×

مصوبه هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ13 12 1387موضوع طراحی و مشارکت در مطالعات ملی،منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن

مصوبه هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ13 12 1387موضوع طراحی و مشارکت در مطالعات ملی،منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن

مصوبه-هفتصد-و-هشتاد-و-پنجمین-جلسه-شورای-عالی-آموزش-و-پرورش-مورخ13-12-1387موضوع-طراحی-و-مشارکت-در-مطالعات-ملی،منطقه‌ای-و-بین‌المللی-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی-و-اجرا-و-کاربست-نتایج-آن مصوبه هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ13/12/1387موضوع:طراحی و مشارکت در مطالعات ملی،منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی شماره8/15834/120



پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن

وزارت آموزش و پرورش
به پیوست تصویر مصوبه هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه‌ی شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 13/12/1387 درخصوص طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن جهت ابلاغ به واحدهای تابعه و اجرا ارسال می‌شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ـ مهدی نوید

مصوبه هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ13/12/1387 موضوع: طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن

ماده واحده:
به منظور ارتقای جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و سیاست‌های کلی ابلاغ برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر « تحول در نظام آموزش و پرورش با هدف ارتقای کیفی آن براساس نیازها و اولویت‌های کشور در سه حوزه دانش، مهارت و تربیت و نیز افزایش سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان» وزارت آموزش و پرورش نسبت به انجام موارد زیر اقدام می‌نماید:
1ـ با عنایت به ضرورت تبادل تجربیات علمی، فرهنگی و تربیتی با استفاده از توانمندی و ظرفیت مراکز علمی نسبت به طراحی مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرای آن در داخل و خارج از کشور، با رعایت ارزشهای ایرانی ـ اسلامی اقدام نماید.
تبصره ـ با توجه به عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران و به استناد قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) (موضوع مصوبه مورخ 1/3/1381 مجلس شورای اسلامی) وزارت آموزش و پرورش با جلب مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط، زمینه شرکت دانش‌آموزان ایرانی در مطالعات تیمز و پرلز را فراهم آورد.
2ـ از یافته‌های مطالعات موضوع این ماده واحده برای ارتقای کیفیت و توسعه متوازن نظام آموزشی، با فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و انجام تغییرات ضروری در برنامه‌ها، مواد آموزشی و درسی، افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و تقویت آموزش خانواده و سایر مولفه‌های مربوط، استفاده نماید.
3ـ پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انجام مطالعات و پژوهش‌های تحلیلی و تکمیلی در زمینه‌های مربوط، گزارش‌های ادواری سالانه از روند اجرا و پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌ها را تهیه و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه نماید.
4ـ آیین‌نامه تشکیل کمیته تعیین اهداف، معیارها و شاخص‌ها و دستورالعمل اجـرایی این مصـوبه ظرف مدت سـه ماه تهیه و به تأیید وزیر آمـوزش و پـرورش خواهدرسید.
موضوع: طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن در هفتصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 13/12/1387 به تصویب رسید.
دبیر شورا ‌ـ مهدی نوید رییس جلسه ـ علیرضا علی‌احمدی
طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن مورد تأیید است. نتایج باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسند.
رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش ـ محمود احمدی‌نژاد


نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18737

تاریخ تصویب : 1387/12/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.