×

مصوبه شورای عالی جوانان درخصوص اعلام سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب اوقات فراغت جوانان به سازمان ملی جوانان

مصوبه شورای عالی جوانان درخصوص اعلام سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب اوقات فراغت جوانان به سازمان ملی جوانان

مصوبه-شورای-عالی-جوانان-درخصوص-اعلام-سیاست‌ها-و-برنامه‌های-مصوب-اوقات-فراغت-جوانان-به-سازمان-ملی-جوانان مصوبه شورای عالی جوانان درخصوص اعلام سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب اوقات فراغت جوانان به سازمان ملی جوانان شماره 60494



سازمان ملی جوانان ـ دستگاههای عضو شورای عالی جوانان
شورای عالی جوانان در سی‌امین نشست خود به تاریخ 10/4/1387 و با حضور اکثر اعضاء موارد زیر را تصویب نمود:
1ـ کلیه دستگاههای اجرایی در ستاد مرکزی و استان‌های سراسر کشور همه ساله قبل از شروع سال جدید، اقدامات و فعالیت‌های اجرایی دستگاه متبوع را ذیل سیاست‌ها و برنامه‌های مـصوب اوقات فراغـت جوانان با تعیین اهداف کمی و کیفی، طرح‌ریزی و به سازمان ملی جوانان اعلام نمایند. سازمان موظف به تطبیق اقدامات اجرایی با سیاست‌ها و ارایه گزارش به شورای عالی می‌باشد.
2ـ کلیه دستگاه‌ها موظف به اطلاع‌رسانی بهنگام اقدامات و فعالیت‌های اجرایی اوقات فراغت به عموم مردم می‌باشند. سازمان صدا و سیما موظف به اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های فراغتی دستگاه‌ها در شبکه‌های سراسری و استانی، با هماهنگی سازمان ملی جوانان می‌باشد. همچنین با تأکید بر برنامه‌های تابستانه مقرر شد همه‌ساله نمایشگاه و افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت در کلیه استان‌ها برگزار و برنامه‌های اوقات فراغت جوانان در بخش‌های دولتی و غیردولتی اطلاع‌رسانی عمومی گردد.
3ـ کلیه دستگاه‌ها در ستاد مرکزی و استان‌های سراسر کشور موظف به مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های اجرایی اوقات فراغت و معرفی الگوهای موفق و برتر می‌باشند. سازمان موظف به شناسایی و معرفی برترین‌های اوقات فراغت جوانان اعم از مجریان بخش‌های دولتی و غیردولتی و بهره‌برداران برنامه‌ها می‌باشد.
4ـ کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی موظف به تنظیم و ارایه فهرست، مشخصات و ظرفیت منابع، امکانات و تجهیزات فراغتی دستگاه متبوع به سازمان می‌باشند. سازمان موظف است علاوه بر طراحی و استقرار پایگاه جامع اطلاعات فراغتی کشور و درج اطلاعات مزبور در این پایگاه، نسبت به تخصیص و تقسیم امکانات به سایر دستگاه‌ها و بخش‌های غیردولتی نظارت و گزارش نماید.
5 ـ کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها موظفند برنامه‌های اوقات فراغت و ساماندهی ازدواج جوانان را ذیل برنامه‌های بودجه‌ای سالانه درج نمایند. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است همه ساله نسبت به پیش‌بینی اعتبار برنامه‌های مزبور براساس پیشنهاد سازمان اقدام نماید.
6 ـ تحولات جمعیتی ازدواج و طلاق ارایه و مقرر شد روند اجرای قوانین، مقررات و مصوبات موضوع ازدواج جوانان در جلسه آتی شورای عالی بررسی گردد. همچنین اجرای برنامه‌های مصوب ازدواج جوانان در استان‌های سراسر کشور، از طریق ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تأکید قرار گرفت.
7ـ جلسه فوق‌العاده شورای عالی جوانان در هفته منتهی به روز جوانان سال جاری برگزار و سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی ارتقای هویت ایرانی جوانان بررسی و تصویب خواهدشد. کلیه دستگاه‌ها موظفند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اجرایی دستگاه متبوع را ذیل بسته پیشنهادی بررسی و نظرات اصلاحی و تکمیلی را ظرف یک ماه آینده به سازمان اعلام نمایند.




معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18481

تاریخ تصویب : 1387/4/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان ملی جوانان -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.