×

تصویب‌نامه در خصوص تعیین کارگروه جهت تدوین دستورالعمل برقراری معافیت از عوارض و مالیات

تصویب‌نامه در خصوص تعیین کارگروه جهت تدوین دستورالعمل برقراری معافیت از عوارض و مالیات

تصویب‌نامه-در-خصوص-تعیین-کارگروه-جهت-تدوین-دستورالعمل-برقراری-معافیت-از-عوارض-و-مالیات

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص تعیین کارگروه جهت تدوین دستورالعمل برقراری معافیت از عوارض و مالیات شماره 81286/ت 37862ک



وزارت بازرگانی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

وزیران عضو شورای عالی توسعه صـادرات غیر نفـتی در جلسه مـورخ 21/3/1386 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 27838/ت32982هـ مورخ 11/5/1384 تصویب نمودند:
1ـ به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور و به استناد مواد (4) و (33) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کارگروهی با مسئولیت وزارت بازرگانی و با حضور وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و ترابری، معاونت حقوقی و امور مجلس رییس جمهور و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین دستورالعمل « برقراری معافیت از عوارض و مالیات برای آن بخش از درآمد شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی مربوط به حمل کالاهای صادراتی و نیز درآمدهای حاصل از پذیرش گردشگران خارجی ورودی توسط دفاتر خـدمـات مسافـرتی» ظرف یک مـاه پس از ابـلاغ این تصویب نـامه اقـدام و به شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی ارایه نماید.
2ـ در راستای اجرای بند (ج) ماده (37) و بند (الف) ماده (39) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور ایجاد بنگاههای بزرگ و ساماندهی و توسعه شبکه‌ها و خوشه‌های صادراتی، هر یک از اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن، اتاقهای تعاون، تشکل‌های صادراتی و نیز بنگاههای صادراتی با ترکیبی از تمام و یا بخشی از نهادهای یادشده می‌توانند در سطح گروه صنفی خود، استان و یا ملی نسبت به ایجاد صندوق غیردولتی توسعه صادرات غیرنفتی، شرکتهای مدیریت صادرات، کنسرسیوم‌ها و یا خوشه‌های صادراتی به صورت خصوصی و یا تعاونی اقدام نمایند.
آیین‌نامه اجرایی شیوه ایجاد، فعالیت و حمایتهای دولت ظرف دو ماه توسط وزارت بازرگانی (سازمان توسعه تجارت ایران) و با همکاری اعضاء کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی تهیه و پس از تصویب کارگروه یادشده لازم‌الاجرا خواهدبود.
3ـ پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تابع ضوابط ذیل است:
الف ـ در صورتی که پروژه‌ای مشمول دریافت جایزه باشد این جایزه در تمامی سالهای دوره مجاز یادشده در قرارداد پروژه پرداخت خواهدشد. در صورتی که اجرای پروژه با تأخیر مواجه شود، کارگروه ماده (19) آیین‌نامه اجرایی حمایتهای دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی (موضوع تصویب نامه شماره 59339/ت27213ک مورخ 23/10/1382) مرجع تشخیص مدت دوره مجاز تأخیر می‌باشد.
ب ـ نحـوه محاسـبه جوایز تابـع مـقررات مـربوط به سال انـعقاد قرارداد پروژه خواهدبود.
ج ـ موارد یادشده با تصویب کارگروه ماده (19) آیین‌نامه اجرایی حمایتهای دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و با تأیید سازمان توسعه تجارت ایران معتبر می‌باشد.
4ـ در اجرای بند (3) تصویب نامه شماره 72788/ت35774ک مورخ 21/6/1385 استمرار پرداخت یارانه جهت برگزاری حداکثر (20) نمایشگاه توسط اتاق تعاون مرکزی مجموعاً طی سالهای 1385 و 1386 مجاز است. اتاق تعاون مرکزی موظف است به استناد بند (31) ماده (5) تصویب‌نامه شماره 30765/ت31056هـ مورخ 18/6/1383 هیئت‌ وزیران و پس از اخذ مجوز موردی برای هر یک از نمایشگاهها در چارچوب برنامه‌های ترویجی توسعه صادرات و با رعایت ضوابط سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به برگزاری نمایشگاههای یادشده اقدام نماید.
این تصویب‌نامه در تاریخ 21/5/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18196

تاریخ تصویب : 1386/5/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت بازرگانی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.