



وزارت جهاد کشاورزی ـ سازمان تربیت بدنی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

وزرای عضو کمیسیون اقتصاد در جلسه مورخ 13/3/1386 بنا به پیشنهاد شماره 26637/100 مورخ 26/2/1386 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند « هـ» تبصره (16) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت 37258 هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند « هـ» تبصره (16) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده 1 ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف ـ واگذارنده اعتبار : سازمان تربیت بدنی، ادارات کل تربیت بدنی استانها و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور می‌باشند که با عقد قرارداد با بانک عامل، اعتبارات را در اختیار بانک قرار می‌دهند.
ب ـ‌ مجموعه ورزشی: فضاهای ورزشی که حداقل در دو رشته ورزشی فعالیت داشته باشند.
ماده2ـ واگذارنده اعتبار مجاز است در چارچوب موافقتنامه مبادله‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا چهل درصد (40%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به عنوان وجوه اداره شده از طریق بانکهای عامل به منظور پرداخت مستقیم به عنوان کمک بلاعوض به بخش غیردولتی برای ساخت مجموعه‌های ورزشی اختصاص دهد.
ماده3ـ به منظور هماهنگی، هدایت، تصمیم‌گیری و نظارت بر حُسن اجرای این آیین‌نامه کارگروهی مرکب از معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل خواهد شد.
تبصره ـ در استانها کارگروهی مشابه یا متناظر، متشکل از استاندار، مدیرکل تربیت بدنی استان، نماینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در استان و معاون برنامه‌ریزی استاندار تشکیل خواهد شد.
ماده4ـ اهم وظایف کمیته‌های یادشده به شرح زیر می‌باشد:
الف ـ بررسی فنی و اقتصادی و تصویب نهایی طرحهای پیشنهادی.
ب ـ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری جهت توزیع اعتبارات با توجه به اولویت‌بندی انجام شده در چارچوب سیاستهای اعلام‌شده از سوی سازمان تربیت بدنی.
ج ـ بررسی پیشنهاد واگذارنده اعتبار درخصوص کمک بلاعوض.
د ـ تصویب دستورالعمل نحوه پرداخت کمک‌های بلاعوض.
ماده5 ـ معرفی متقاضیان موضوع این آیین‌نامه به بانک عامل در چارچوب قرارداد عاملیت به عهده واگذارنده اعتبار می‌باشد.
ماده6 ـ‌ وجوه تخصیص‌یافته برای اجرای طرحهای موضوع این آیین‌نامه، توسط واگذارنده اعتبار به حساب مخصوصی که نزد بانک عامل (در مرکز، شعبه مرکزی و در استانها، شعب مرکز استانها)‌ افتتاح خواهد شد، تودیع و با اعلام وصول توسط بانک، مبالغ مذکور توسط ذی‌حساب به حساب هزینه قطعی منظور خواهد شد.
ماده7ـ بانک عامل و واگذارنده اعتبار موظفند حسابهای مربوط به اجرای طرحهای موضوع این آیین‌نامه را به صورتی نگهداری نمایند که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آنها به تفکیک طرحها، میزان وجوه اداره شده و مانده اعتبارات قابل تحصیل باشند.
ماده8 ـ زمینهای در اختیار وزارت جهادکشاورزی براساس ماده (32) آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1359ـ (شورای انقلاب) با تأیید سازمان تربیت بدنی به صورت اجاره بلندمدت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. تغییر کاربری این اراضی ممنوع است.
تبصره ـ مدت اجاره واگذاری اراضی حداکثر (99) سال تعیین و در صورت تأیید سازمان تربیت بدنی و اجرای تعهدات مجری طرح قرارداد اجاره بهای آن هر هفت سال یکبار تعدیل و تمدید می‌گردد اجاره بهای سالانه، حداکثر تا پنجاه درصد (50%) قیمت منطقه‌ای خواهد بود.
ماده9ـ وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند در راستای جزء (1) بند « الف» و بند « د» ماده (117) قانون برنامه چهارم توسعه، زمین مناسب و مورد نیاز تحقق این بند را تأمین و نسبت به انجام مراحل قانونی تغییر کاربری زمینهای مربوط اقدام لازم را به عمل آورند.
تبصره ـ‌ وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند اراضی خود را پس از تأیید سازمان تربیت بدنی برای مدت (99) سال به متقاضیان اجاره دهند. تا زمان بهره‌برداری از اینگونه اماکن بابت زمین اجاره‌ای، صرفاً‌ اجاره بها دریافت می‌شود. اجاره بهای سالانه، حداکثر تا پنجاه درصد (50%) قیمت منطقه‌ای خواهد بود.
ماده10ـ تسهیلات اعتباری بلاعوض موضوع این آیین‌نامه براساس شاخص برخورداری هر استان در زمینه امکانات ورزشی و با اولویت رشته‌های ورزشی پایه (ژیمناستیک،‌ دو و میدانی و شنا) و رشته‌هایی که با سیاستهای سازمان تربیت بدنی مبتنی بر توسعه ورزش کشور، هماهنگی داشته باشد با تأیید کارگروه موضوع ماده (3) و تبصره ذیل آن و با اولویت مناطق محروم حداکثر تا پنجاه درصد (50%) ارزش پروژه اعطا خواهد شد.
تبصره ـ پرداخت تسهیلات بلاعوض موکول به هزینه‌کرد سهم متقاضی است، تشخیص هزینه‌کرد با کارگروه موضوع ماده (3) می‌باشد.
ماده11ـ رعایت ضوابط فنی و مهندسی نافذ در نظام فنی و اجرایی طرحهای عمرانی در طراحی و احداث مجموعه‌های ورزشی موضوع این آیین‌نامه الزامی است.
ماده12ـ تغییر کاربری اماکن ساخته شده با استفاده از تسهیلات اعتباری موضوع این آیین‌نامه ممنوع می‌باشد و در صورت تخلف برابر قوانین و مقررات مربوط با متخلف برخورد خواهد شد.
تبصره ـ واگذارنده اعتبار موظف است با تنظیم قرارداد حقوقی با متقاضی که در جهت استیفای حقوق دولت مؤثر باشد، اقدام نماید.
ماده13ـ مسئولیت نظارت بر عملیات اجرایی طرحهای مصوب تا خاتمه عملیات در هر مورد برعهده واگذارنده اعتبار خواهد بود.
ماده14ـ سازمان تربیت بدنی موظف است از کلیه اقدامات انجام‌شده در مسیر راهبری، حمایت، نظارت مستمر و نیز ارزشیابی عملکرد سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در فعالیتهای موضوع این آیین‌نامه گزارشهای سه ماهه تهیه و به هیئت وزیران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نماید.
این تصویب‌نامه در تاریخ 30/4/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18177

تاریخ تصویب : 1386/4/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.