×

رأی شماره195 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص تأخیر در صدور ابلاغ انتصاب به شغل نافی حق استفاده از فوق‌العاده مزبور از تاریخ شروع بکار نمی‌باشد

رأی شماره195 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص تأخیر در صدور ابلاغ انتصاب به شغل نافی حق استفاده از فوق‌العاده مزبور از تاریخ شروع بکار نمی‌باشد

رأی-شماره195-هیأت-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-درخصوص-تأخیر-در-صدور-ابلاغ-انتصاب-به-شغل-نافی-حق-استفاده-از-فوق‌العاده-مزبور-از-تاریخ-شروع-بکار-نمی‌باشد رأی شماره195 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص تأخیر در صدور ابلاغ انتصاب به شغل نافی حق استفاده از فوق‌العاده مزبور از تاریخ شروع بکار نمی‌باشد شماره هـ/87/139



تاریخ: 26/3/1387
شماره دادنامه: 195
کلاسه پرونده: 87/139
مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای مهدی امیری.
موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض آراء صادره از شعب 2 و14 و 18 دیوان عدالت اداری.
مقدمه: الف ـ شعبه چهاردهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/3237 موضوع شکایت سیدمحمدتقی سیدحسینی به طرفیت سازمان چای کشور به خواسته پرداخت مابه‌التفاوت سالهای 1380 و 1381 به شرح دادنامه1326 مورخ1/6/1385 چنین رأی صادر نموده است، نظر به اینکه حکم کارگزینی شماره 10553/8/م مورخ 25/12/1382 با پست سازمانی رئیس کارخانه چای سازی با تاریخ اجرای 5/5/1380 صادر که به معنی تایید انتصاب از این تاریخ است و مطالبات سنواتی خواهان هم به موجب مستند پیوست دادخواست صادر از اداره کل چای شمال مورد تایید قرار گرفته بنابراین با پذیرش دادخواست حکم به پرداخت مابه‌التفاوت مطالبه شده صادر و اعلام می‎گردد. ب ـ شعبه دوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/2827 موضوع شکایت فرزاد فاضلی‌راد به طرفیت سازمان چای کشور به خواسته پرداخت مابه التفاوت سالهای 1380 و 1381 به شرح دادنامه 6 مورخ 29/1/1386 چنین رأی صادر نموده است، نظر به اینکه در حکم کارگزینی شماره 10549/8/م مورخ 25/12/1382 در شرح حکم آمده است که شاکی از تاریخ اجرای حکم یعنی از 15/9/1380 از پست شماره 355 تحت عنوان رئیس اداره چای شهرستان سیاهکل بهره گرفته و منصوب گردیده است ولی به دلیل بار مالی ناشی از آن حکم اعمال پرداخت ریالی حکم را اداره مشتکی‎عنه به عهده تعویق گذارده‎اند و چون که وجود مدرک دیپلم برای صدور حکم ریاست اداره چای شهرستان سیاهکل مانع صدور حکم کارگزینی در آن پست نبوده والا بعداً سازمان مدیریت نیز موافقت نمی‎کرد و استدلال اینکه بار مالی ناشی از حکم صادره از کارگزینی باعث عدم موافقت شده نیز با توجه به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری کافی برای پرداخت مبلغ ریالی تعیین شده در حکم شاکی کارگزینی پیش گفته نیست لذا بنا به مراتب شکایت شاکی را وارد تشخیص داده و حکم به ورود شکایت صادر و اعلام می‎گردد. ج ـ شعبه هجدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه83/2798 موضوع شکایت مهدی امیری به طرفیت سازمان چای کشور به‎خواسته پرداخت مابه‌التفاوت سالهای 1380 و 1381 به شرح دادنامه 854 مورخ 15/5/1385 چنین رأی صادر نموده است، نظر به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی با انتساب موردی شاکی فوق موافقت نموده و سازمان طرف شکایت از مورخ 1/1/1382 مبادرت به پرداخت مطالبات سالهای 1380 و 1381 وجود نداشته و سازمان طرف شکایت از تاریخ اعلام موافقت سازمان مدیریت مجاز به پرداخت بوده که این پرداخت صورت گرفته علیهذا حکم به رد شکایت مطروحه صادر و اعلام می‎گردد. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.

رأی هیأت عمومی

نظر به اینکه فوق‎العاده شغل مستخدمین رسمی دولت براساس اهمیت وظایف و مسئولیتهای پست ثابت سازمانی مورد تصدی آنان تعیین و از تاریخ اشتغال به شغل مزبور قابل پرداخت است و تأخیر در صدور ابلاغ انتصاب به شغل نافی حق استفاده از فوق‎العاده مزبور از تاریخ شروع به کار نمی‎باشد، بنابراین دادنامه‎های شماره 6 مورخ 29/1/1386 شعبه دوم، شماره 1326 مورخ 1/6/1385 شعبه چهاردهم دیوان مبنی بر ورود شکایت شاکی به دریافت مابه التفاوت فوق‎العاده شغل مورد ادعا که متضمن این معنی است، صحیح و موافق قانون تشخیص داده می‎شود. این رأی به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری ذیربط در موارد مشابه لازم‎الاتباع است.





هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضائی دیوان عدالت اداری ـ رهبرپور

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 18452

تاریخ تصویب : 1387/3/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.