×

آیین‌نامه اجرایی بند « ک» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « ک» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-ک»-تبصره-(14)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند « ک» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره124508/ت37160ک



وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

وزرای عضو کمیسـیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه مورخ8/7/1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به استناد بند «ک» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت37258هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند « ک» تبصره (14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ سازمان بیمه خدمات درمانی موظف است در سال 1386 تمامی اعتبارات ردیفهای مربوط به بیمه درمان را صرفاً به پرداخت سهم سازمان در درمان بیمه‌شدگان اختصاص دهد.
ماده2ـ اجرای این آیین‌نامه شامل بیمارستانهای طرف قرارداد سازمانهای‌بیمه‌گر پایه می‌باشد.
ماده3ـ سازمانهای بیمه‌گر خدمات درمانی موظفند هشتاد درصد (80%) صورتحسابهای ارسالی از سوی بیمارستانهای طرف قرارداد را قبل از رسیدگی، ظرف دو هفته پس از دریافت اسناد مربوط به عنوان علی‌الحساب و بقیه مطالبات مؤسسات و مراکز بهداشتی درمانی را ظرف سه ماه پس از تحویل اسناد مربوط به نماینده رسمی سازمان مزبور پرداخت نمایند.
ماده4ـ ملاک عمل در پرداخت علی‌الحساب در این آیین‌نامه، تاریخ ارسال رسمی اسناد پزشکی توسط مراکز درمانی به سازمانهای بیمه‌گر می‌باشند.
ماده5 ـ سازمانهای بیمه‌گر موظفند هزینه صورتحسابهای بیمارستانهای مربوط را براساس تعرفه‌ها و شمول تعهدات هیئت وزیران و یا شورای عالی بیمه خدمات درمانی پس از رسیدگی محاسبه و پرداخت نمایند.
ماده6 ـ درصورت بروز هرگونه اعتراض در مورد اقدامات بعمل آمده از سوی سازمانهای بیمه‌گر اعم از کسورات و غیره، بیمارستان مجاز است ظرف ده روز کاری از تاریخ ابلاغ سازمان بیمه‌گر، مراتب را به همراه دلایل توجیهی جهت بررسی به سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی اعلام نماید.
تبصره ـ سازمانهای بیمه‌گر موظفند ظرف ده روز کاری از تاریخ اعتراض نسبت به رسیدگی و بـررسی اعـتراض بعمل آمده اقدام نموده و نتیجه را به صورت مکتوب به بیمارستان مربوط منعکس نمایند.
ماده7ـ درصورت هرگونه تغییر در محاسبات، سازمانهای بیمه‌گر متعهد می‌گردند مراتب را ظرف یک ماه پس از اتمام رسیدگی به اطلاع بیمارستان مربوط رسانیده تا نسبت به تصحیح آن اقدام لازم انجام شود.
ماده8 ـ در صورتیکه در اثر محاسبات انجام یافته، مبالغی اضافه به حساب بیمارستان منظور گردد، سازمان ضمن اطلاع کتبی مجاز است نسبت به کسر مبالغ اضافی از محل صورتحساب ماه بعد بیمارستان اقدام نماید.
ماده9ـ در صورت هرگونه اختلاف و ابهام در نحوه تنظیم صورتحسابها توسط سازمانهای بیمه‌گر و یا بیمارستان طرف قرارداد، کارگروه حل اختلاف توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تشکیل و نسبت به موارد ارجاعی اقدام می‌نماید.
ماده10ـ با توجه به اینکه هشتاد درصد (80%) هزینه خدمات ارایه شده در موقع تحویل مدارک به بیمارستانهای طرف قرارداد پرداخت می‌شود، بیمارستانها موظفند وسایل مصرفی موردنیاز بیمار را مطابق فهرستی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر ظرف دو هفته پس از ابلاغ این آیین‌نامه اعلام می‌شود تهیه و در صورتحساب ارسالی درج و محاسبه نمایند.
تبصره ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است نسبت به اجرای این ماده نظارت لازم را بعمل آورد و در صورت عدم اجرا توسط بیمارستانها مراتب را به سازمانهای بیمه‌گر بمنظور کسر از مبلغ علی‌الحساب اعلام نماید.
ماده11ـ گزارش عملکرد این آیین‌نامه هر سه ماه یک بار از سوی وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال می‌گردد. معاونت یادشده گزارش لازم به همراه ارزیابی نظرات وزارتخانه‌های یادشده را به شورای عالی بیمه خدمات درمانی ارسال می‌نماید.
ماده12ـ در صورت عدم اجرای مفاد این آیین‌نامه از سوی سازمانهای بیمه‌گر، سازمانهای مذکور مکلفند ضرر و زیان حاصله را حسب تشخیص و اعلام کارگروه حل اختلاف موضوع ماده (9) این آیین‌نامه در مقاطع سه ماهه و از محل اعتبارات سازمانهای بیمه‌گر در اختیار هر یک از واحدهای مربوط قرار دهند.
این تصویب‌نامه در تاریخ 5/8/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی



نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 18255

تاریخ تصویب : 1386/8/5

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت رفاه و تامین اجتماعی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.